2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
BX ingekort
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 06 december 2008 12:19 PM
  [ # 16 ]
BxBandit schreef:

Reparatie houdt denk ik minimaal in (ik ben geen expert):
- andere bumper (moeilijk te vinden)

Schade valt heel erg mee, voor een paar honderd E is hij weer strak, en ik heb zelfs 2 bumpers liggen Wink

Maar slopen is zeker geen optie… echt, maak dat ding, wie het ook moge zijn.

Ik had hem anders zeker van je gekocht, maar ik woon in het buitenland op dit moment.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 06 december 2008 01:22 PM
  [ # 17 ]
karel schreef:

Waarbij ik opgemerkt wil hebben dat ik het heel sneu voor je vindt. Is dit nou de ex-Wessel BX?

Dit is nou een aardig investeringsobject voor Willem… als je ‘m zelf tenminste niet meer wil. Is toch een mooie kar man?

Nope, is mijn ex 16v.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 06 december 2008 03:30 PM
  [ # 18 ]

Dat binnenscherm ziet er redelijk rot uit, of dat nog te repareren is?

Want zit er tegen bij het brandschot niet ook nog een rotte plek (er lijkt wat roest te zitten voor de passagiersdeur).

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 06 december 2008 03:36 PM
  [ # 19 ]

Ja, het scherm was daar blijkbaar al aardig aan het roesten. Bij de rechtervoordeur is idd ook wat roest te zien.

http://fotoalbum.dds.nl/sentient/crash

Edit: Ik heb het even beter bekeken; bij de deur is er niets aan de hand. Boven het scharnier zit een naad, en daarin zit wat oppervlakkige roest. Ook met flink prikken kom ik er niet doorheen, dus ik denk niet dat het van binnen uit rot. De delen daar in de buurt die door het scherm verborgen waren zijn vrij van roest, wat je ziet is modder en een of andere bruine substantie die erop gesmeerd is.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 06 december 2008 06:32 PM
  [ # 20 ]

Echt zonde Confused

Het was een hele mooie BX!

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 06 december 2008 06:40 PM
  [ # 21 ]

Goed, waterman771 is zo vriendelijk geweest een blik op de auto te werpen. De conclusie is dat het niet echt meevalt; het front is toch aardig ontzet. De neus van de wagen is een paar centimeter naar rechts geslagen.

Een ongeluk komt nooit alleen: Op weg naar waterman771 sprong de motorkap los, hij waaide op (schrikken!!) en kwam met een klap op de voorruit; daarbij is de antennevoet geraakt zodat daar nu ook nog eens een deuk in het dak zit. Zonder vouwen, hij is er waarschijnlijk aardig uit te duwen maar het komt wel bovenop de rest.

Ik heb nu dus definitief besloten de wagen te verkopen; het liefst als geheel, anders in onderdelen. Volgens waterman771 zou de auto nog wel te maken zijn, als donor is hij in elk geval uitstekend geschikt.

In elk geval bedankt voor alle medeleven en bemoedigende woorden.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 december 2008 06:44 PM
  [ # 22 ]

Ik heb de auto eventjes bekeken, en inderdaad, de hele kop staat enigszins scheef. Dat is overigens best te maken, maar reken rustig op een dikke dag werk op de trek/richtbank.

Verder moet ik zeggen dat het inderdaad om een zéér nette 16v! prachtig interieur, strakke deuren , net plastic en het motortje klinkt ook gezond en vertoont geen zwarte of baluwe rookwolken bij starten en wegrijden.

Echt doodzonde. Sad  Maar, inderdaad een prachtige donor, of als je er tijd in wil steken, een heel mooie basis voor een nog mooiere 16v!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Sable Doré
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1288
Geregistreerd: 31-07-2008

- C1 serie II
Gepost: 06 december 2008 07:11 PM
  [ # 23 ]

Twee jaar geleden werd mijn TZI (stond geparkeerd voor de deur) van achter in de prak geduwd door de overbuurman die op zijn beurt werd aangereden door een Jeep-achtig geval. Dat was een soort biljarten op straat dus. Ondanks dat ik er zelf eigenlijk niets mee van doen had wordt je met een schade geconfronteerd die de dagwaarde van de auto ver overstijgd. Ik heb na lang wikken en wegen de auto toch maar weer laten opknappen en meteen maar helemaal laten overspuiten waarbij wat kleine deukjes meteen zijn weggewerkt. Gelukkig was de boel niet al te scheef. De achterkant is helemaal “gerestaureerd”. Hij zag er daarna (en ziet er nog steeds) weer piekfijn uit. Ook van onder is de auto nog in goede conditie. Het ding rijdt als een tierelier.
Ik wil maar zeggen: naar de sloper brengen hoeft niet altijd meteen.

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 07 december 2008 01:31 AM
  [ # 24 ]

Moet dan zelf nog te repareren zijn.
Ik zag bij een DHZ-garage in a’dam een prijs van 115 euro per dag voor de richtbank.
Dan heb je nog front E50,-, koplampjes (gewone) 20 euro, zijscherm 2 tientjes (alleen de kleur?), en de bumpert ?

Dus voor een 3 a 400 euro moet het goed te doen zijn zonder bumper.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 07 december 2008 05:48 PM
  [ # 25 ]

Dat zeg ik!
het maken kost geen ruk!

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 07 december 2008 07:01 PM
  [ # 26 ]

Misschien, als je zelf weet hoe je een auto weer recht trekt en richt. Die kennis en ervaring heb ik niet, dus daar moet ik iemand bij halen; ik ga er van uit dat dat iets kost. Er zal ook gelast moeten worden, zelfde verhaal. En om de wagen weer écht netjes te krijgen moet hij naar de spuiter; dat is ook een prijzige zaak.

Als je een eigen garage hebt waar je de wagen kunt laten staan terwijl je eraan werkt, en je hebt toegang tot de spullen die nodig zijn, dan is het vast wel mogelijk om hem te maken zonder dat je de hoofdprijs betaalt; in mijn geval is dat dus niet zo.

Dus ik neem mijn verlies, ik kan het voor mezelf ook niet verantwoorden om nu zo’n bedrag uit te geven. Ik stap voorlopig wel in iets anders, een AX, ZX, XM of zo. Kan ik mooi bij Emerpark blijven met mijn verzekering.

Deze BX gaat hoogstwaarschijnlijk naar een liefhebber die hier op het forum actief is. Voor zover ik begrepen heb wil hij in elk geval overwegen de wagen te redden.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook