Hoort eigenlijk niet op dit forum thuis,
maar op het fiat 600 forum kunnen ze me niet verder helpen.
Mijn Fiat 600 oldtimer 1968 rijdt op gas
Echter nu doet zich het volgende voor:
als ik een stukje ga rijden, niets aan de hand,
na 5 of 10 km motor uit, even een boodschap doen,
starten, nog steed geen probleem, maar dan,
bij gas geven merk ik dat de motor(tje) begint in
te houden, bij wegrijden stottert ie enorm.
Wie kent dit probleem???
Groet,
Rob
DS4
DS3
C4 VTR+ Coupé,
C1 1.0 Ambiance
C2 1.1 Plaisir,
C1 1.0 Séduction
XM 2.0 CT VSX 1995
XM V6 Ambiance 1992
XM Turbo D12 1989
BX 16 TRI 1989
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Tja, het probleem kan van alles zijn. Het hoeft niet eens met de LPG installatie te maken te hebben!
Problemen met b.v. slechte kabels, rotte bougies enz. zijn als eerste te merken als je op LPG rijd, op benzine is er in eerste instantie niets aan de hand.
Het kan zelfs slechts een beetje afstelwerk zijn! Mocht je er niet uit komen dan kan ik je een LPG specialist aanraden;
Omdat Pieter regelmatig tussen BE en NL rond toert, kan hij wellicht bij jou op lokaite komen kijken.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Fiatjes 500 en 600 hebben nogal eens last van een te hete condensator van de ontsteking. Misschien even een andere proberen.
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Is de 600 al watergekoeld? anders zou ik bevriezen van de verdamper denken.. Precies dit euvel had mn dyane ook!
Dus: treedt het ook op op benzine?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
bogaard77 schreef:Is de 600 al watergekoeld?
Ja, de 600 heeft al koelvloeistof.
Bedankt voor jullie reacties,
inderdaad, de 600 is watergekoeld. Nu wordt een motor door LPG inderdaad warmer dan een benzine uitvoering.
zoals zo vaak bij motorproblemen zijn de problemen niet konstant.
zo van: “ik doe dit, dan gebeurd dat”, dan is er zo een oplossing gevonden.
Het inhouden gebeurd bij mij niet altijd. En ja, de verdamper krijgt voldoende warm water, dus is niet bevroren….
misschien toch maar eens pieter in antwerpen vragen, als hij tenminste “vreemde” merken geem probleem vindt
groet,
Rob
DS4
DS3
C4 VTR+ Coupé,
C1 1.0 Ambiance
C2 1.1 Plaisir,
C1 1.0 Séduction
XM 2.0 CT VSX 1995
XM V6 Ambiance 1992
XM Turbo D12 1989
BX 16 TRI 1989
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
robbeknor schreef:
misschien toch maar eens pieter in antwerpen vragen, als hij tenminste “vreemde” merken geem probleem vindt
Hoewel Pieter zich voornamelijk bezig houdt met 2CV’s en aanverwanten, is hij zeker niet vies van andere wagens. (maar ze moeten geloof ik wel oud zijn…)
Toen hij bij mij was heeft hij het ook wel over andere auto’s gehad. En Citrofielen hebben over het algemeen wel wat sympathie voor een Fiatje dacht ik zo.
patje74 schreef:... En Citrofielen hebben over het algemeen wel wat sympathie voor een Fiatje dacht ik zo.
Zeker weten
Het was in 1968 mijn 2e auto NA de (oude) 2CV, die had ik geruild voor mijn bromfiets.
Ik was nog 18 jaar en de mode in die tijd was het klepje een 10 cm openzetten met een steuntje…..stond enorm *sportief*
Heerlijke motortjes wel, die 600…ik had er eentje van de eerste serie, dus nog het type waarvan de voordeuren aan de VOORkant opengingen.
Even tijdens het rijden kijken of je deur wel goed dichtzat, resulteerde in een enorme klap en sloeg hij tegen de achterdeur aan.
Maar Hulde hoor, Robbeknor… dat je een LPG installatie daar nog in krijgt….waar zit die gastank eigenlijk ?
Ik heb al heel wat dolle verhalen gelezen over (oude) auto’s waar OF een veel groter blok in was gehangen dan de fabrikant zelf deed…..OF ik lees weer iets over een FIAT-600 met LPG…..er zijn toevallig toch geen FIAT-500 met een diesel hè ?
Bram schreef:ik had er eentje van de eerste serie, dus nog het type waarvan de voordeuren aan de VOORkant opengingen.
Tegenwoordig zou je dan echt ENORM hip zijn. Dat zijn zogenaamde “suicide-doors”
Ha Bram, kijk maar even op http://members.home.nl/rob.van.sprundel/
map fiat 600.
Gastank zit voorin, 20 liter, alleen is wel ten koste gegaan van de benzinetank.
Auto is in 1998 ingevoerd, gerestaureerd, gasinstallatie ingebouwd
en op kenteken gezet.
Zelf rij ik er pas zo’n 4 weken mee rond.
Afwachten wat er deze winter gaat gebeuren (startproblemen door gas?)
als dat zo is gaat die installatie er toch uit en bouw ik de benzinetank weer in.
Maar wel lachen, 1 op 12 rijden, 48 ct per liter en geen wegenbelasting
Alleen een oldtimer houd je toch altijd wel bezig…...
DS4
DS3
C4 VTR+ Coupé,
C1 1.0 Ambiance
C2 1.1 Plaisir,
C1 1.0 Séduction
XM 2.0 CT VSX 1995
XM V6 Ambiance 1992
XM Turbo D12 1989
BX 16 TRI 1989
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
robbeknor schreef:
Afwachten wat er deze winter gaat gebeuren (startproblemen door gas?)
als dat zo is gaat die installatie er toch uit en bouw ik de benzinetank weer in.
Bevriezingsproblemen zijn vaak erg goed op te lossen d.m.v. isolatie en vooral het vorkomen van tocht op de verdamper.
Mijn GS starte op gas bij -20 graden prima, en dat met een alternatief koelvloeistofsysteem er in.
Dus niet direct uitbouwen bij problemen, dat is zonde. Gewoon even creatief zijn. Dan kan je zelf de meeste problemen oplossen. Helemaal als het om een watergekoelde motor gaat.
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
condensatorproblemen bij die fiatjes leiden meestal tot stilvallen na een paar km en niet meer willen starten tot de condensator weer is afgekoeld. Komt dus niet echt overeen met het beschreven probleem…