Op speuders.nl staat deze auto te koop Citroen DS Familiaal bouwjaar 1966…
Kent iemand uit het westen deze auto ? Ik denk erover na om over te gaan op een break en deze ziet er op de foto aantrekkelijk uit, hij staat alleen 400km bij mij vandaan dus misschien dat iemand hem kent.
alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
nee ken ik niet, maar ziet er zo op de foto’s inderdaad netjes uit en de prijs is echt wel laag. Alleen de neus klopt niet, die is van na sept 1967. Het dashboard klopt weer wel, dat zat er tot sept 68 op.
Is ooit de frontpartij vervangen, of is ooit met het kenteken gerommeld? Heeft de auto rood of groen systeem? (wisseling sept 66)
Heb je al gebeld?
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
nee ik heb nog niet gebeld ga ik morgen even doen, maar volgens jou klopt er dus al een aantal dingen niet ?
Re: Kent iemand deze auto Citroen DS Familiaal bouwjaar 1966
pete72ds schreef:...... hij staat alleen 400km bij mij vandaan ...
Rij je via Limburg of zo? Gewoon over Utrecht is korter.
Ik ken hem ook niet. Volgens rdw.nl wit en van juni ‘66. Zou dan rood systeem zijn. Er zal met invoeren destijds wel iets fout gegaan zijn. Of er is naderhand verbouwd. Historie navragen incl. chassisnr. Nog maar iets meer dan 2 maanden APK. Zou ik graag vernieuwd willen hebben. Ziet er verder aan de buitenkant aardig uit. Voor de rest zul je toch moeten gaan kijken en rijden.
Zoek in de gebruikerslijst benjamin eens op. Komt uit Den Haag en “doet in DS’sen”. Misschien weet hij meer?
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
ik zie intussen dat Eelko ook een oogje op deze break heeft. In dit forum topic Aankoophulp ID/DS break. En ook benjamin kom je daar tegen.
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Prijs is voor een break beslist laag. Op de foto ziet de DS er goed uit, een bezoekje zal duidelijkheid geven.
De combi bouwjaar ‘66 en nieuwe neus? Op zich niks om je ongerust over te maken. Er waren bij de introductie van de nieuwe neus potentiële kopers die hun DS beslist nog met oude neus wilden, en de dealer de auto om lieten bouwen. Zo zijn er ook in het verleden bij restuaraties regelmatig oude en nieuwe neuzen verwisseld. Als je gaat voor zoveel mogelijk originaliteit is het jammer. Je hebt altijd wat uit te leggen als je zegt dat het een ‘66-er is, maar zo maak je nog eens een praatje
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Ik heb vandaag Citrogijz opgebeld. hij weet vrij veel van deze Break.
De fuseekogels zijn slecht, de achterdorpel is weggerot en het chassis is uitgeleefd (platen er reeds overheen gelast en getectyleerd) Hij gaf aan dat de auto een slechte basis heeft…....
Ik ga er dus niet achteraan. Helaas nog steeds geen mooie break….....
Citroen DS23 Break ‘71
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004
- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Als je nog wat zoekt:
Er staat al een jaar deze break te koop, lijkt wel een goed verzorgde auto maar natuurlijk met aandachtspunten.
De meneer denkt nu aan 4500 (lijkt mij rijkelijk veel) of een goed bod.
Iets voor jou?
Bijgevoegd de link naar de foto’s.
>
Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net
Blueduck heb je die auto waar je het over had nog gezien?