7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
   
Willems BX 16V MK2 op LPG
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 november 2008 05:25 PM
  [ # 91 ]

Zo weer eens wat nieuwe foto’s.

Kunnen jullie hieuit toevallig ook opmaken wat voor lpg installatie ik heb? Ik heb de sticker die op de tank zit ook gefotografeerd. Ik snap wat daar op staat. Dus een 85 liter tank maar wat voor type is me dan wat minder duidelijk.
Oordeel zelf. Verder ook foto’s genomen van de complete wagen. Het is gewoon een heerlijke wagen.


(prachtige spiegeling in de deur. Wink )

Wat een prachtige wagens zijn het ook. Very Happy

Dan de gasinstallatie. Wie o wie zegt wat het voor type is.


BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 november 2008 05:25 PM
  [ # 92 ]

Zo weer eens wat nieuwe foto’s.

Kunnen jullie hieuit toevallig ook opmaken wat voor lpg installatie ik heb? Ik heb de sticker die op de tank zit ook gefotografeerd. Ik snap wat daar op staat. Dus een 85 liter tank maar wat voor type is me dan wat minder duidelijk.
Oordeel zelf. Verder ook foto’s genomen van de complete wagen. Het is gewoon een heerlijke wagen.


(prachtige spiegeling in de deur. Wink )

Wat een prachtige wagens zijn het ook. Very Happy

Dan de gasinstallatie. Wie o wie zegt wat het voor type is.


BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 november 2008 06:26 PM
  [ # 93 ]

Maak ff een foto van je verdamper joh, nu weet je iig welke tank je hebt, maar die zijn redelijk uitwisselbaar. En er lopen extra kabels vanaf je injectoren, die gaan naar een kastje of een regelaar oid, maak daar ook ff een foto van.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 november 2008 07:28 PM
  [ # 94 ]

Normaal ben ik geen hele grote fan van wit (ik heb er ook niets op tegen Wink ).

Maar vergeleken met groen ziet het er toch echt stukken beter uit! Cool

Tja groene auto’s vind ik nu eenmaal in het algemaan niks Wink

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 06 november 2008 10:03 PM
  [ # 95 ]
Mechuccio schreef:

Maak ff een foto van je verdamper joh, nu weet je iig welke tank je hebt, maar die zijn redelijk uitwisselbaar. En er lopen extra kabels vanaf je injectoren, die gaan naar een kastje of een regelaar oid, maak daar ook ff een foto van.

U vraagt, ik draai wel Wink.  Nou hopen dat je dit ook bedoeld.

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 06 november 2008 10:49 PM
  [ # 96 ]

Lijkt er wel op Laughing
Aan je verdamper te zien lijkt het me een vialle installatie G2
En dat zwarte kastje, ik weet niet wat het merk/type is, is denk ik het kastje wat regelt dat je op benzine start en daarna automatisch naar benzine schakelt. Ik zou eens kijken of je daar een zekering oid van kunt vinden.
Persoonlijk echter zou ik liever een handmatige schakeling hebben, dan kun je gewoon zelf bepalen wat je wilt, en niet onbelangrijk…..... wanneer je een volle bak vermogen wilt hebben, tijdens het rijden gewoon schakelen naar benzine. (uiteraard met gas los anders bokt het nogal wat)

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 november 2008 10:38 PM
  [ # 97 ]

Met gas los schakelen? Waarom? Ik doe dat MET gas…want anders valt de motor stil (als ik schakel bij stilstand toch Smile )

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 08 november 2008 05:44 AM
  [ # 98 ]

Logisch, maar das bij stilstand, ik bedoelde eigenlijk tijdens het rijden al moet ik zeggen dat ik dat wat ongelukkig heb verwoord.
Als je tijdens het rijden naar benzine schakelt krijgt de motor nogal voor zijn klote omdat de aandrijving even wordt gestopt (aandrijving-remmen-aandrijving) Maar dat is dus al gasgevend in een versnelling schakelen naar benzine, als je het gas loslaat en dan schakelt is er uiteraard ook niets aan de hand.

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 29 november 2008 01:25 PM
  [ # 99 ]

Gisterenavond het hok even snel bekeken. Zag er op het eerste (erg donkere) gezicht wel erg leuk uit.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 04 december 2008 08:36 PM
  [ # 100 ]

Vandaag even gezellig met Willem naar dit hok gekeken. Hij gooit er dus motorolie uit via de pijlstok. In eerste instantie denk ik dan aan een stukkende zuigerveer. We hebben dus maar een compressiemeter geroggeld. En daar kwam gezien vanaf de distributiezijde dit uit:

Cilinder 1: 13 bar
Cilinder 2: 13 bar
Cilinder 3: 13.5 bar
Cilinder 4: 14 bar

Alles behalve consistent dus. Helaas hadden we even geen motorolie voor handen om te kijken of de zuigerveren daadwerkelijk lekten. Het compressieverlies is volgens mij ook te laag voor een rotte zuigerveer (15 bar is normaal voor een 16v bij mijn weten) en is eerder te wijten aan slijtage.
Het eerstvolgende wat er dus maar gecheckt gaat worden is de carterventilatie. Ook altijd een mooie verdachte.

Edit: oh ja, deze BX is een zeer leuke basis voor een oplapproject. De koets is namelijk nog aardig hard. Motorische ellende is wat mij betreft altijd makkelijker op te lossen dan carroserieschade.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
vortex
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1055
Geregistreerd: 13-03-2004

- BX 16V
Gepost: 06 december 2008 03:35 PM
  [ # 101 ]

Compressie waarden zijn erg netjes zelfs Shocked

Onder de 10/11 bar moet je je zorgen gaan maken, maar tot deze waardes merk je eigenlijk nog geen verschil.

Zoals de waardes van de fabriek zijn is na een 5 tal jaren al minder. Deze waardes die je nu hebt zijn dus zeer zeker erg goed Exclamation  Exclamation

liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap Wink

klik op de link voor het hele verslag van de BX 16V

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 06 december 2008 03:49 PM
  [ # 102 ]
Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 06 december 2008 03:58 PM
  [ # 103 ]

Ik denk niet dat hij dat bedoelt, want je hoeft je geen zorgen te maken als je compressie hoog is. Wel als ‘ie laag is.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 06 december 2008 04:00 PM
  [ # 104 ]

Is ook.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 02 januari 2009 07:40 PM
  [ # 105 ]

Vanmiddag de carterventilatieslang van de vulpot afgetrokken. Geen olie meer die uit de pijlstok sputtert Very Happy

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
7 van de 8
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook