mijn c 5 2003 hdi RHY motor zonder roetfilter heeft een electronische storing ” storing uitlaatgas”. met rijden in hoge toeren vnl. in 3de versnelling boven 220 toeren wordt deze melding gegeven en valt de motor terug op het noodprogramma. Na een stop is de storing weg om zich even later weer te herhalen.wat heeft mijn garage ism de citroen dealer er aan gedaan: bij het uitlezen van de storing kom je P1198 tegen en vervolgens P1207 en P1113. Wat is er vervangen zonder tot een oplossing te komen: luchtmassameter, brandstofdrukregelaar en hoge druk brandstofpomp (Siemens) In de data is zichtbaar: brandstofhoeveelheid (35mm) springt op 0 (de aangevraagde hoeveelheid brandstof blijft blijft wel normaal doorlopen). Brandstofdruk is goed loopt van 1100 tot 1500bar stationair 285bar. Vaccunslangen zijn gecontroleerd ook van turboklep verzet direct op de vacuumpomp. Brandstoffilter is schoon. Zowel mijn eigen garage als de citroendealer komen er niet uit. Wie heeft er suggusties?
uiteindelijk is de storing inmiddels verholpen. In de brandstofpomp bleken 2 kleppen defect te zijn. Pomp gereviseerd en alles doet het weer
als vanouds.