2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Nieuw op dit forum met mijn eerste GS
Mach2
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 461
Geregistreerd: 04-05-2005

- Ami 8
- GS/GSA Spécial
- XM 3.0 24V Exclusive
Gepost: 18 november 2008 07:29 PM
  [ # 16 ]

Ah ok. Pardon. Surprisedops:

Ami 8 berline (1978) — Gspécial (1974) — XM V6 24v (1998)

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 18 november 2008 08:57 PM
  [ # 17 ]

Ja de staat van het uiterlijk viel me tegen, dus niet gekocht, Als ie technich beter was dan ik heb gemerkt tijdens het rijden, had ik het uiterlijk voor lief genomen. Ik wens je er weel veel rijplezier mee. De motor trekt idd best goed en het veert natuurlijk super.
Doe je wel iets aan de benzinelekkage van de carburateur en de aandrijfassen? Of hebben ze dat voor je gefixt.

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 18 november 2008 11:39 PM
  [ # 18 ]

Doe je wel iets aan de benzinelekkage van de carburateur en de aandrijfassen? Of hebben ze dat voor je gefixt.

Dat hebben ze inderdaad ook voor me gefixed maar de geur blijft helaas nog wel een beetje hangen.

it’s all in the family

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 19 november 2008 06:54 PM
  [ # 19 ]

Hebben ze er andere aandrijfassen onder gezet ?

GS/A’s blijven altijd wel een beetje ruiken naar benzine.

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 19 november 2008 09:11 PM
  [ # 20 ]

Nee, sorry, misverstandje. Ze hebben er geen nieuwe aandrijfassen onder gezet. Maar het probleem waar Paul het in zijn post over had heb ik niet kunnen ontdekken. Het enige wat ik af en toe hoor is een licht tikken in een scherpe langzame bocht.
Vanmorgen wilde de Witte niet starten. ‘Potverdorie’ dacht ik. Meteen even Pasman gebeld. Gewoon even het stekkertje achter het contactslot aanraken en starten als een zonnetje.
Per rit geniet ik ook nog steeds meer van het rijden in de GS. In het begin was het even wennen na de pittige BX en moest mijn rijstijl toch wel enigszins aanpassen. Maar nu rijd ik echt met een permanente glimlach en laat de boel de boel.
Klassiek muziekje aan en zweven over de weg zonder haast.

it’s all in the family

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 02 december 2008 09:08 PM
  [ # 21 ]
Sandwich schreef:

En oh, wat misschien leuk is om te vertellen:

Ik kom uit een echte Citroen geschiedenis:
-opgegroeid in ds-en, eenden en gs-en (zie avatar)
-directe familie met tot nu toe: bx’s, xantia’s, ami’s, bx’s, berlino, en nu weer een gs.

Hoe zit dat met jullie? Of is dat een nieuw topic waard?

Maar dat terzijde.

Ik ben op de achterbank van een gs op gegroeid en daarna die van een bx. en daarna een xantia. maar dat was maar even want toen haalde ikzelf m,n rijbewijs. Het gevolg daarvan staat hieronder|

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 december 2008 09:50 PM
  [ # 22 ]

En ?? Hoe bevalt ie ??

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 03 december 2008 10:11 PM
  [ # 23 ]

Ik denk al, ik ken deze GS!
en jahoor, daar stond hij weer, klopt het dat hij zo nu en dan in Zeist te spotten is? Cool

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 03 december 2008 11:11 PM
  [ # 24 ]
Michiel van Ginkel schreef:

Ik denk al, ik ken deze GS!
en jahoor, daar stond hij weer, klopt het dat hij zo nu en dan in Zeist te spotten is? Cool

Dat kan kloppen dat die GS die kant op verhuisd is.

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 04 december 2008 12:29 AM
  [ # 25 ]

Hij bevalt hardstikke goed!

Ik heb ‘d’n witte’ laten anti-roesten (tectyl onder en dinitrol in), bij studio2cv in Soest, maar ga toch maar uit voorzorg met de bus naar mijn werk nu.
Er zijn nog wel wat probleempjes die ik in de toekomst moet verhelpen (tikken in de bocht, kleine roestplekjes op de koets, soms wat stotterend remmen en na het inbouwen van een radio/cassette-speler doet mijn dashboardverlichting het nu even niet). Maar ik ben wel verliefd!

Iemand nog tips?

en:

Ik denk al, ik ken deze GS!
en jahoor, daar stond hij weer, klopt het dat hij zo nu en dan in Zeist te spotten is?

absoluut Wink

it’s all in the family

Profiel  
 
Michiel van Ginkel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 840
Geregistreerd: 29-05-2006

- Dyane 6 Commerciale
Gepost: 04 december 2008 01:02 AM
  [ # 26 ]

top!
mooie auto. Zag er laatst ook al een zilvergrijze GSA staan, de kwaliteit van het wagenpark aldaar gaat weer omhoog Cool

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 december 2008 07:03 PM
  [ # 27 ]
Sandwich schreef:

Hij bevalt hardstikke goed!

Ik heb ‘d’n witte’ laten anti-roesten (tectyl onder en dinitrol in), bij studio2cv in Soest, maar ga toch maar uit voorzorg met de bus naar mijn werk nu.
Er zijn nog wel wat probleempjes die ik in de toekomst moet verhelpen (tikken in de bocht, kleine roestplekjes op de koets, soms wat stotterend remmen en na het inbouwen van een radio/cassette-speler doet mijn dashboardverlichting het nu even niet). Maar ik ben wel verliefd!

Iemand nog tips?

en:

Ik denk al, ik ken deze GS!
en jahoor, daar stond hij weer, klopt het dat hij zo nu en dan in Zeist te spotten is?

absoluut Wink

Fijn om te horen dat ie bevalt.

Tikken in de bocht >  aandrijfassen
Roestplekjes > zal wel duidelijk zijn wat je daar mee moet doen
Dashboard verlichting > zekering ?
Stoterend remmen > kromme schijven ?

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 04 december 2008 10:48 PM
  [ # 28 ]

Ik had destijds begrepen van de verkopende partij dat er LHM op de remblokken was gelekt, vandaar dat rare dreunende remmen het laatste stukje??? Met het stuur helemaal in de uiterste stand en een héél lage snelheid rinkelden toen de assen uit. Succes!!!
Vind het wel fijn voor je dat ie jou pas, zaterdag ga ik bij de GSA club c-matic kijken

Profiel  
 
Sandwich
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 64
Geregistreerd: 08-11-2008

Gepost: 04 december 2008 11:35 PM
  [ # 29 ]
Paul Oud schreef:

zaterdag ga ik bij de GSA club c-matic kijken

Spannend! En hoop dat deze meer bij je past. Ik zal je post volgen.

En blijkbaar heb ik een aandrijfasprobleem(pje). Kan iemand me vertellen hoe en waar ik dit het beste kan verhelpen? En wat de kosten zoal zijn?
Ik heb helaas nog geen eigen knutselplaats dus ik zal het moeten laten of samen met iemand moeten doen.
Tips wederom zeer welkom.

it’s all in the family

Profiel  
 
Paul Oud
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 329
Geregistreerd: 27-10-2008

- GS/GSA GS Pallas
Gepost: 05 december 2008 12:23 AM
  [ # 30 ]

Je hebt er toch al mee gereden, als je gewoon niet al te veel belast met gasgeven in de scherpere bochten zal het nog wel een tijdje goedgaan. Heb hier ergens op het forum gelezen dat er een ruil systeem voor assen bij het magazijn is van de vereniging. Misschien zijn er ook nog goedkopere manieren. Die verkoper zei tegen mij dat ie iets om kon draaien???

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook