4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Een nieuw sloopplan voor ‘oude’ auto’s
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 05 december 2008 04:33 AM
  [ # 46 ]

Ach, dan laten we onze auto’s toch gewoon even ombouwen zodat ze op aardgas, biobrandstof of electriciteit kunnen lopen? En dan eisen we daar Europese subsidie voor!

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 05 december 2008 09:28 AM
  [ # 47 ]
r.kerstens schreef:

Beste Martijn,

.....Natuurlijk gaat het niet alleen om een verbod, het veel grotere gevaar is het maatschappelijk draagvlak.

Als ze genoeg van deze onzin blijven blaten zijn er genoeg volgers die uiteindelijk daardoor toch geldende regeltjes gaan doordrukken die wij echt niet willen…..

Ehh.. Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Als ‘wij’ die regeltjes écht niet willen, komt er geen maatschappelijk draagvlak.

r.kerstens schreef:

Terug naar het wegenbelasting verhaal, op maandag was er geen draagvlak, woensdag wordt het ineens aangenomen….. nu jij.

Als je mijn visie op het houderschapsbelasting gelezen heb, had je dit niet gevraagd…  Laughing

r.kerstens schreef:

Het is natuurlijk allemaal een stimulatie van, zoals ook de wegenbelasting en ook dat we straks delen van Nederland niet meer in mogen vanwege smog alarmen.

Het net sluit steeds strakker.

Als we allemaal denken dat het niet zo vaart zal lopen, kijk eens naar het paddo verbod, buiten het verhaal of het wel of niet terecht is.

Het wordt plots verboden zonder enige regeling, de “legale” teler en verkoper staan plots met hun rug tegen de muur, die kunnen de hele tent sluiten en dan hebben we het nog niet over de handhaving vanuit de regering hoe en wat ze willen gaan doen.

Het wordt allemaal zomaar beslist.

Er ligt een veel groter gevaar voor onze oldtimers dan dat we misschien willen geloven.

Nogmaals als je 5 jaar geleden zou zeggen dat er cafebazen bekeurt worden omdat er in hun cafe gerookt wordt dan kreeg je een wit t shirt met van die hele lange mouwen aangetrokken.

Nu is het de realiteit ................ Wink

Sorry hoor, maar als je mij wil overtuigen moet je juist NIET aankomen met voorbeelden als paddo’s en roken Rolling Eyes 

Gr Martijn

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 05 december 2008 11:17 AM
  [ # 48 ]

In Frankrijk oppert Sarkozy iets dergelijks, maar dan noemt hij het gewoon economische noodhulp. Geen schijnheilige toestanden, gewoon zeggen wat het is (niks voor een Fransman eigenlijk).

Ich bin ein Breaker

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 05 december 2008 12:28 PM
  [ # 49 ]
Martijn de Ruijter schreef:
r.kerstens schreef:

Beste Martijn,

.....Natuurlijk gaat het niet alleen om een verbod, het veel grotere gevaar is het maatschappelijk draagvlak.

Als ze genoeg van deze onzin blijven blaten zijn er genoeg volgers die uiteindelijk daardoor toch geldende regeltjes gaan doordrukken die wij echt niet willen…..

Ehh.. Volgens mij spreek je jezelf hier tegen. Als ‘wij’ die regeltjes écht niet willen, komt er geen maatschappelijk draagvlak.

Dat vind ik niet, hoe meer hierover geblaat wordt door de regering, autofabrikanten en de media, hoe meer volgers en meelopers zullen ontstaan. Dit gaat uiteindelijk wel te kosten van ..... volgens mij.

r.kerstens schreef:

Terug naar het wegenbelasting verhaal, op maandag was er geen draagvlak, woensdag wordt het ineens aangenomen….. nu jij.

Als je mijn visie op het houderschapsbelasting gelezen heb, had je dit niet gevraagd…  Laughing

KLOPT helemaal .............  Wink

r.kerstens schreef:

Het is natuurlijk allemaal een stimulatie van, zoals ook de wegenbelasting en ook dat we straks delen van Nederland niet meer in mogen vanwege smog alarmen.

Het net sluit steeds strakker.

Als we allemaal denken dat het niet zo vaart zal lopen, kijk eens naar het paddo verbod, buiten het verhaal of het wel of niet terecht is.

Het wordt plots verboden zonder enige regeling, de “legale” teler en verkoper staan plots met hun rug tegen de muur, die kunnen de hele tent sluiten en dan hebben we het nog niet over de handhaving vanuit de regering hoe en wat ze willen gaan doen.

Het wordt allemaal zomaar beslist.

Er ligt een veel groter gevaar voor onze oldtimers dan dat we misschien willen geloven.

Nogmaals als je 5 jaar geleden zou zeggen dat er cafebazen bekeurt worden omdat er in hun cafe gerookt wordt dan kreeg je een wit t shirt met van die hele lange mouwen aangetrokken.

Nu is het de realiteit ................ Wink

Sorry hoor, maar als je mij wil overtuigen moet je juist NIET aankomen met voorbeelden als paddo’s en roken Rolling Eyes 

Gr Martijn

Het gaat er ook niet om om iemand te overtuigen, ik heb dit ook geschreven als voorbeeld, buiten of dit wel of niet terecht is.

Ik wil hiermee alleen aantonen dat de regering, media, autofabrikanten, millieuactivisten, meelopers enz. veel meer invloed op ons clubje kunnen hebben dan dat wij daar tegenstand tegen kunnen bieden.

Het moraal van mijn verhaal; Als er steeds meer van die rare gedachten en regeltjes de wereld cq media ingestuurd wordt, hoe groter het gevaar dat de oldtimers inclusief de liefhebbers ten zielen gaan.

Beste Martijn,

Dit is mijn gedachte en mening, je hoeft het zeker niet eens met te zijn ....  Very Happy

Ik word altijd een beetje naar van allerlij veranderingen en regeltjes.

Profiel  

Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3385

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 05 december 2008 12:33 PM
  [ # 50 ]

Ik geloof nooit dat het zover komt om je klassieker verplicht op de sloop te brengen. Kijk eens hoeveel protest er in Amsterdam was met hun belachelijke plan van de oude auto’s in de binnenring. Wat gaat dit doen met de autohandel. De sloperij in de huidige vorm kan geen doorgang vinden. Onderdelen worden niet meer verkocht. Achmed met zijn kadetjes en acsona’s gaat falliet.

Ik kan enkel een nieuwe C1 betalen of C2. Hoe denkt de rai dat ik dan op vakantie ga naar Frankrijk met mijn caravan. Dan maar een sponsoring van de overheid voor een nieuwe C5 Cool

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 december 2008 08:56 PM
  [ # 51 ]

G*dverdomme zeg… Als ze dit gaan invoeren ben ik binnen 2 uur Nederland uit! Evil or Very Mad

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 december 2008 08:57 PM
  [ # 52 ]

Tja ik vraag me af wanneer dit idd naar de prullenbak gaat…

Er zijn zat auto’s van 8 jaar die nog lang geen ton gelopen hebben Confused Dat ga je toch niet weggooien, dat is pas zonde van de energie!

8 jaar, dat is dus een auto van na 2000!
Toen waren de milieu eisen al zo streng dat die auto’s echt niet veel uitstoten Confused
Eer dat deze regel echt ingevoerd is ben je alweer een paar jaar verder Wink

Probeer mensen juist te stimuleren om auto langer te rijden en de onderhouds kosten wat lager te maken. Dat scheelt een hoop energie Smile
Wees gewoon zuinig op je spullen dan kan het jaren lang mee, moet geen enkel probleem zijn Smile

Profiel  

Tjerk
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3762

- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Gepost: 05 december 2008 09:05 PM
  [ # 53 ]

Inderdaad. Ik snap dit soort m*ngolen niet, onze XM is pas 9 jaar oud en kan nog prima mee. Pas 200.000 KM, de wagen is nog goed voor veel jaren plezier. Waarom willen ze dit gaan verpesten? Bijna alle auto’s van tegenwoordig is gewoon emotieloos plastic! Waar moet het heen met Nederland?

C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV

Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 05 december 2008 09:21 PM
  [ # 54 ]

Beetje op je taal letten mag wel Tjerk!

Ik denk dat dit een plan is dat nergens op slaat. Als je kijkt naar het percentage van auto’s voor 2000 en na 2000 dan is er volgens mij nog een behoorlijk percentage auto’s van voor 2000 op kenteken gezet. En die zullen dus allemaal moeten verdwijnen? Denk dat er dan heel veel protest komt…

Profiel  

Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413

Gepost: 05 december 2008 09:54 PM
  [ # 55 ]

tja volgend probleem die uitstoot….
kjomt veelal doorslecht, matig of niet uitgevoerd, of achterstallig onderhoud

onderhoud je oude auto gewoon volgens de fabrieksnormen gaat er minder rotzzooi de lucht in en we kunnen langer genieten

de citroen-liefhebber

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 05 december 2008 10:34 PM
  [ # 56 ]
Assitch schreef:

tja volgend probleem die uitstoot….

Is het probleem helemaal niet, kades vol nieuwe onverkoopbare auto’s over de hele wereld is het probleem

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 december 2008 12:56 AM
  [ # 57 ]

Precies, dit is gewoon weer een gevalletje mooi-weer spelen met het milieu als het economisch zo uitkomt. Wat ik al zei, Sarkozy doet hetzelfde maar noemt dat tenminste gewoon ronduit een economische steunmaatregel.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Midfriesland
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2777

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 06 december 2008 02:02 AM
  [ # 58 ]

Als dit doorgaat dan vind ik dat Sinterklaas zijn stoomboot ook moet laten slopen. O Zo! blehh

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 december 2008 02:08 AM
  [ # 59 ]
Midfriesland schreef:

Als dit doorgaat dan vind ik dat Sinterklaas zijn stoomboot ook moet laten slopen. O Zo! blehh

Die koopt ieder jaar een nieuwe man, ik heb er op gelet…

Profiel  

EW
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 06 december 2008 09:27 AM
  [ # 60 ]
ambijajance schreef:
Midfriesland schreef:

Die koopt ieder jaar een nieuwe man, ik heb er op gelet…

Toch is dat al een aantal jaar achter elkaar de Hydrograaf

Profiel  

4 van de 16
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook