2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
SM: carburateur of injectie?
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7308
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 03 december 2008 11:12 AM
  [ # 16 ]
wbogaerts schreef:

Laat mij nu even de pret bederven en er nog “EVEN” op wijzen dat je de uitlaatkleppen , distributie ( kettingen , spanners , geleiders ) en alle andere modificaties niet uit het oog mag verliezen in het totale prijskaartje Surprisedops:

Walter

Of hij wel dan niet al gemodifiseerd is zal ik zeker op letten bij evt. aanschaf.  Wink wat me ook nog te binnen schiet: het plaatwerk cq carrosserie…...geld hierbij hetzelfde verhaal als bij de DS dat het plaatwerk na 73’ van een slechtere kwaliteit is Confused: of heeft men daar bij deze Grande Voiture niet op bezuinigd Very Happy

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 december 2008 11:22 AM
  [ # 17 ]

Sm plaatwerk van na ‘73 kan idd slechter zijn. Wat vooral belangrijk is om te weten is waar de auto gebouwd is. Bij citroën, dan zal het met roest wel meevallen, maar als ie bij Ligier in Brest gebouwd is dan kan ie best wel eens krokant zijn.

Ik sluit me overigens aan bij walter B. Hoe vaak heb jij in een sm gereden? Weet jij eigelijk wel hoe een Sm hoort te rijden, hoort te klinken, hoe een goed onderhouden Sm aanvoelt? Neem dus een Sm rijder/kenner mee als je serieus naar een sm gaat kijken. Een goede sm zal je een gelukkig mens maken, een fout exemplaar maakt je vreselijk ziek en arm….....

En, nogmaals wat voor iedere Sm potentiele Sm aankoop het aller, aller, belamgrijkste is: laat een aankoopkeuring door een SM specialist doen!! (en dus niet door een Ds man ” die een sm ook wel eens binnen krijgt”)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 december 2008 11:26 AM
  [ # 18 ]

Nee plaatwerk is van goede kwaliteit maar de achterkleppen lekken altijd water waardoor ze achterin toch verotten. Goed op letten.

Ook rond de voorruit kan ie rot zijn wat je niet ziet door de dikke rvs strip..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2008 02:08 PM
  [ # 19 ]

Er zijn zelfs voorruiten,waar je helemaal NIETS aan ziet,tot je ze er uit haalt. Wink
Wat W.Bogaerts zegt,is waar! je moet rekening houden met de motor revisie.En das toch vlug meestal de prijs,welke men er reeds voor vraagt.
Maar toch,zoals ik reeds eerder zei,koop ik liever een op en top in orde zijnde SM op gebied van carrosserie en chassis, en ga er dan voor om de motorrevisie te laten doen.Dan weet je wat er aan gedaan is. Wink
De mijne was ook “zogezegd” gereviseerd,zonder enig factuur hier van. Resultaat: enkel de koppen moesten echt gedaan worden. Het blok was nog redelijk. Maar ik ben toch blij dat ze nu weer helemaal pico bello in orde zal zijn. Very Happy

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 december 2008 06:16 PM
  [ # 20 ]

Na wat wikken en wegen heb ik onlangs ook een opknapper gekocht. Eerst ruim georriënteerd, ook op het forum. Was eigenlijk nog niet toe aan de aankoop, maar er kwam wat op mijn pad. Een harde originele auto uit Italië gekocht, die ik via via op het spoor was gekomen en die al 12 jaar in een goede droge stalling ergens in Nederland heeft staan wachten op betere tijden. Aan de motor te zien, was er nooit iets aan gebeurd. Tja en dan de hamvraag, een goeie of een opknapper. Was een simpele afweging. Op dit moment geen 30 tot 35 k in de achterzak. Het is een exemplaar met de specificaties die ik wilde hebben. Antraciet, leer, getint glas, airco en ook de originele radio. Dan tellen: aankoop, de sm-dokter in Abbenes met het volledige pakketje inclusief Franse specificaties, bekleding en dan spuiten. Ga in het totaal op ongeveer 26 k uitkomen. Deels zakelijk…. Netto zal ik op ongeveer 19 k uitkomen. Staat de auto er gewoon heel goed bij met alle juiste onderdelen, maar niet in concoursstaat. Weet ik wat ik heb. Heb er teveel gezien, die toch niet helemaal ok zijn, ondanks de aanprijzingen. Liever zo dus.

Naar verwachting zal de auto pas over een jaar opnieuw tot leven komen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 december 2008 06:26 PM
  [ # 21 ]
bogaard77 schreef:

Nee plaatwerk is van goede kwaliteit maar de achterkleppen lekken altijd water waardoor ze achterin toch verotten. Goed op letten.

Ook rond de voorruit kan ie rot zijn wat je niet ziet door de dikke rvs strip..

met andere woorden ik ken geen enkele sm die achterin niet lekt… heb zelf het probleem… waterman, bogaard, wbogaerts… dus daarvoor zou ik een goede sm niet laten staat… vooruit is natuurlijk iets anders…..

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27893
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 december 2008 09:20 PM
  [ # 22 ]
bogaard77 schreef:
Arjan Verkade schreef:

Mooie discussie, zelf ook altijd al nieuwsgierig geweest Wink

En direct grappig om te zien dat waterman771 en bogaard77 allebei hun voorkeur hebben qua rijden Very Happy

Dat komt meer omdat ik een i.e. heb. Als de auto voor dat geld toen een carbu was ghad ik em ook gekocht.. Wel vind ik als Elektro nerd het injectie systeem geweldig!

Ik denk precies hetzelfde over injectie systemen Wink

Met Waterman ben ik het ook eens, neem iemand mee die er verstand van heb. Bij mijn CX heb ik het zelf wel gegokt om hem alleen te kopen.
Ik denk dat het risico wat lager is, daar zijn de motoren niet zo gevoelig en duur als bij de SM Wink
Over het algemeen zijn deze orgineel zonder aanpassingen goed voor een paar ton bij normaal onderhoud.

Als ik hier zo lees is aan veel SM’s ook gekloot ik hoor vaak opmerkingen dat bepaalde dingen niet orgineel meer zijn e.d. Dan moet je toch wel kennis van zaken hebben om deze dingen eruit te pikken Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2008 10:05 PM
  [ # 23 ]

met andere woorden ik ken geen enkele sm die achterin niet lekt… heb zelf het probleem… waterman, bogaard, wbogaerts… dus daarvoor zou ik een goede sm niet laten staat… vooruit is natuurlijk iets anders…..

Wees er dan als de kippen bij om die lekkage te herstellen,want vraag maar eens aan W.Bogaerts wat hij voor had door kofferbaklekkage. search

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 03 december 2008 10:29 PM
  [ # 24 ]
Blooper1963 schreef:

met andere woorden ik ken geen enkele sm die achterin niet lekt… heb zelf het probleem… waterman, bogaard, wbogaerts… dus daarvoor zou ik een goede sm niet laten staat… vooruit is natuurlijk iets anders…..

Wees er dan als de kippen bij om die lekkage te herstellen,want vraag maar eens aan W.Bogaerts wat hij voor had door kofferbaklekkage. search

bah daar hebben we al lang een waltermod op bedacht hoor!... die ook door onze nederlandse vrienden gesmaakt wordt… Very Happy

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 03 december 2008 11:33 PM
  [ # 25 ]

Ik herrinner mij juist dat als ge zijn kofferklep open deed,je door zijn achterste spatschermen,de krant kon lezen.
Dat kwam door stagnatie van geinfiltreerd water Crying or Very sad

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 december 2008 10:57 AM
  [ # 26 ]
Blooper1963 schreef:

Ik herrinner mij juist dat als ge zijn kofferklep open deed,je door zijn achterste spatschermen,de krant kon lezen.
Dat kwam door stagnatie van geinfiltreerd water Crying or Very sad

dat klopt ofwel roest de zijkant weg wat zichtbaar is ofwel de onderkant.. maar daar zijn al voorbereidingen getroffen om ook dit euvel op te lossen na natuurlijk te het opnieuw plakken van de achterruit…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 december 2008 11:00 AM
  [ # 27 ]

Het heeft wel tijd en geld gekost eer ze dicht was,meen ik mij nog te herrinneren. Het is geen alledaags klusje,die ruit waterdicht maken,met die metalen profielen er rond. Wink

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 04 december 2008 11:04 AM
  [ # 28 ]

het is te doen hoor alleen veel werk… en dan maken we alles in rvs na.

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 04 december 2008 05:34 PM
  [ # 29 ]

met andere woorden ik ken geen enkele sm die achterin niet lekt… heb zelf het probleem… waterman, bogaard, wbogaerts… dus daarvoor zou ik een goede sm niet laten staat… vooruit is natuurlijk iets anders…..

die van mij lekt niet hoor. En volgens Walter destijds,was de klep al eens gedaan geweest. Hij oordeelde dit omdat de bekledings stukken op de klep niet origineel meer waren. Wink
Trouwens? zijn de koffer rubbers nog verkrijgbaar ergens? Ik hoorde ooit van Walter,dat de Duitse club er eentje uit één stuk verkocht.Bij de Franse club hebben ze die op rol dacht ik. Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 december 2008 05:42 PM
  [ # 30 ]

Heren, heren!

Gaarne on-topic blijven! Het ging hier over de verschillen tussen een sm met carbu’s en injection Exclamation

Zullen we ‘t daar over gaan hebben? Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook