10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 

’Alleen klassiekers van vóór 1jan. ’87 belastingvrij’
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 30 november 2008 08:20 PM
  [ # 136 ]
r.kerstens schreef:

.........................
Van mij mag er een slot op !!!

Van mij ook, mij om het even, maar wie zijn wij om dat te bepalen ? Een beetje discussie moet toch ook kunnen ?

(Er zijn draadjes die elke maand 1000 bladzijden gevuld worden met o.a. hoeveel poepluiers onze kinderen gescheten hebben en welke wasbeurten er draaien en wat we gaan eten vanavond. Is toch ook prima ??)

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2008 08:28 PM
  [ # 137 ]
ambijajance schreef:

(Er zijn draadjes die elke maand 1000 bladzijden gevuld worden met o.a. hoeveel poepluiers onze kinderen gescheten hebben en welke wasbeurten er draaien en wat we gaan eten vanavond. Is toch ook prima ??)

En dat is dus om te voorkomen dat andere draadjes het zelfde niveau bereiken.
Als wij reden genoeg vinden om dit zaakje te sluiten, dan laten wij dat horen. Een discussie over de noodzaak daarvan kan daar overigens een prima reden voor zijn. Tot die tijd hoop ik hier een lekkere (ontopic) discussie in een goede sfeer hier aan te kunnen treffen.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 30 november 2008 10:00 PM
  [ # 138 ]
patje74 schreef:
ambijajance schreef:

En dat is dus om te voorkomen dat andere draadjes het zelfde niveau bereiken.
Als wij reden genoeg vinden om dit zaakje te sluiten, dan laten wij dat horen. Een discussie over de noodzaak daarvan kan daar overigens een prima reden voor zijn. Tot die tijd hoop ik hier een lekkere (ontopic) discussie in een goede sfeer hier aan te kunnen treffen.

Ik snap dat best, vind het wel een beetje raar om eerst een A4tje mening te geven en dan een slotje te vragen…..Maar er worden hier mensen uitgescholden voor Callimero’s en profiteurs enz, mischien siert het de mods om daar eerst eens op te reageren…? Bovendien vindt ik het cafe “prima” en da’s gemeend…..

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2948

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 30 november 2008 10:10 PM
  [ # 139 ]

Dan zal ik het anders verwoorden.

Ik heb al meerdere “a4tjes” geschreven in deze 10 pagina’s en ik vind dat ik alles wel gezegt hebt.

De rest is aan jullie….....  Wink

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 30 november 2008 10:11 PM
  [ # 140 ]

Callimero’s, profiteurs… laat mij niet lachen!  Laughing Ik gebruik dagelijks een belastingvrije oldtimer. En dat blijf ik doen als ik daar voor moet dokken, simpelweg omdat ik dat machtig vind!
En ja, ik wil graag een gaspot inbouwen, maar eerst moet mijn GS (op LPG) weer de weg op.

Ben ik dan profiteur? NEE!!! Ik ben liefhebber in hart en ziel. En nogmaals, ik zou mijn autogebruik niet aanpassen als deze voertuigen geen vrijstelling zouden hebben, en ook dan krijgen ze LPG.
En toch ben ik tegenstander van het afschaffen van deze vrijstellingsregel. De redenen heb ik al geschreven.

En inderdaad, er bestaan genuanceerdere manieren om mensen in hokjes te plaatsen.

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 30 november 2008 10:18 PM
  [ # 141 ]

Mischien zou het de regering sieren om ook eens zo te discussieren over te nemen maatregelen. Nu wordt een motie op maandag ingediend en op woensdag maar aangenomen wegens algehele lamlendigheid over zaken na te denken. Het debat is ver te zoeken….

Profiel  

algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 611

Gepost: 01 december 2008 12:02 AM
  [ # 142 ]

alleen klassiekers van voor 83

Cool  hallo allemaal

pittige discussie geloof ik
ik heb niet alles gelezen en heb daar ook niet veel zin in
ik wilde wel mijn ei even kwijt

deze nieuwe regeling is het zoveelste bewijs dat we met z’allen weer mooi bedonderd en voor gelogen worden door een clubje wat totaal niet capabel is voor hun functie

ze weten niet wat ze zeggen of ze zeggen later dat heb ik niet gezegd
vervolgens worden ze ook niet afgerekend op hun daden en verantwoordelijk heden
er worden dingen gezegd en gedaan waarvoor elk andere burger danwel ondernemer een fikse boete ofzelfs celstraf voor krijgt
[een minister rijdt 160 km door de nacht en krijgt een reprimandum en een borrel achter de schermen
de snelle koerier rijdt 23.00uur door de polder 130 waar 80 is toegestaan
krijgt half jaar voorw . en rijbewijs kwijt voor 9maanden
is sneu maar zoek maar een andere baan ]

wellink wist dat het slecht ging in de financieele wereld en z; n vriendjes ook
ze rommelen gewoon door van onze centen
zalm ontvangt even 750000 salaris voor een jaartje +bonus
die man is maar gewoon een bakker

koekoek verkocht het gas voor 10 cent /kub naar italie [nu nog geloof ik]
we moeten zien dat we het gas kwijt raken kern energie is de toekomst
zei hij zo’n 40 jaar geleden

nu moeten we de kachel maar een graadje lager zetten want het gas raakt op
waarom moeten we dan opeens op aardgas gaan rijden ?????
als heel ned dat morgen doet dan is die gasbel op in een paar maanden lijkt mij

zomaar wat feiten die laten zien dat mensen die ergeen verstand van hebben geregtigd zijn beslissingen te nemen op verkeerde momenten
en daarbij geen tegen spraak dulden en te eigenwijs zijn om hun fouten toe te geven en de daaraan verbonden verantwoordelijkheid te nemen
maw de overheden rommellen maar wat en vullen hun eigen zakken ten koste van de gewone man

ik vraag me af hoelang dat nog goed gaat hoe lang pikken we dit nog voor dat de vlam in de pan slaat

het probleem van ons hier is ook zo een voorbeeld

oldtimer is per definitie niet vuiler of onveiliger dan een modern voertuig

eerder andersom
de moderne autos rijden dus danig snel en comfortabel dat er automatisch sneller mee wordt gereden
ik heb toch onkreukbaar staal in de b-stijl esp abs gvd etc
mij kan niets gebeuren jongen dit is een tank geleasd en wel
hup blazen met die hap
dus die auto is wel veiliger en schoner[minder uitstoot] maar de berijder maakt hem juist onveiliger en vuiler

dat moeten ze eerst maar eens onder zoeken
maar ze baseren zich op cijfers uit de boekjes van toen en nu
maar wat is de uitstoot van een ds op lpg of de huidige benziene ??
en niet die troep van de jaren 60/70
en dan een goed afgestelde/afgerelde ds op de juiste bedrijfs temp
en dan pakken we dus geen ds van stal die de afgelopen9maanden slechts 3 keer 10 minuten gedraaid heeft !!!!
nee een ds die na motor revisie volgens de juiste specifictie!!!
en corecte carburateur !!!!!!! inmiddels 3 jaar lang gemiddeld 35000 km heeft gedraaid en goed is onderhouden

wie die afaire in 020 een beetje volgt lacht[lees jankt] zich rot
een slecht onderhouden 2cv is schoner dan een goed onderhoeden hummer look-a-like etc peug dec89 mag niet peug jan 90 magwel

als het eropaankomt is die van 90 nog een paar maanden ouder dan die van 89

maximale trekgewicht cx is 1800kg in duitsland
in nederland 1300kgvoor cx na 82 voor 82 1500kg
wie verzindt deze onzin
volgens rdw mag iederland zelf bep aan war voor eisen de auto moet voldoen in dit verband
schijnt dat ze in nederland een hellingproef gedaan hebben met hoger stijgings percentage dan duitsland

ben je dan eigenwijs en arrogant of niet dan

voor mijn ds zijn geen gegevens voorhanden [mijnboeken en documentatie hebben ze geen boodschap aan]
rdw handteert hun eigen terugreken methode
totaal treingewicht min lege massa = toegestane max trekgewicht
wat bij mijn ds zo’n 2100kg oplevert

ik bedoelmaar
totaal van de pot gerukt zijn ze

ook de argumenten voor of liever tegen de belastingvrije oldtimer raken kant nog wal

voor elke behouden oldtimer   blijft het millieu verschoond van een sloper die niet 100procent recycle baar is
worden andere soortgenoten netjes opgeruimd gedemonteerd en gesorteerd en dus niet gedumptin het millieu
met elke oldtimer wordt gereden volgens het nieuwerijden dus minder milleu belastend en minder ongelukken veroorzakend dus minder filles dus minder brandstof verbruik voor overige weg gebruikers
wat te denken van die miljoenen algemene onderdelen die niet vernietigd hoeven te worden [lampjes bougies etc]

in de automotive branche moest in het begin van het milieu tijdperk
alles appart
oliefiltes remblokken uitlaat accus etc
maar bij de verwerker kwam alles in 1 bak !!!!
kacheltje op afgewerkte olie mocht niet meer
werd bij navraag gemengd met zwarestookolie voor zeeschepen
ik begrijp het verschil niet of het nu bij mij de pijp uit rookt of 120km naar het westen ???

etc etc etc en nog veel meer shit

de essentie van ons problem is dat we weer bedrogen worden
die persoon die er nu overgaat weet/wist dat en drukt zijn ideetje er snel even tussen door op een namiddag
dat is tegen de afspraken in en hoogst onfatsoenlijk en naar mijn idee niet rechtsgeldig
deze persoon dient daaropafgerekend te worden en moet dus opzouten
goedschiks of kwaadschiks !!!

ik doe mee
maar betalen moeten we toch
de hoge heren hebben feest gevierd en dat moet betaaldworden en hun ged is op
en volgens alexander pola
de nullen maken de miljoenen 1 .000.000

salu

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6103

Gepost: 01 december 2008 12:08 AM
  [ # 143 ]

ghelb hjeyg ojle mok.

(ik dacht, laat ik ook nog even wat complete nonsens aan deze discussie toevoegen)

Edit: maar dan in wat minder woorden dan de post hierboven.

Profiel  

hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8156

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 01 december 2008 12:29 AM
  [ # 144 ]

Wellicht dat Algra nog met zinvolle standpunten komt bij de volgende verkiezingen. Ach, hoe dom, dat doet hij/zij niet natuurlijk anders wordt hij/zij ook een domme van de pot gerukte zakkenvuller.  stupid

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

patje74
> 15000 berichten

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 01 december 2008 12:41 AM
  [ # 145 ]

Edit…

En weer open!

Profiel  

metro2005
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2294

Gepost: 19 februari 2009 03:17 PM
  [ # 146 ]

Stel gewoon een maximum in wat een oldtimer mag rijden als je er geen wegenbelasting voor betaald.

Dat is toch niet raar? Zet die gewoon op weet ik veel 5000km of 10.000 per jaar ofzo? Bij een beetje woon-werk verkeer zit je daar snel overheen en ik vind het niet meer dan logisch dat als je veel km’s maakt dat je daar ook gewoon Wegenbelasting voor blijft betalen en dat als je een oldtimer als oldtimer rijdt (weinig km’s ) dat je dan gevrijwaard blijft van de wegenbelasting.

Nu wordt alles weer op 1 hoop geveegd en dat vind ik raar en jammer.

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  

veertien E-tje
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 649

- BX 16 TGI
Gepost: 19 februari 2009 09:39 PM
  [ # 147 ]

Kilometerheffing ben ik wel voor, alleen de registratie geeft me wel het gevoel dat de belasting constant met me mee rijd, hadden het ook gewoon bij de brandstof kunnen optellen scheelt ook heel veel papierwerk.

BX, gewoon daarom

BX 16TGI 1991
Kleur ETPcR
Orga 4993
93000 km
Gallerij

Profiel  

Kornstra
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1154

- C5 2.0 16v Comfort
Gepost: 19 februari 2009 09:48 PM
  [ # 148 ]

Verdorie Algra,mooi stuk schrijfwerk!

Het klopt dat de gewone man/vrouw aan alle kanten wordt voorgelogen en uitgezogen.
Een mooi voorbeeld waarin dit te zien is is de film:Zeit geist

[url]http://video.google.com/videoplay?docid=-8214667090776624474[url]

Met z’n vieren in je Eendje.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27893

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 februari 2009 09:48 PM
  [ # 149 ]
metro2005 schreef:

Stel gewoon een maximum in wat een oldtimer mag rijden als je er geen wegenbelasting voor betaald.

Dat is toch niet raar? Zet die gewoon op weet ik veel 5000km of 10.000 per jaar ofzo? Bij een beetje woon-werk verkeer zit je daar snel overheen en ik vind het niet meer dan logisch dat als je veel km’s maakt dat je daar ook gewoon Wegenbelasting voor blijft betalen en dat als je een oldtimer als oldtimer rijdt (weinig km’s ) dat je dan gevrijwaard blijft van de wegenbelasting.

Nu wordt alles weer op 1 hoop geveegd en dat vind ik raar en jammer.

Deels wel gelijk in.

Maar er zijn mensen die incl woonwerk verkeer nog geen 7.000 km rijden per jaar.
Zelf heb ik moeite om onder de 7.500 km wat het max is voor de verzekering te bijven voor de CX…
5.000 km voor een oltimer vind ik echt te weinig… Wink

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 februari 2009 10:42 PM
  [ # 150 ]

en als regel:
“niet als hoofdvoertuig”

Max 5000 is wel mee te leven als het een oltimer is voor niet dagelijks gebruik.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

10 van de 12
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook