Domeinen, iemand ervaring?
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 03 december 2008 02:48 PM

Hoe werkt dat precies, dat kopen bij de domeinen? Het aanbod is ontzettend divers. Van auto’s tot televisies. Soms staan er interessante dingen bij.

Het lijkt eenvoudig: je doet een idioot laag bod en wacht af of iemand anders misschien een net iets hoger idioot laag bod heeft gedaan of niet. In het laatste geval is hetgene waar je op hebt geboden van jou.
Maar dan?

Veel auto’s hebben bv wel al een NL kenteken maar zijn niet te naam gesteld. Er worden dan formulieren bij geleverd om een kenteken aan te vragen… maar een aanvraag kan worden geweigerd toch? Hoe gaat dat?

Hoe zit het met bpm? Wanneer wel, wanneer niet?

Wat voor gekke dingen kunnen er allemaal nog gebeuren? Is het een soort van Russische roulette of valt dat wel mee.

Bij welke goederen is het evt. risico het laagst en bij welke het hoogst?

Ik ben benieuwd wie hier ervaringen mee heeft en er meer over kan vertellen.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

Robert & Marieke
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 290

- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Gepost: 03 december 2008 02:52 PM
  [ # 1 ]

Een telefoontej naar domeinen, of de veilingvoorwaarden lezen?????

Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project

En natuurlijk onze sleutelplek   http://www.sleuteltje-11.net  (We hebben nog plaats in de stalling)

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 03 december 2008 04:05 PM
  [ # 2 ]

Je mag de artikelen doorgaans bekijken, maar het starten van een auto bijvoorbeeld zit er niet in. Er om heen lopen mag natuurlijk wel

Je doet een bod, en wellicht is het hoogste bod van jou en heb je gewonnen.
Vervolgens krijg je een aantal data waarop je je gewonnen kavel mag komen halen.

Vaak zit er bij auto’s een redelijk complete beschrijving. Auto’s met een buitenlands kenteken zul je bij invoer BPM over moeten betalen, maar je loopt het risico dat er bepaalde papieren niet bij zitten waardoor het een lange zit kan worden voor je een NL kenteken hebt.

Het veiligst is eigenlijk om te bieden op complete voertuigen met papieren en sleutels, maar die zijn bij de domeinen meestal het minst leuk.

En als je voor een auto gaat is het raadzaam om een trailer oid te regelen.

Ook iets als de domeinen maar dan voor failliete bedrijven waarbij ook regelmatig auto’s voorbij komen die wel helemaal in orde zijn:

http://www.troostwijk.be hierbij staat een minimumwaarde per kavel en kun je gewoon bieden, je weet iig wel meteen waar je aan toe bent. Maar let op bij Troostwijk, win je dan heb je meestal maar 1 dag tussen 9:00 en 16:00 om je spul op te halen.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 03 december 2008 04:41 PM
  [ # 3 ]

starten willen ze soms nog wel voro je doen hoor. Maar proefrijdne kun je vergeten. In een envelopke je bedrag stoppen en dan maar afwachten.

Das dus ook het lastige. J ekunt gokken op meerdere kavels van hetzelfde maar je loopt het risico dat je dan ook alle kavels krijgt….

Als voorbeeld..

maat van me deed bod op een x5 4.0i automaat fulloptions.

Eerste keer niet gegund. 2e keer wel gegund. Bleek later dat er een ton op de klok miste…. daar ging het voordeel…

Oh ja, ook ff achter het reserve wiel kijken he.. je weet het maar nooit. Laughing

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 03 december 2008 05:44 PM
  [ # 4 ]

Ik ben er eergister voor het eerst eens wezen kijken. Er stonden een paar Xsara breaks, en een paar nieuwe C3’s, een een Porsche SUF met Monaco kenteken. En veel andere auto’s en troep, maar idd. uitkijken geblazen. Wel een interresante ervaring, het is een hele happening zo’n kijkdag.

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 03 december 2008 05:46 PM
  [ # 5 ]

Topic even verplaatst naar “ander onderwerp”

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 03 december 2008 09:43 PM
  [ # 6 ]
ambijajance schreef:

Ik ben er eergister voor het eerst eens wezen kijken. Er stonden een paar Xsara breaks, en een paar nieuwe C3’s, een een Porsche SUF met Monaco kenteken. En veel andere auto’s en troep, maar idd. uitkijken geblazen. Wel een interresante ervaring, het is een hele happening zo’n kijkdag.

Stoer, die staan straks bij Jetcars in Rotterdam…...Jeweetwel, type maar Jetcars in op Google Laughing

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 03 december 2008 11:05 PM
  [ # 7 ]

Staat die Jetcas bekend om hun Domeinen voorraad dan ?

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 03 december 2008 11:07 PM
  [ # 8 ]
gompy58 schreef:

....

Das dus ook het lastige. J ekunt gokken op meerdere kavels van hetzelfde maar je loopt het risico dat je dan ook alle kavels krijgt….

Hahaha, dat risico loop ik nu ook, heb een zelfde (belachelijk) laag bod gedaan op 3 dezelfde LCD tv’s, ik hoop niet dat ik ze alle 3 toegewezen krijg, moet ik nog een lening afsluiten… Confused

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 03 december 2008 11:13 PM
  [ # 9 ]
ambijajance schreef:

Staat die Jetcas bekend om hun Domeinen voorraad dan ?

Onder andere. De algehele reputatie van het bedrijf is overigens twijfelachtig, een beetje de A4-Auto’s van Rotterdam.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 03 december 2008 11:20 PM
  [ # 10 ]

A4-Auto’s van Rotterdam? Ik dacht dat die gasten in Nieuw-Vennep zaten.

Maar Jetcars is in dat programma van SBS6 geweest. Uhm…. Undercover in Nederland volgens mij.

Profiel  

mkatgert
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2504

- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gepost: 03 december 2008 11:25 PM
  [ # 11 ]
Autofan schreef:

A4-Auto’s van Rotterdam? Ik dacht dat die gasten in Nieuw-Vennep zaten.

Maar Jetcars is in dat programma van SBS6 geweest. Uhm…. Undercover in Nederland volgens mij.

Dat bedoel ik dan ook. Ze hebben dezelfde reputatie als A4 Auto’s, alleen zitten zij dus in Rotterdam.

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 03 december 2008 11:36 PM
  [ # 12 ]

Oh wacht. Die zin las ik op de verkeerde manier inderdaad, sorry! Surprisedops:

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook