2 van de 2
 < Vorige 1 2

Index alle DS manuals
nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 03 december 2008 10:11 PM
  [ # 16 ]
nltecoko schreef:

En als ik voor jou een ingescand WPH met nog een hele hoop ander materiaal op twee Cd’s brand, vind ik het ook niet gek dat ik dan de kosten van de lege Cd’s van je terugkrijg.

Naschrift: begrijp uit bovenstaande alsjeblieft NIET dat je bij mij CD’s of dergelijke zou kunnen bestellen.

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1532

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 04 december 2008 03:29 PM
  [ # 17 ]
nltecoko schreef:

Ziedaar hoe de zuinige DS-rijder wordt verscheurd tussen (onduidelijke) ethiek enerzijds en gemak, (on)verkrijgbaarheid, noodzaak en economie anderzijds.
Moeilijk, moeilijk, moeilijk…

Inderdaad moeilijk met de genoemde omstandigheden. Mij is overigens niet bekend dat de boeken niet meer verkrijgbaar zouden zijn. Dit zou het principe voor mij wel ontkrachten.  banned
Met “(onduidelike) ethiek” bedoel je waarschijnlijk de “wettelijke/opgelegde” ethiek. Persoonlijk ligt dit voor iedereen natuurlijk anders. Even goede (DS)vrienden. Cool

Ik heb ondertussen met veel surfen op het web een heel archief van technisch materiaal van de DS (en traction) verzameld.  sleepy Er is erg veel te vinden!

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3194

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 04 december 2008 03:43 PM
  [ # 18 ]
nltecoko schreef:

Werkplaatshandboek nog wel, want dat wordt nog herdrukt (hoewel ik me afvraag of de producent de rechten van Citroen nog in geld afdraagt).

En zit er op het ontwerp van een mechanisch onderdeel géén auteursrecht? Dus iedereen mag lekzakken, plaatwerkdelen en uitlaten namaken en verkopen, maar de boeken zeker niet?

Op onderdelen zitten wel patenten ( dacht voor 20 jaar ) 

Onderdelen en werkplaatshandboeken die Citroen niet meer ( wil ) uitbrengen , is volgens mij ook geen copyrecht op , zeker niet na 35 jaar .

Nu als je een boek door de copiermachiene draaid en je wil alle uitvouwbladen behouden , kost het je minstens zo veel als een boek dat je koopt , dus daar zit niet veel op .

Een boek op CD is een heel ander verhaal , de kerel die het inscand is diegene die er HEEEEL veel tijd in steekt .
Copieren is daarna maar twee muisklikken en een schijfje .

Dus vind ik wel dat die moeite mag beloond worden , vraag is HOE Surprisedops:

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 04 december 2008 10:00 PM
  [ # 19 ]
vlietmansje schreef:

Mijn PC-vaardigheden liggen in de buurt van 2 á 3 op een schaal van 10, dus heb vorig jaar via een gevraagd adv op marktplaats een nederlandse CD-versie aangeschaft bij een jongen uit limburg á € 17.50 inclusief verzendkosten.

Als ik de prijzen zie die andere ‘liefhebbers’ mij (en anderen) durven vragen voor een lampekapje, compleet verrotte rotzooi of beschimmelde instructieboekjes heb ik geen moeite met € 17.50 voor de Cd-versie van de wph-boeken.
Verder beschik ik niet over een DVD/CD-writer, en die heb ik eigenlijk ook niet/nooit nodig.

In mijn afweging speelde ook de ruimte die een papieren set inneemt een rol: nu is het geheel beperkt tot een CD-tje als back-up en de hele set op harde schijf, een extra kastplank is niet meer nodig Rolling Eyes

Zoals gezegd, het scannen is het meeste werk, en je weet natuurlijk niet of de goede persoon de €€‘s krijgt…

knuffel

Profiel  

wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298

Gepost: 08 december 2008 12:19 AM
  [ # 20 ]

Scannen veel tijd, klopt als je een huis-tuin-en-keuken scanner hebt. Tegenwoordig heb je gecombineerde (professionele) printer/scanners, die kunnen net zo snel scannen als kopieren. Binnen een mum van tijd heb je de handboeken netjes in pdf-formaat.

teveel citroenen

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 08 december 2008 12:33 AM
  [ # 21 ]
wim schreef:

Scannen veel tijd, klopt als je een huis-tuin-en-keuken scanner hebt. Tegenwoordig heb je gecombineerde (professionele) printer/scanners, die kunnen net zo snel scannen als kopieren. Binnen een mum van tijd heb je de handboeken netjes in pdf-formaat.

En wat ga je met de dubbele uitvouwbare bladzijden doen ??

En die “rose ” bladen van het injectiesysteem ??

Wil ik wel eens zien wat die superscanner daar van maakt Rolling Eyes

Walter

Profiel  

Pieter Bas
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 140

Gepost: 08 december 2008 01:10 AM
  [ # 22 ]

En zo’n scanner kost toch ook wel wat.

Rijden als een Godin in Nederland.

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 08 december 2008 09:53 AM
  [ # 23 ]
Pieter Bas schreef:

En zo’n scanner kost toch ook wel wat.

Scanner van de baas, tijd van de baas Wink  , denk ik.

Handel is interessante tak van sport!

knuffel

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 08 december 2008 10:35 AM
  [ # 24 ]
wbogaerts schreef:
wim schreef:

Walter

Beetje fatsoenlijke moderne printer/scanner voor op kantoor, dus niet voor rerpoduktieafdelingen etc, scant dus ook in kleur op A3. Geen probleem dus.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- 2CV special
Gepost: 08 december 2008 12:41 PM
  [ # 25 ]
Brian schreef:
wbogaerts schreef:
wim schreef:

Walter

Beetje fatsoenlijke moderne printer/scanner voor op kantoor, dus niet voor rerpoduktieafdelingen etc, scant dus ook in kleur op A3. Geen probleem dus.

Ik heb hier nog 4 SM boeken liggen die “even ” moeten ingescand worden .

Ik wacht ongeduldig op de aanbiedingen ( uiteraard tegen vergoeding van de KLEINE kostprijs )  Laughing  Laughing

Walter

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 08 december 2008 02:06 PM
  [ # 26 ]
wbogaerts schreef:
Brian schreef:
wbogaerts schreef:
wim schreef:

Walter

Ik heb hier nog 4 SM boeken liggen die “even ” moeten ingescand worden .

Ik wacht ongeduldig op de aanbiedingen ( uiteraard tegen vergoeding van de KLEINE kostprijs )  Laughing  Laughing

Walter

Losbladig? Stuur maar op.

Profiel  

camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1532

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 08 december 2008 02:22 PM
  [ # 27 ]
Brian schreef:
wbogaerts schreef:
wim schreef:

Walter

Inderdaad, in de lunchpauzes op het werk; printer, copier en scanner (pdf). Ook A3. Alles in zw/w ook roze bladen worden netjes zw/w.
Nu nog bedenken wat het mag kosten…...

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  

langeveld
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184

Gepost: 08 december 2008 02:26 PM
  [ # 28 ]

Boeken zien er prima uit. Heb geen spijt van de aankoop!

John Smile

Profiel  

Brian
> 3000 berichten

Gepost: 08 december 2008 03:07 PM
  [ # 29 ]

Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen fanatieke kopieerder, niet van CD’s, films, software of boeken over de DS. Zo’n klapper met blaadjes bladert en sleutelt veel makkelijker dan een digitale versie, daarnaast uiteraard de discussie over rechten, broodroof etc.

Ik wilde alleen maar aangeven dat het geen enkele moeite meer hoeft te kosten om een losbladig systeem (zoals de WPH-en) in te scannen. Ik leg zo een heel WPH op printer/scanner hier op mijn werk en enkele minuten later heb ik hem als pdf per e-mail binnen, met de roze bladzijdes in het roze! Enige wat ik moet doen is de uitvouwbladen even uitvouwen. ( En natuurlijk uit de klapper te halen en er weer in te stoppen)
Vergoedingen van onkosten zou dus ook niet meer moeten zijn dan die van het CD-tje en verzendkosten.

Profiel  

nltecoko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 756

- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Gepost: 10 december 2008 12:41 AM
  [ # 30 ]
Brian schreef:

Vergoedingen van onkosten zou dus ook niet meer moeten zijn dan die van het CD-tje en verzendkosten.

Helemaal als je het werk ook nog eens niet zelf gedaan zou hebben. Zoals ik eerder al aangaf, een paar mensen uit de engelstalige DS-groep hebben hier héél erg veel tijd en moeite in gestoken, daarna zetten ze het resultaat op het net zodat iedereen het er GRATIS af kan halen, en dan zijn er andere lui die daar CD’s van branden om ze tegen veel geld te verpatsen. Dát vind ik niet erg fatsoenlijk.

- Oscar -

‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook