3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
   
Nieuwe turbo
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 december 2008 11:36 PM
  [ # 31 ]

Voor zover ik weet is een olielek nergens goed voor, en zeker niet de bedoeling.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 04 december 2008 11:36 PM
  [ # 32 ]

Voor zover ik weet is een olielek nergens goed voor, en zeker niet de bedoeling.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 december 2008 03:09 AM
  [ # 33 ]

Misschien toch even een extra opmerking erover. Toen ik met de problemen met de turbo zat heb ik redelijk veel met de monteurs gesproken (ik ben nogal nieuwgirig en wil altijd graag weten wat er aan de hand is ) en zij gaven mij aan dat het best een hele lastig klus is omdat het zo moeilijk te onderkennen is waar de lekkage vandaan komt. Hebben ze 2 of 3 keer geprobeerd en alles schoongemaakt en toen kwam de olie volgens hen uit het systeem die nog vol zou zitten met olie van de vorige keren.

Ik had het toen wel gehad en aangegeven dat het dan nog raar is dat het er allemaal uitkomt. Na een aantal andere problemen en een aantal telefoontjes van mij hebben ze de turbo vervangen en de problemen zijn nu over.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 december 2008 03:15 AM
  [ # 34 ]

Volgens de garage is het normaal dat de turbo een beetje olie doorlaat.

Dat lijkt mij gezien de constructie van een turbo inderdaad onvermijdelijk.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 december 2008 03:22 AM
  [ # 35 ]

Ik denk ook wel dat er olie doorgelaten moet worden maar toch niet naar buiten het systeem.

Heb ik met mijn 407 (ook een 1.6 diesle) echt nooit gehad, altijd helemaal droog

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 05 december 2008 04:23 AM
  [ # 36 ]

Ook onderaan de turbo? Een drupje hangt er zomaar aan. Omdat het verwaait zie je het nooit op de grond ofzo.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 05 december 2008 05:16 AM
  [ # 37 ]

Dat drupje kan en mag best, ik heb het over iets meer dan een drupje.

Lekken moet niet mogen

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 22-06-2007

Gepost: 05 december 2008 12:59 PM
  [ # 38 ]

Bij mij was er ook plots een olielekje op de garagevloer. Soms wel, soms niet, totaal willekeurig. Ik heb het gemeld bij de dealer, ze kenden het probleem en het is nu blijkbaar opgelost (nu toch al enkele weken geen olievlekken op mijn garagevloer).

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 december 2008 01:03 PM
  [ # 39 ]

Mijn C4 staat weer eens in de garage. Dit keer omdat er weer olie op de motor lag. Vrijdag heen gebracht en waarschijnlijk morgen weer klaar. Er schijnt een luchtslang boven de turbo te lopen die lek is. Blijkbaar komt er niet alleen lucht door maar ook olie want het hele oliecompartiment zit weer vol met olie. Motor liep net als altijd maar maakte een beetje sissend geluid hetgeen ook wel te verklaren is op basis van de bovengnoemde probleem omschrijving.

Hij blijft gehecht aan de garage die ik inmiddels wel helemaal gezien heb van binnen en het aantal (ernstige) storingen vind ik te hoog. Ik ben op dit moment niet blij met mijn C4

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 december 2008 02:59 PM
  [ # 40 ]

@ hbeck: door het terug erger worden van men resonantieprobleem ben ik ook niet blij met de auto.
Ik weet het is een kans van 1/XXXXX, maar ik zit er wel mee.
En als ik dan zie wat anderen allemaal voorhebben vraag ik me af of ik dit ook nog allemaal moet meemaken als ik een beetje meer km heb.
Ik rij de auto privé, dus alles wat stuk gaat is teveel.

Moest men alles op voorhand weten dan had ik toch iets anders gekocht.
Iets probleemloos, waar je nooit iets aan voorhebt.
Op mijn vader zijn werk rijden de vertegenwoordiger met allerhande auto’s. (407, C4GP, scenic,.....) Meestal is het dan voor 3 jaar en 180.000 km, en geen enkele auto is probleemloos, eens boven de 120.000km komen er allerhande gebreken.
1 iemand heeft nu een prius genomen, en die heeft hem nu een nieuwe gevraagd. Na enkele franse wagens (en veel problemen) heeft hij met zijn prius 2 keer extra naar de dealer moeten gaan.
Voor 2 lampjes.
Verder gewoon onderhoud, en geen onderdelen vervangen (behalve banden, remschijven, remblokken, ...)

Ik heb nog lang in twijfel gestaan met die prius, omdat ik er wel graag mee reed. En nu na 1 jaar problemen hebben met een citroen heb ik hier toch spijt van.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 december 2008 04:10 PM
  [ # 41 ]

Tja Picassoke, ik begrijp je twijfel, ik ben er na 30 maanden altijd weer vanaf maar baal er wel van, een auto moet het gewoon doen, meer eisen stel ik er niet aan.

Blijkbaar moet je dan geen Citroen. Na een lange lijdensweg van een C5 wordt de C4 blijkbaar ook een lange maar ik hoop niet een lijdensweg

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
johan20
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 339
Geregistreerd: 10-04-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDI 110 FAP Dynamic
- C3 SX 1.4 HDI
Gepost: 22 december 2008 05:35 PM
  [ # 42 ]
hbeck schreef:

Mijn C4 staat weer eens in de garage. Dit keer omdat er weer olie op de motor lag. Vrijdag heen gebracht en waarschijnlijk morgen weer klaar. Er schijnt een luchtslang boven de turbo te lopen die lek is. Blijkbaar komt er niet alleen lucht door maar ook olie want het hele oliecompartiment zit weer vol met olie. Motor liep net als altijd maar maakte een beetje sissend geluid hetgeen ook wel te verklaren is op basis van de bovengnoemde probleem omschrijving.

Hij blijft gehecht aan de garage die ik inmiddels wel helemaal gezien heb van binnen en het aantal (ernstige) storingen vind ik te hoog. Ik ben op dit moment niet blij met mijn C4

Weet je nog wat ik te horen kreeg in de garage?


bij mijn xsara picasso 16 Hdi 110pk,bjr 2005 heb ik juist hetzelfde probleem,hier kan men echter niet spreken van lekkege maar van zweten.Bij mijn volgende onderhoud (60.000)ga ik het eens voorleggen bij de dealer en horen wat zij zeggen


Gisteren auto binnen gedaan voor onderhoud,ze hebben gekeken naar het lek en hebben de buis losgemmakt aan de connectie en nieuwe dichtingspasta rond gedaan,dit zou normaal gezien opgelost moeten zijn.
Volgens de garage is het normaal dat de turbo een beetje olie doorlaat.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 22 december 2008 05:41 PM
  [ # 43 ]

Bij mij hebben ze dat ook gedaan.

Bij dit huis dus;

Daarna hebben ze nog een keer de EGR-klep vervangen. Ik heb nog niet gekeken of sindsdien alles droog gebleven is.. Surprisedops:
Zal ik straks eens doen.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 22 december 2008 06:58 PM
  [ # 44 ]
hbeck schreef:

Tja Picassoke, ik begrijp je twijfel, ik ben er na 30 maanden altijd weer vanaf maar baal er wel van, een auto moet het gewoon doen, meer eisen stel ik er niet aan.

Blijkbaar moet je dan geen Citroen. Na een lange lijdensweg van een C5 wordt de C4 blijkbaar ook een lange maar ik hoop niet een lijdensweg

Veel problemen gehad met je C5?

Op vlak van onderstel verkies ik met ruime voorsprong het franse, zeker die HP vering.
Maar vandaag nog even een opstoot gehad van de electronica (een echte kerstboom op men dashboard, storing handrem, versnellingsbak, airbags en ESP. En dit, icm het verschikkelijke gerammel verzwakt men vertrouwen in de auto alleen maar meer.
Op hoop dat mijn dame zich snel herpakt Confused
Ik heb graag een auto die een goed comfortniveau heeft, en dan heb ik het niet enkel over de vering. Maar veiligheid en betrouwbaarheid zijn toch ook handig. En vooral dat laatste is blijkbaar toch niet echt aanwezig bij mijn wagen.

Waarom kan toyota dit wel en citroen niet?

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 22 december 2008 10:17 PM
  [ # 45 ]

Tja, misschien een zwakke plek ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
 
3 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook