Er worden op marktplaats.nl verschillende armsteunen aangeboden om te bevestigen op de middenconsole tussen de beide voorstoelen. Volgens de adverteerders zijn deze gemakkelijk te bevestigen. Maar de middenconsole is van plastic en schroeven er in draaien vanaf de zijkant lukt niet omdat daar de stoelsteun voor zit. En dat plastic lijkt me niet erg degelijk om daar nou eens een armsteun aan vast te maken. Zijn er Berlingorijders die hier ervaring mee hebben en weten welke armsteun wel of niet deugt?
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
ik had een originele besteld ( ook voor montage tussen de zetels)
bij deze moest ik nog een ijzeren plaatje onder de plastieke console plaatsen. deze zat toch goed vast
grt Tom
Armsteun Berlingo
Ik heb in mijn vorige Berlingo zo’n universele plastic armsteun á 15,- € (met opbergvak) gehad, en idd, deze wordt met 2 ijzeren plaaten rechtopstaand gemonteerd over de tunnel.
Het monteren met de stoel in de voorste positie ging net om er dan 2x2 schroefjes in de consoule te draaien. Deze schroefjes hebben niet veel te houden, omdat de ijzeren platen al op de tunnel rusten.
En de armsteun was toch best stevig + erg gemakkelijk. Heb helaas geen goeie foto’s…
Nog iemand die niet goed weet wat kopen. Ik zit me ook af te vragen wat nu een goeie armsteun is die netjes te plaatsen is. Die gewoon stevig op zijn plaats zit en makkelijk te installeren is.
Alleen dan bij mij voor een New Berlingo. Want die is toch wel pakje breder dan de vorige.
New Berlingo, heerlijke wagen
Volgens mij zijn alle Berlingo’s even lang en breed, ook de nieuwste.
Haal maar in, de brandweer knipt je er wel uit
hakoek schreef:Volgens mij zijn alle Berlingo’s even lang en breed, ook de nieuwste.
De nieuwste is toch op een volledig nieuwe basis gebouwd. En is hij daarom
ook een stuk langer.
Berlingo 19D multispace bouwjaar 1999.
hakoek schreef:Volgens mij zijn alle Berlingo’s even lang en breed, ook de nieuwste.
Volgens mij heb je mijn Berlingo (nieuwe model)nog niet naast die van mijn vader (vorige model) zien staan. De mijne is hoger, langer en breder. Alleen al in de lengte is hij 24 cm langer om maar iets te zeggen. Cabine is ook een pak ruimer. Veel meer plaats. Bij het vorige model kon ik nooit ver genoeg achteruit gaan zitten (ben 1.90) maar bij deze kan ik met mijn stoel nog 3 of 4 kliks achteruit.
Daarom dat ik mij afvraag of armsteunen breed genoeg gaan zijn. Anders ga ik eens bij garage horen of die smalle die apart aan elke stoel bevestigd worden er bij mij ook opgezet kunnen worden. Want voor de moment leveren ze geen armsteunen op de bestelvariant.
Ik zag laatst op een Fiat… (zo een Nemo) dat er dus armsteunen met stoelbevestiging bestaan.
Dat moet dan toch ook voor de Berlingo te krijgen zijn.
Of het achteraf kan gemonteerd worden????
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Dat vroeg ik me ook af. Want bij mij zijn die gaten waren die armsteunen inzitten dicht. Volgens mij is dat problemen. Of mijn stoelen deruit en van personevariant erin. Zou dat pakken: omwisselen? Zijn nog maar 1500km gebruikt e?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:
Dat vind ik tot hiertoe de meeste nette die ik al heb gezien. Zou die ook netjes in het nieuwe model passen? Of heb je die nog niet van binnen bezien?
Alvast bedankt