3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

Een nieuw sloopplan voor ‘oude’ auto’s
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 05 december 2008 12:27 AM
  [ # 31 ]
knäckor schreef:

Het woord ‘moeten’ in die zin betekent niet dat het verplicht is om je auto weg te doen. Het geeft aan dat het plan niet als doel heeft te stimuleren oude auto’s enkel van de Nederlandse wegen weg te halen, om voor de slooppremie in aanmerking te komen ‘moet’ de oude auto in kwestie echt gesloopt worden.

Ik vind het trouwens toch knap dat we het hele plan kunnen ontleden als het pas een paar uur geleden openbaar gemaakt is dat de intentie er is om met zo’n plan te komen. In de Autoweek staat er iig niets over een aanmoedings-sloop-premie…

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 05 december 2008 12:27 AM
  [ # 32 ]

Fijn, dus ik hoef met mijn 26ste niet aan een oldtimer te denken voor in de toekomst!

Jawel, lees de bijdrage van Martijn bijvoorbeeld eens goed.

Jeroen

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 05 december 2008 12:31 AM
  [ # 33 ]
toniclight schreef:

Fijn, dus ik hoef met mijn 26ste niet aan een oldtimer te denken voor in de toekomst!

Jawel, lees de bijdrage van Martijn bijvoorbeeld eens goed.

Jeroen

Het artikel van Martijn betreft een solo-aktie van Slopel dik een jaar geleden, is dat van toepassing op deze luchtballon ?

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV 6 Special
Gepost: 05 december 2008 12:35 AM
  [ # 34 ]

Het artikel van Martijn betreft een solo-aktie van Slopel dik een jaar geleden, is dat van toepassing op deze luchtballon ?

In grote lijnen denk ik wel.
Maar Martijn haalde dat artikel alleen even aan ter onderbouwing van zijn betoog.

Jeroen

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5490

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 december 2008 12:40 AM
  [ # 35 ]

We kunnen toch wel samenvatten dat Europa in de toekomst de oldtimer\klassieker wilt aanpakken.
Waardoor liefhebbers wellicht hun hobby moeten opgeven, doordat het te duur wordt!
En dit kan via een soort mileubelasting gebeuren op oltimers? (Het is een gedachte!)

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten

- 2CV 6 Special
Gepost: 05 december 2008 12:43 AM
  [ # 36 ]

We kunnen toch wel samenvatten dat Europa in de toekomst de oldtimer\klassieker wilt aanpakken.
Waardoor liefhebbers wellicht hun hobby moeten opgeven, doordat het te duur wordt!

Die mening deel ik niet.
Laat je niet gek maken.  Wink

Jeroen

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 05 december 2008 12:47 AM
  [ # 37 ]
toniclight schreef:

Die mening deel ik niet.
Laat je niet gek maken.  Wink

Jeroen

[doemdenkmodus] Hier hebben we het nog wel eens over jeroen, wacht nog een paar jaartjes [/doemdenkmodus]

Wink  tijd voor een pilsje in het cafe…...

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 05 december 2008 12:50 AM
  [ # 38 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

En dit kan via een soort mileubelasting gebeuren op oltimers? (Het is een gedachte!)

We hebben het nu over de autofabrikanten die met lede ogen toezien dat mensen wellicht wat langer dan gepland in hun eigen produkten rond blijven rijden. Als ze oog hadden gehad voor CO2 of wat voor millieu dan ook dan hadden ze NOOIT met SUF’s gekomen met wielen die niet in mijn huiskamer passen…waar moeder haar kroost naar school mee brengt en dan naar de AH.
En van de week hebben de lidstaten ingestemd om die CO2 eisen naar achter te schuiven omdat het zo slecht gaat met de autoindustrie, zie de link op mijn 1e bericht..
ALLES maar dan ook alles mbt deze maatregel heeft als doel het verkopen van meer nieuwe auto’s. Meer niet..Denk ik…. huh

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 05 december 2008 12:59 AM
  [ # 39 ]

Toch zijn niet alleen de autofabrikanten hier mee bezig, ook regeringen in diverse landen.

Daarom mijn vrees .................

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 05 december 2008 01:15 AM
  [ # 40 ]
r.kerstens schreef:

Toch zijn niet alleen de autofabrikanten hier mee bezig, ook regeringen in diverse landen.

Volgens mij heeft Frankrijk jaren 80 al zo’n aktie gehad ? Het ene jaar nog volop Renault Dauphines en R8’en en ouwe Cit’s en leuk, het jaar daarop geen ouwe meuk meer te zien….

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten

Gepost: 05 december 2008 01:17 AM
  [ # 41 ]
r.kerstens schreef:

De een kan niet zonder de ander ben ik bang..

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 05 december 2008 01:44 AM
  [ # 42 ]

In België bestaan die regelingen anders ook al jaren, kan me nog levendig herinneren dat we bovenop de overnameprijs (1500€) van onze R5 in 1996 reeds een slooppremie van 1250€ ontvingen bij aankoop van een Twingo (7000€), de knoop was toen snel doorgehakt.

Een paar maand geleden stond hier een Belgische BX in prachtstaat te koop voor 1500€ ofwel de sloopprijs dat Citroën ervoor gaf.

Is het doemdenken? Bij een prijs van 2500€ voor eenders welke auto gaat de tweedehandsmarkt snel zonder zitten, dan is de weg pas open voor de prijzen van nieuwe auto’s op te trekken.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249

Gepost: 05 december 2008 02:14 AM
  [ # 43 ]
Martijn de Ruijter schreef:

Volgens mij ben jij de enige die verder leest dan zijn neus lang is…. Iedereen hier schijnt te denken dat straks de auto-gestapo de deuren langs gaat om te kijken hoe oud je auto is. “Deze is te oud, afvoeren die hap!”

Jongens, het gaat maar om een premie die je krijgt als je oude auto gerecycled gaat worden in plaats van weer de weg op hoor… Lijkt mij een PRIMA initiatief. Helemaal als de fabrikanten hieraan gaan meebetalen. Opel is hier enige tijd geleden al eens mee bezig geweest.

(Het enige dat je er op aan zou kunnen merken is dat diezelfde fabrikanten op dit moment hun handjes ophouden voor financieële steun en je het dus indirect toch weer zelf betaalt, maar das een heel ander verhaal…)

Gr Martijn

En rond 1995 had Ford in Nederland een vergelijkbare actie. Kreeg je 2000 gulden voor een barrel bij aankoop van een nieuwe Ford (inruiler moest dan wel minstens 3 of 6 maanden op naam om slim gedrag te voorkomen), als het barrel maar gesloopt werd . Zowel de premie van Opel en Ford heeft niet geleid tot een enorme sloop van oude auto’s. Liefhebbers ruilen hun wagen niet voor een nieuwe in voor een premie van 1000 euro. En mensen met een kleiner autobudget kunnen door een slooppremie nog steeds niet zomaar een nieuwe auto kopen. Ik maak mij dus niet zoveel zorgen.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 december 2008 03:11 AM
  [ # 44 ]

Eh, heeft dan niemand door hoe dit gegaan is? Het gaat helemaal niet om de oude autoos maar om de verkoop van nieuwe! De bij de Bovag aangesloten bedrijven willen ook weer eens een exemplaar verkopen. De rest van de triade spint ook alleen maar garen bij het verkopen van nieuw spul en het opruimen van oud roest, dus wat verwacht je van ze?

De moedermaatschappij van Opel is al vele jaren nagenoeg failliet en zit nu dus in heel erg zwaar weer.

Als je dan - op grond van iets wat hip is, namelijk het milieu - je eigen kas kunt spekken dan is dat toch een geweldige vondst?

Overigens vind ik het slopen van vieze oude opels helemaal geen misdaad. Maar dit terzijde.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 05 december 2008 03:18 AM
  [ # 45 ]

Er is trouwens een Duitse producent van zonnepanelen die Opel wil overnemen als ze breken met GM.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

3 van de 16
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook