104 van de 224
« Eerste  < Vorige 102 103 104 105 106 Volgende >  Laatste »
   
CX VEMS 340pk en 580Nm p223
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 07 december 2008 01:41 AM
  [ # 1546 ]

Ik ben erg benieuwd waarom de EGO het niet deed, hebben we toch een optie over het hoofd gezien of stond er een waarde verkeerd?

Is er geen kortere EGT sensor te koop? De huidige plek is ideaal afgezien van het feit dat hij door het kantelen van de motor de radiator perforeert. Op de zelfde hoogte maar dan aan de zijkant is misschien wel mogelijk als je daar een vlak stuk aan slijpt, hangt er ook vanaf wat de wanddikte van het spruitstuk is natuurlijk.

Help me bij een volgende afspraak even herinneren dat ik de IR-thermometer meeneem, kan handig zijn voor het eiken van het e.e.a. Het apparaatje is boven 30 graden 1,5% nauwkeurig, dat is in dit geval wel bruikbaar.

Nu Wim heeft gezien dat het ook daadwerkelijk werkt, al is het nog niet optimaal, lijkt er inderdaad nog maar weinig weerstand te zijn tegen VEMS op de SM. Dat is een mooi gegeven.

Groet,

L

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 december 2008 01:22 PM
  [ # 1547 ]

Zo te horen weer wat vooruitgang geboekt Cool
Kan je al volgas rijden? Al merkbaar verschil? Wink

Waar zijn de Turbo 1 en de RV opeens gebleven? Rolling Eyes

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 december 2008 01:54 PM
  [ # 1548 ]

De EGO deed het niet omdat de VEMS onmogelijke waarden uit de Lambdasonde zag komen. Dan negeert ie dat, en zet ie de EGO niet aan. Alleen ja, daar maakt megatune dus helaas geen melding van. Maar goed, EGO en VE autotune staan aan. Ik ga nu een beetje lambda doelen invoeren. De VEMS-IRC gurus zeggen 0.80 lambda vanaf 170kpa druk helemaal tot 200kpa wat het voorlopige doel is. Mogelijk kan het straks nog wat armer, tot 0.86lambda, maar daar is het allemaal wel erg warm, al levert het wel meer vermogen. We zien wel waar het op uitkomt.

Ik heb de Turbo 1 en de RV uit de lijst gehaald omdat ik ze te koop heb staan, en al staan ze momenteel allebei op mijn naam en kan er mee gereden worden enzo, ik zie ze meer als vdl verkoop voorraad, en volgens mijn eigen voorstel horen ze dan niet in de lijst thuis.. daar horen alleen de eigen auto’s.

Volgas rijden geeft op de autostyle drukmeter 0.7bar overdruk en de VEMS zegt 0.8bar. Omdat de VEMS drukmeter geijkt is, is die denk ik betrouwbaarder. Het is allemaal heel soepel, zeker met EGO enzo aan, en hij lijkt inderdaad sneller te accelereren. Ik had de acceleration enrichment staan op pressure based, maar dat veroorzaakt toch wel wat vertraging. Nu staat ie op throttle based, en dat is veel sneller.

Ik zag trouwens dat VEMS vanaf 1.0.79 echt multiple maps heeft met een schakelaar.. oftewel dan is volledig LPG rijden met compleet aparte tabellen voor ontsteking en VE en lambda en alles mogelijk. Dat is wel heel mooi. Bij vdl hadden we al een klant die geintereseerd was in een dergelijke opstelling voor zijn DS. Dat wordt wel flink ingrijpend denk ik, omdat er dan ook zeker 2, misschien 4 bobines bijkomen, maar dat zou wel heel leuk zijn om te doen.

De boost solenoid is nog niet aangesloten, advies van VEMS-IRC is om eerst wat te gaan tunen, en er is op ontwikkel gebied nog wat discussie tussen het team wat nou de beste manier is om dat ding aan te sluiten. Volgens mij is er een kamp die vinden dat hij alleen uit moet als ie druk af moet laten en een kamp die vinden dat ie alleen aan moet als ie druk af moet laten. Maar goed, dat zien we dan wel weer.

Wat de EGT betreft, ik verwacht dat ie verplaatst gaat moeten worden naar de zijkant. Ik had niet verwacht dat de motor zo’n end beweegt, maar de sporen op de radiator zijn goed zichtbaar en eigenlijk moet de sensor ook nog eens een stuk verder uitsteken dan nu het geval is. Verder zal de vervangende 6mm dik zijn en die kan je dan ook echt niet meer buigen wat met de huidige wel kan. Ik denk dus dat ie alleen op de zijkant van het inlaatspruitstuk kan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 07 december 2008 02:04 PM
  [ # 1549 ]

Toch wel mooi resultaat dat je meer power heb Wink

Daar gaat het uiteindelijk voor een groot deel wel om.

Wat zou het nut van dit systeem in een DS zijn? Ook iets meer vermogen? Of meer voor de betrouwbaarheid?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 december 2008 02:08 PM
  [ # 1550 ]

Sans, waarom ga je niet eens met je turbo naar die rollenbankvent waar ik met mijn sm geweest ben? Dat kost je wel wat, maar dan kun wel onder perfecte omstandigheden de boel testen én afregelen. Je ziet dan ook direct wat de gevolgen voor ‘t vermogen zijn…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 december 2008 02:25 PM
  [ # 1551 ]

Ben ik ook zeker van plan. Ik wil alleen eerst even alles werkend hebben en een soort basis-tune hebben alvorens ik dat ga doen. Zeker voor het inregelen van de klopsensor lijkt me dat onontbeerlijk, anders weet je nooit of ie goed staat.

Rollerbank staat dus zeker op het programma, maar ik wacht er even mee totdat ik nog een paar pasjes verder ben.

Op een DS heeft het t.o.v. standaard bij normaal gebruikt niet heel veel nut denk ik. Ik denk dat hij er misschien een fractie vermogen uithaalt en een fractie minder verbruikt. Maar als er multiple maps zijn, dan kan ie op lpg getuned worden om gebruik te maken van het hogere lpg octaan, waardoor ontstekingstijdstippen anders gezet kunnen worden, en je een auto hebt die perfekt op LPG loopt - veel beter dan de installaties die daar in grote getalen voor op de markt zijn, die maken altijd compromissen. De enige installaties die dat niet doen zijn de zelflerende die gebruik maken van het bestaande motormanagement om de injectiepulsen af te kijken. Alleen op een DS ie zijn er twee redenen waarom dat geen geweldig idee is. Ten eerste omdat het originele motormanagement nou niet heel geavanceerd is en ten tweede omdat het ‘low-z’ injectoren zijn, waar zo’n zelflerend ding schijnbaar niks mee kan. Een modern motormanagement zet hem ook tegen het kloppen aan, waardoor je vanzelf ook de voordelen van LPG meekrijgt… maar een DS motormanagement doet dat natuurlijk helemaal niet.

Zowiezo een beetje meer vermogen moest ook wel lukken omdat dat gedrocht van een luchtmeter/filter weg is. Maar door precies te tunen verwacht ik nog wel wat meer resultaat, en hij heeft gewoon boven de 5000 toeren nog genoeg brandstofaanvoermogelijkheid om nog iets verder te gaan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 07 december 2008 03:16 PM
  [ # 1552 ]

Re: GtiT2 SV15XX dl3 (rijdt op VEMS met ego/wbo2)

sans-pareil schreef:

mijn Gti Turbo ∞

halelujah


T voordeel van het Emerald ECU systeem is wel dat je kunt schakelen tussen verschillende maps zonder een laptop nodig te hebben om het erin te laden. John gaf aan dat de pingelsensor bij een CX op een plek zit waar hij makkelijk geruis oppikt van de distributie. Verder zit natuurlijk de koppakking als een soort van isolatortussen de kop en de plek van de pingelsensor. ik weet niet in hoeverre dat nu van veel invloed is…? Met andere woorden meer onderzoek is nodig.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 december 2008 03:33 PM
  [ # 1553 ]

Of de orginele plek van de klopsensor goed is, is natuurlijk de vraag. maar je kan hem natuurlijk verplaatsen. Verder heeft VEMS vanaf 1.0.79 dus ook schakelbare maps…

Solaris ECU is nog cooler, 8 maps Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 december 2008 03:44 PM
  [ # 1554 ]

4.

Edit: Sorry, ik moest even luisteren.
4 brandstof en 4 ontsteking, waardoor je dus 4 maps hebt.

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 07 december 2008 05:35 PM
  [ # 1555 ]

Ja inderdaad, 4 stuks… geen idee waar ze het gisteren dan op VEMS irc over hadden met 8 stuks. Wel mooi stukje apparatuur. Wel *iets* duurder dan VEMS…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 december 2008 12:33 AM
  [ # 1556 ]

Geen bijzonderheden. Rijdt best goed. Heb bijna de koude start op orde. Is weer een turboslang losgeblazen. Een andere deze keer.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 09 december 2008 05:28 PM
  [ # 1557 ]

Zijn die silicone slangen al besteld dan?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 09 december 2008 10:07 PM
  [ # 1558 ]

Ja… maar waar ze blijven…? Zal morgen eens bellen.

Heb het ijzertje verwijderd na turboslang er af blazen keer nummer vijf of zes, lijkt nu beter te gaan. Misschien Was er wel de hele tijd luchtlekkage, boel klinkt nu anders.

Verbruik 1 op 5.5. Er is voorruitgang Wink.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 10 december 2008 06:40 PM
  [ # 1559 ]

Vandaag is de siliconeslang binnengekomen… vanavond er even opklussen…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 10 december 2008 06:57 PM
  [ # 1560 ]

Daar zou ik nou wel weer eens een foto van willen zien, na montage.

Profiel  
 
 
104 van de 224
« Eerste  < Vorige 102 103 104 105 106 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook