Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Vanwege het comfort, waar de visa groot in is, wilde ik graag mijn dieseltje voorzien van een c15 stuurbekrachtiging…
Hoe zit dat precies met het aansluiten van de stuurpomp en waar komt die te zitten? Moeten daar nog aparte gaten voor geboord worden?
Is mijn oude stuurhuis te gebruiken of moet er een andere op?
Heeft iemand nog zo`n setje??
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
het lijkt me dat er in de visa gewoon een c15 dieselmotor in ligt. Dan vermoed ik dat de gaten er ook al voor zijn, kortom… een sloop C15 zou perfect zijn! heb je gelijk motoronderdelen op vooraad
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Zat in 1987 ook al een diesel in de c15 dan? ik dacht dat ze toen alleen nog maar een 1100 haddden? ik denk dat het het beste is als ik eens ga vergelijken.
Nieuwdelen kosten KAAL al plm. 600 euro…
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Zie maar eens een C15 te vinden met stuurbekrachtiging….
Bij mij op de oprit staat er eentje
Je moet dan een andere nokkenas monteren waar een dubbele poelie op kan. De pomp zit naast de remvacuumpomp op de versnellingsbak.
Vrij simpel, alleen die onderdelen vind je nergens… (de pomp waarschijnlijk wel, maar de beugel niet)
De laatste C15’s hebben een elektrische pomp zoals ook in de Saxo zit. Deze serie is alleen nooit in Nederland geleverd. Zo’n pomp kun je overal plaatsen, je zit niet met poelies en snaren.
Dus: een pomp uit een Sax en een stuurhuis van een 205 of 309 of 405, een paar leidingen ertussen en Kees is waarschijnlijk klaar.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Op zo`n nokkenas ombouw zit ik ook niet te wachten, andere optie is om steeds verse bandjes te houden dus… (misschien ook wel voordeliger dan een stuur-conversie)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Maurice van Mourik schreef:andere optie is om steeds verse bandjes te houden dus… (misschien ook wel voordeliger dan een stuur-conversie)
Het hangt er maar net vanaf hoeveel je rijdt natuurlijk…
Ik moet wel zeggen dat de C15 met stuurbekrachtiging véél lekkerder rijdt dan mijn GV zonder! En die heeft vrij recente bandjes…
Eerst maar even sparen, maar waarschijnlijk komt er op de GV ook stuurbekrachtiging op de lange termijn. (en een Dangel systeem, maar dat is natuurlijk hélemáál offtopic, )
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Moet je nou eens zien wat ik gister op de sloperij heb gevonden:
Een electrische pomp uit een Peug Saxo (106).
Verder heb ik met een stuurhuis van een C15 in mijn handen even een rondje langs de Peugeotjes op de sloperij gemaakt. In tegenstelling tot wat ik dacht en eerder ook schreef, blijkt het stuurhuis van een 405 niet op een C15 of Visa te passen, maar die van een 306 wél.
Die liggen daar zat, alleen moet ik nog even sparen…
De pomp is het zeldzaamste, die heb ik in ieder geval al…
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Kijk eens aan, das mooi metnömmn!!!
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist