Hoi allemaal,
Vanavond reed iemand even met mijn BX 16TGI.
Hij vond dat de koppeling niet soepel is bij het oplaten bij de 1e versnelling. Het pedaal gaat als een mes door de boter.
Maar als je het pedaal te snel op laat voel je een schok, en als je wat meer gas geeft en wat trager de koppeling oplaat komen gaat ie wat slippen en komt ie ook met een schok(je) los.
Was mij nog niet zo opgevallen. Maar hij is wel onrustig met het wegrijden is zijn 1e versnelling.
Denk dat het zo wel nomaal is, mocht het niet zo zijn hoor ik het graag.
IS HET PEDAAL TROUWENS TE STELLEN, IETS NAAR BENEDEN BV ???
Re: Koppeling niet soepel bij oplaten 1e versnelling
austria schreef:Hoi allemaal,
Vanavond reed iemand even met mijn BX 16TGI.
Hij vond dat de koppeling niet soepel is bij het oplaten bij de 1e versnelling. Het pedaal gaat als een mes door de boter.Maar als je het pedaal te snel op laat voel je een schok, en als je wat meer gas geeft en wat trager de koppeling oplaat komen gaat ie wat slippen en komt ie ook met een schok(je) los.
Was mij nog niet zo opgevallen. Maar hij is wel onrustig met het wegrijden is zijn 1e versnelling.
Denk dat het zo wel nomaal is, mocht het niet zo zijn hoor ik het graag.
IS HET PEDAAL TROUWENS TE STELLEN, IETS NAAR BENEDEN BV ???
Schokken hoort niet; het kan komen door vuiligheid op (een deel van) de koppeling. Probeer eens in z’n 3 rustig rijdend de koppeling even (een paar tellen is genoeg) te laten slippen (en dan even gas te geven) dan poets je de ellende mogelijk weg. Verbetert het wel maar is het nog niet helemaal weg, doe het dan voorzichtig nog een keer.
Speur ook naar olielekjes (verdelerkap als je die hebt, de nokkenaskeerring) boven de koppeling.
JA, ALS DE KOPPELING NOG NIET VERSLETEN IS WEL. DAT DOE JE MET DE SCHROEF OP DE HEVEL.
(soms wel handig dat geschreeuw)
Ich bin ein Breaker
Bedankt voor de tip! Heeft zeer goed gewerkt!
BX schokt totaal niet meer.
NOGMAALS HARTELIJK DANK
Bob
austria schreef:Bedankt voor de tip! Heeft zeer goed gewerkt!
BX schokt totaal niet meer.NOGMAALS HARTELIJK DANK
Bob
YOU’RE WELCOME
Ich bin ein Breaker