Hallo, heb nu toch al een tijd onder de kap zitten staren en he internet afgespeurd. Maar waar zit nu tocht dat plaatje met het kleurnummer erop??? Aan de kant van het LHM reservoir of toch aan de kant van de ruitensproeier?? Een foto zou ook handig zijn. Thnx
zie rode pijl: moet een rond plaatje zijn met een diameter van +/- 2cm
AC…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Dank je, ik ga na mijn werk meteen weer even zoeken. Maar ik meen daar niets te heben gezien. De auto is donkergroen Metallic. Enig idee??
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
AC527, vert argente…
Citroen!
DriverD schreef:AC527, vert argente…
Inderdaad de enige kleur groen in metallic ooit op de DS geleverd, maar donker ...?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Donker in het donker
Citroen!
Die kleur lijkt niet op de mijne. Volgens een vriend an mij is de auto overgespoten geweest. wellicht was de orginele kleur niet metallic. Ik zou eens goed kijken op de zijkanten van de deuren of andere plaatsen
mischien staat er ook nog iets op je kentekenbewijs in de trend van:
rood,bruin,blauw,etc,etc…..............................
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Kan het misschien zijn dat het plaatje eraf gelazerd is?
Dan zit er wellicht nog een gaatje waar het popnageltje het oorspronkelijke AC plaatje mee vast heeft gezeten?
Bij mijn dame was dat het eerste onderdeel wat onder “eigen beheer” het voertuig vrijwillig verliet…...
En, in mijn geval, de dame was eerst groen metallic, daarna grijs (zo staat het ook op het kenteken) maar is nu donker rood met zwart dak.
Het groene is nergens meer te vinden, het grijs nog wel….....
MVG, Peter
DS 23 ie Pallas 1973 Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!
Ik kan dat plaatje toch echt nergens vinden. Kenteken zegt groen. Die indruk had ik al van de kleur. Dit is mijn eerste DS (nu een paar dagen in bezit) en ben nog niet zo bekend met eea. Zal binnenkort eens bij een DS garage in de buurt langsgaan om ook hun oordeel te krijgen over een aantal roestige stukken die ik ontdekt heb. Kunnen ze meteen ff naar de kleur kijken.
Ik kom op het net iets tegen van AC522. Bestaat die ook in een ME versie??
Mink schreef:Ik kom op het net iets tegen van AC522. Bestaat die ook in een ME versie??
Is wel een donkergroen geleverd op de DS, maar niet metallic. Weet je wel een bouwjaar van je DS? Chassisnummer is nog beter. Dan zijn de mogelijke oorspronkelijke kleuren zo te vinden (als het tenminste geen Engelse is),
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Kenteken zegt: 01-03-1971, DS21M4513339, auto komt oorspronkelijk uit Frankrijk
Ik bedoel dus 01-03-1972
Mink schreef:4513339
Nummer hoort bij een DS21 M uit 1972. In dat jaar is als groen op de DS alleen Vert Charmille geleverd.
Glimt wel mooi, maar is geen metallic. Lijkt het wel een beetje?
PeTeR
On ne le dira jamais assez, une Citroën est faite pour rouler!
XM 2.0 carburateur, vert triton
C4 Picasso, 1.6 VTI, blanc banquise
Honda XL500, 1982 (te koop)
Gehad: Xantia’s 2.0i 8V, Xsara Picasso Exclusive, ID 1966
Lijkt zeker goed. Is dat de AC522? Ik zal een autospuiter uitsluitsel laten geven over wel of niet metallic.