Stoelverwarming
Douwe
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 981

Gepost: 06 december 2008 08:17 PM

Hallo,

Ik heb laatst een leder interieurtje gekocht en nou is het zo dat de voorstoelen daarvan stoelverwarming hebben. Nou lijkt het mij wel fijn om dat werkend te krijgen. Ik heb de stekkers al even bekeken en het is een simpele stekker met 2 pluggen zeg maar. Een plus en een min leek mij dus.

Dus zou de stoelverwarming werken als ik deze rechtstreeks op de accu zou aansluiten? Natuurlijk wel even schakelaartje er tussen en een zekeringetje.

En zijn er hier forummers die ook stoelverwarming hebben en mij kunnen vertellen of het de moeite waard is voor het aansluiten. Is het een beetje snel warm? En hoe zit het in jullie auto orrigineel ingebouwd?

Voorbaad dank,

Douwe

ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 07 december 2008 12:18 AM
  [ # 1 ]

nu ben ik geen electro tecneut, maar kun je de verwarming in de stoel doormeten?

dan weet je of deze het in principe nog zou doen. Vaak is de verwarming namelijk overleden. Als je dan veel moeite gaat doen voor niks is ook zo…

Profiel  

stan
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1865

Gepost: 07 december 2008 02:00 PM
  [ # 2 ]

de stoelverwarming werk zonder theromstaat en is aan of uit.
trekt idd veel stroom dus zorg ervoor dat er een goede voeding naar toe loopt.
De stoel duurt ongeveer 5 a7 min voordat ie echt warm word maar dan moet je hem uitzetten ander zweet je uit je string.
ik heb het in de bx en werk erg goed en het is gewoon een leuke gadjet.

Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook