lampje dashbord
joelle
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 14-04-2008

Gepost: 30 november 2008 08:11 PM

Hallo iedereen

vanmiddag ging er rechtsboven op het dashbord een geel lampje met een zwart rondje in het midden en links en rechts drie streepjes branden.
Weet iemand waar dit lampje van is.
Het betreft een TZD turbo met abs (wat niet werkt)

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 30 november 2008 08:27 PM
  [ # 1 ]

Dat betekent:
1. dat je remblokken versleten zijn
2. dat je remblokslijtageindicator vals alarm geeft

Daarom laten de meeste mensen die draadjes ook weg. Als je ze niet goed afplakt dan kunnen ze met pekelig weer ook vals alarm geven.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
joelle
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 14-04-2008

Gepost: 30 november 2008 09:08 PM
  [ # 2 ]

bedankt voor de info, remblokken voor zijn 10000 km oud en de bedrading is toen van de blokken afgeknipt.
Oorzaak zal wel in de bedrading wat nog aan de auto zit zitten of kan het ook achter zitten??(Achter zitten dacht ik geen draden maar heb de achterremmen nog niet los gehad)

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 30 november 2008 11:17 PM
  [ # 3 ]

Nee achter zitten geen indicatoren. Dus dan zit het inderdaad in de bedrading zelf die nog aanwezig is op de auto.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 02 december 2008 02:13 AM
  [ # 4 ]

Ik had het ook wel eens met alleen maar afgeknipte draden; één keertje na het rijden door pekelig weer kreeg ik mijn verontruste vrouw aan de lijn - er brandde een lampje en hoe of het nu verder moest. Sja, geen drama dus…
Daarna toch wat zorgvuldiger geworden in het afknippen, binden en tapen van die ondingen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 04 december 2008 01:30 AM
  [ # 5 ]

Of de stekkerjes in de motorruimte losmaken… Schuin onder/achter de accusteun, klein geel stekkertje met twee draden. Rechts zit er ook eentje.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 04 december 2008 09:47 AM
  [ # 6 ]

Weet ik gelijk waar dat stekkertje bij mij voor is Very Happy Voor het schutbord loopt er bij zo’n stekker….

Profiel  
 
joelle
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 84
Geregistreerd: 14-04-2008

Gepost: 04 december 2008 09:16 PM
  [ # 7 ]

Lampje heeft nog niet weer gebrand maar als die weer gaat branden trek ik die stekkers onder de kap wel los

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 04 december 2008 10:24 PM
  [ # 8 ]

Voordat iemand de verkeerde loshaalt Wink

Deze dus. Je ziet de kabel ook de wielkast ingaan. De tweede set draden naar de wielkast is voor de abs sensor, als je die hebt. Ergens bij de rechterwielkast vind je de tweede.[/img]

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 04 december 2008 11:15 PM
  [ # 9 ]

Misschien domme vraag maar waarom knippen jullie die draden door?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 04 december 2008 11:51 PM
  [ # 10 ]

Omdat ze vaak vals alarm geven, vooral met dit pekelweer.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 05 december 2008 12:19 PM
  [ # 11 ]

Zelf heb ik ze niet doorgeknipt. Ik heb ze zelfs weer in ere hersteld, want toen ik mijn BX kocht waren ze wel afgeknipt. Maar mijn filosofie is “als het erop zit, moet het ook werken” Wink Van vals alarm heb ik nog geen last gehad.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 05 december 2008 01:49 PM
  [ # 12 ]
Sable Doré schreef:

Misschien domme vraag maar waarom knippen jullie die draden door?

Die draden maken elke beweging van de voorwielen mee , dus op de duur breken die op de plaats waar ze altijd knikken .
En dan maken ze vals contact met elkaar waardoor dat lampje gaat branden .

Ook de draden naar de remblokken toe durven al wel een door de isolatie schuren , als ze dan verbinding maken met het chassis , gaat die lamp weer aan .

Bij remschijven die al wat gelopen hebben zit er bovenaan een randje , als dat het metaal van de remblokken raakt , hoor je het ook en zijn je schijven nog niet beschadigd .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook