even een ander vraagje, hoe heb je het stationair afgesteld? kan dat dan?
MaartenH schreef:even een ander vraagje, hoe heb je het stationair afgesteld? kan dat dan?
Nee, het stationair toerental word de ECU dmv de stappenmotor geregeld. Het enige wat je kan afstellen is de gaskabel en de gaskleppositiemeter.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:MaartenH schreef:even een ander vraagje, hoe heb je het stationair afgesteld? kan dat dan?
Nee, het stationair toerental word de ECU dmv de stappenmotor geregeld. Het enige wat je kan afstellen is de gaskabel en de gaskleppositiemeter.
Dat dacht ik ook ja, maar waarvoor is de schroef die bovenop het gasklephuis zit, vlak bij de pot meter?
Net aangeduwd en even op een andere parkeerplaats gezet. Nu staat hij onder een lantaarnpaal en ik ben er achter gekomen dat ik naar alle waarschijnlijkheid geen andere componenten mis.
Heb je voor de grap al aan het stekkertje op de startmotor gewiebelt?
Stekker van het relais hebben we losgehaald en gemeten of er 12 volt opkwam. Maar er kwam niks op
Er begint mij zo langzamerhand te dagen wat er is gebeurd. Denk dat hij onder het spruitstuk kortsluiting heeft gemaakt, want volgens mij deed mijn standverlichting het tijdens het weggaan nog wel gewoon en toen ik bijna thuis was deed het het niet meer. Vrees dat er kortsluiting is ontstaan. Maar dan vind ik het een beetje vreemd dat die isolatie voor een deel weg is gegaan, omdat we die draden vastgehad hebben om er een nieuw stekkertje op te zetten en dan dus gezien moeten hebben dat de bedrading kaal zou zijn, wat dus niet het geval was toen
Maar geeft hij bij kortsluiting dat startrelais een opdonder zodat die overlijd of? Ik ga in ieder geval waarschijnlijk voor dat ene draadje waar geen 12v op komt bij starten een bypass maken en dit draadje overbodig maken. Als er wel 12v uit mijn schakelingenkast komt daarvan. Dat hoop ik wel namelijk, anders heb ik een veel groter probleem.
Als alles opgelost is wat betrefd het startprobleem/elektroprobleem moet ik nog een olieslang hebben. Het is die slang van de olievuldop naar het carter. De vulslang dus. Helaas wordt die niet meer geleverd. Dus even kijken wat ik nu moet gaan doen daarmee.
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Nieuwe zijn wel te leveren hoor.
Je kan er ook eentje van de sloop pakken, alleen zijn ze vaak al slecht.
Succes
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Er stond op de tekening dat ze niet meer te leveren waren namelijk. Stond NFP en dat schijnt niet meer te leveren te betekenen. Heb al een beetje rondgevraagd en daar wacht ik nog op antwoord van. Maar die slang is tot nu toe mijn laatste zorg. Eerst rijdende krijgen zonder 2 á 3 slaven die met hun handen mijn kofferklep schoonmaken en me zo aanduwen zodat ik kan rijden. Voor dat gat waar die slang op hoort te zitten heb ik een plastic zakje gehangen zodat het vocht en overig vuil tegenhoudt. Verder ga ik dat ook doen met al het andere wat ik loshaal de komende week. Woensdagavond ga ik proberen de startmotor eruit te halen zodat ik donderdag een nieuwe kan halen. En er dan ook in kan zetten. Daarna weer verder met uitzoeken waardoor het komt dat ook deze kapot gegaan is. En of ik nog een startspanning uit mijn schakelingenkast krijg.
Heeft er iemand misschien een schema van de standverlichting? Ik wil die graag werkend hebben, maar er wordt daar iets met mijn startrelais gedaan. En nu heeft mijn vader het vermoeden dat daardoor mijn startrelais kapot is gegaan.
kijk maar op mijn tpoic daar staat het schema helemaal uitgezet
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Bedoel je dat schema van het seinen met grootlicht? Dat schema klopt niet naar mijn bevindingen als het gaat om standverlichting. Want bij mij loopt er 12v naar mijn startrelais voor mijn standverlichting om dat uit te schakelen ofzo.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
ik denk dat die verlichting door je contactslot wordt uitgeschakeld, in de startstand worden een aantal verbindingen verbroken. het startrelais zal logischerwijs alleen een aansluiting hebben om te starten.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Vandaag naar die olieslang op zoek geweest. Maar ik bestel hem toch maar bij een Citroën-dealer. Dacht eerst kijk bij m’n stage. Zijn ze 2x op pad geweest, maar bij Peugeot zitten er toch andere slangen op een XU9J1 motor.
Mechuccio schreef:ik denk dat die verlichting door je contactslot wordt uitgeschakeld, in de startstand worden een aantal verbindingen verbroken. het startrelais zal logischerwijs alleen een aansluiting hebben om te starten.
Toch zitten er 2 snoertjes in het ene schakel-stekkertje wat op de start moter zit.
Is dat bij jou ook zo dat er 2 snoertjes in het schakelstekkertje op je startrelais zitten? Want dan is het niet alleen van m’n standverlichting, maar van mijn uitschakelrelais.