5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

Een nieuw sloopplan voor ‘oude’ auto’s
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4569

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 06 december 2008 10:29 AM
  [ # 61 ]
r.kerstens schreef:

Dat vind ik niet, hoe meer hierover geblaat wordt door de regering, autofabrikanten en de media, hoe meer volgers en meelopers zullen ontstaan. Dit gaat uiteindelijk wel te kosten van ..... volgens mij.

Hier proef ik toch wel een minachting uit t.a.v. mensen die dit voorstel niet afwijzen.
Ron, ieder zijn mening.
En mensen die er anders over denken zijn niet per definitie domme meelopers die zich laten inpalmen door onze bestuurders. Misschien kunnen deze mensen zich ook wel een eigen mening vormen.

Ik ben het verder wel eens met de laatste opmerkingen van Tjerk en Arjan.
Het zal er niet mooier op worden op onze wegen.

Persoonlijk heb ik grote vraagtekens bij het hele CO2 verhaal.
Met name met wat de oorzaak is dat het CO2 gehalte in de lucht omhoog gaat. Ik sluit niet uit dat de oorzaak een geheel andere is en dat we daar eigenlijk niet zo heel veel invloed op hebben.

Wat ik mis in de voorstellen is dat er nergens gefundeerd voorgerekend wordt wat de voordelen zijn voor het milieu wanneer deze maatregel ingevoerd gaat worden.

Jeroen

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 06 december 2008 10:32 AM
  [ # 62 ]
Midfriesland schreef:

Ach, dan laten we onze auto’s toch gewoon even ombouwen zodat ze op aardgas, biobrandstof of electriciteit kunnen lopen? En dan eisen we daar Europese subsidie voor!

Kijk maar eens naar de hoeveelheid elektrische auto’s die er ontwikkeld worden. Nou gaat BMW ook de mini van een elektromotor voorzien. Dàt is de toekomst voor de auto’s. Niet biobrandstof.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 december 2008 11:25 AM
  [ # 63 ]

In Frankrijk doen ze nu dus ook zoiets; in België bestaat er als ik het goed begrepen heb ook al jaren een stimuleringsregeling.

Als er zoiets in Nederland komt - zou dat een voor de hand liggende ontwikkeling zijn, maar meer dan ook niet. Omringende landen hebben het ook…

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27944

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2008 11:35 AM
  [ # 64 ]

Overigens klopt er nog iets niet in dit verhaal…

Ze willen niet dat onze “oude vervuilende” auto’s naar andere landen gaan.
Die mensen daar hebben geen geld om nieuw auto’s te kopen, en ze zijn daar blij met onze “oude troep”.
Wat nu als wij die markt dus allemaal naar de sloop brengen? Hoe komen die mensen dan aan auto’s?

2 mogelijkheden:
Ze kopen ze in een ander land, die ze niet weggooien.
Ze blijven rijden in hun nog veel oudere auto’s met slechte staat van onderhoud wat nog veel meer vervuild.

Feit blijft dat auto’s van 8 jaar oud zo vervuilend niet zijn, en ze daar prima af zijn met die auto’s Wink

Dit is gewoon weer het probleem verplaatsen. Zodat Nederland straks kan zeggen wij hebben oude auto’s meer en geen vervuiling.

Ik denk dat ze in veel landen heel blij zijn met een Focus, Astra, Golf, Xsara, 306 of Megana uit 98 of 99!
Sterker nog veel mensen hier in Nederland zouden hier naar uit kijken, dat ga je toch niet weggooien!

Profiel  

EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5010

Gepost: 06 december 2008 11:39 AM
  [ # 65 ]

In dat opzicht is het natuurlijk nog een interessant punt:

De bodemwaarde van gebruikte auto’s zal gaan stijgen. Dus een BX zal ineens flink vermeerderen in waarde. Dat betekent dat een heleboel mensen die een auto hebben hun vermogen zien toenemen. Daarnaast wordt het voor een hoop mensen die nog geen auto hebben moeilijker er één aan te schaffen.
Misschien dat dat ook nog gaat schelen in de uitstoot: aan de onderkant van de markt zullen er mogelijk minder auto’s bijkomen.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 06 december 2008 11:49 AM
  [ # 66 ]

Maar kunnen we niet alle genoemde drogredenen heel simpel met feiten weerleggen? En dat geld ook voor de belastingvrij-maatregel van de CU.
Ik denk dat wij, Nederlandse automobilisten, amper een verschil kunnen maken in de luchtvervuiling-problematiek. Wij hebben t.o.v. andere landen een behoorlijk modern wagenpark.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 december 2008 11:54 AM
  [ # 67 ]
patje74 schreef:

Maar kunnen we niet alle genoemde drogredenen heel simpel met feiten weerleggen? En dat geld ook voor de belastingvrij-maatregel van de CU.
Ik denk dat wij, Nederlandse automobilisten, amper een verschil kunnen maken in de luchtvervuiling-problematiek. Wij hebben t.o.v. andere landen een behoorlijk modern wagenpark.

Sterker nog wereldwijd gezien brengen auto’s al maar een hele kleine bijdrage aan de wereldmilieuvervuilding Wink

Ik weet niet meer hoeveel % het precies was, maar het was minder als 10% volgens mij.
En dan willen ze de uitstoot terug gaan brengen met zoveel % over de auto’s, dat zijn niet echt grote stappen Wink

Dat beetje hier in het relatief schone Nederland zal echt niet veel helpen zoals je zegt Wink

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 06 december 2008 12:46 PM
  [ # 68 ]

Dat heb ik al gezegd, er zoveel manieren om betere en hogere rendemeten te halen m.b.t. het milieu volgens mij en de fabrikanten moeten nu niet hun mis management goed proberen te maken met dit soort onzinige bedenksels.

Ze zullen het nooit verbieden om gebruik te maken van je oude auto en deze per direct naar de slachtbank te brengen.

MAAR het wordt je misschien wel zo moeilijk gemaakt en gedemotiveerd dat je vanzelf stopt.

Wegenbelasting, uitstoot, sloopregeling, milieuzone’s, Duitsland heeft ze al en dan mag je met je oude auto bepaalde delen niet meer in, tenzij je dik betaald. A’dam heeft het dit keer verloren maar er komen echt nog wel herkansingen voor gemeentes en steden.

Al bij al ben ik in deze kwesties wat minder positief dan andere hier in dit topic, helaas.

Profiel  

toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- 2CV 6 Special
Gepost: 06 december 2008 12:49 PM
  [ # 69 ]

Ik denk dat wij, Nederlandse automobilisten, amper een verschil kunnen maken in de luchtvervuiling-problematiek.

Dat denk ik dus ook.

Laat de autoindustrie nu maar meer werk maken van het schoner maken van nieuwe auto’s. Laat de oude auto’s ongemoeid.

Oude auto’s die ingeruild worden niet meer exporteren maar slopen.
Tegen een slooppremie heb ik trouwens geen bezwaren. Als dat de economie zou stimuleren => prima. Het milieu vaart er ook bij, dus dat is ook mooi meegenomen.

Jeroen

Profiel  

RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2949

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 06 december 2008 12:58 PM
  [ # 70 ]

Jeroen ................. ik ben wat dit betreft helemaal met je eens.

Shocked  ja dan toch Shocked

Als er een mooie regeling komt om de afgedankte auto’s netjes af te voeren en weer hergebruikt worden als grondstoffen, perfect.

Ik ben alleen bang dat deze regelingen toch steeds dwingerder worden en er een druk achter komt te staan zodat we toch heimelijk een bepaalde richting in worden geduwd.

Ik blijf erg sceptisch.

Profiel  

karel
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 06 december 2008 01:51 PM
  [ # 71 ]

@EW: in Frankrijk en België betaal je voor oude autoos de hoofdprijs.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3000

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 06 december 2008 01:59 PM
  [ # 72 ]
patje74 schreef:

Maar als Nederland weer eens van voor tot achter in de file staat, zoals een paar maanden geleden die zwarte zaterdag wegens een beetje slecht weer (waar ik helaas ook in stond met die ouwe XM van me), we die voorsprong weer ruimschoots inleveren….

Ik las van de week weer een bericht dat een of andere overheidsinstelling had bepaald dat een extra strook asfalt ergens aanleggen alleen maar meer auto’s zou aantrekken. Die hebben liever ipv 400 doorrijdende auto’s, 300 pruttelende stilstaande….

Profiel  

Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3180

Gepost: 06 december 2008 02:06 PM
  [ # 73 ]
Profiel  

toniclight
> 4000 berichten

- 2CV 6 Special
Gepost: 06 december 2008 02:13 PM
  [ # 74 ]

Ik ben alleen bang dat deze regelingen toch steeds dwingerder worden en er een druk achter komt te staan zodat we toch heimelijk een bepaalde richting in worden geduwd.

Zou kunnen.

Jeroen

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 06 december 2008 02:32 PM
  [ # 75 ]
r.kerstens schreef:

MAAR het wordt je misschien wel zo moeilijk gemaakt en gedemotiveerd dat je vanzelf stopt.

En dat is nou precies waar ik problemen mee heb Rolling Eyes

Eigenlijk is het gewoon chantage!

Je moet niet, maar als je het niet doet zoals we het zeggen dan moet je daarvoor extra betalen.

Profiel  

5 van de 16
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook