voorbewerken polyester
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 december 2008 03:32 PM

Hallo medeforumleden.
Ik heb een vraag op een gebied waarin ik niet zo thuis ben.
Ik heb onlangs een polyester keienbak gekocht, die ik zelf in de grondlak en aflak wil zetten met spuitbussen (daar heb ik wel ervaring mee).
Nu is mijn vraag: hoe moet ik het polyester voorbewerken?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 140
Geregistreerd: 03-04-2006

Gepost: 06 december 2008 03:45 PM
  [ # 1 ]

Eerst goed pasmaken! Bij mijn polyester keienbak bleken een aantal gaten niet helemaal goed te zitten en een aantal ontbraken zelf.
Daarna heel goed ontvetten met wasbenzine en/of thinner.
Eerst in de primer zetten. Ik heb het met gewone primer gedaan, maar er schijnt ook speciale primer te zijn voor kunststof.
Dan kun je een aantal lagen in kleur aanbrengen.
Succes!

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 december 2008 04:05 PM
  [ # 2 ]

Hoef ik het niet te schuren?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 06 december 2008 06:12 PM
  [ # 3 ]

ik zou ‘m inderdaad eerst ontvetten: thinner,dan schuren vervolgens een spuitbus kunststofprimer (heb ik 5 jaar geleden gebruik voor m’n lichtbakken (3e neus) en de verf zit er (ondanks de warme lampen) nog steeds op) Very Happy .daarna meerdere dunne lagen spuiten,tenslotte aflakken.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10367
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 06 december 2008 07:27 PM
  [ # 4 ]

Nat of droog schuren; maakt dat uit?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook