en dat voor de prijs van een 2e hands fietsje!!!!
De auto is van binnen nog best heel netjes. van buiten een paar vieze roestplekken, voor de apk zal het geen probleem zijn en het is simpel rechte plaat om te lassen. Wat rijd dat bijzonder zeg zo’n C-matic apparaat. Ik haal de auto volgende week op en dan volgt er meer verhaal.
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Gaaf, gefeliciteerd. De C-Matic werkt nog naar behoren neem ik aan?
Schakelt heel mooi vloeiend op en terug. Je kan ook prima in de twee wegrijden. Werkt helemaal perfect. Nu nog dat luchtbellen in de bezine probleem oplossen. Als je in het filtertje kijkt wat later is gemonteerd onder de kap, zie je een grote bellenstroom, bij niet te veel gasklep opentrappen gaat het prima, maar anders slaat hij af. Even goed kijken of het filter voor of na de pomp zit, misschien pakt de pomp valse lucht mee, dat even uitvogelen en dan gaan met die oude sjees
Totaal aantal Berichten: 2502
Geregistreerd: 29-10-2006
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi
- Berlingo 1.6i 16V Multispace Nouvelles Frontières
Paul Oud schreef:Schakelt heel mooi vloeiend op en terug. Je kan ook prima in de twee wegrijden. Werkt helemaal perfect. Nu nog dat luchtbellen in de bezine probleem oplossen. Als je in het filtertje kijkt wat later is gemonteerd onder de kap, zie je een grote bellenstroom, bij niet te veel gasklep opentrappen gaat het prima, maar anders slaat hij af. Even goed kijken of het filter voor of na de pomp zit, misschien pakt de pomp valse lucht mee, dat even uitvogelen en dan gaan met die oude sjees
Pomp zit aan de bijrijderskant van het blok, het aftermarket filtertje wordt vaak tussen pomp en carb gemonteerd. Je zou eens kunnen kijken of het andere filter (voor de tank) ook luchtbellen heeft (voor zover je daar wat aan kan zien), wellicht dat een van de rubber leidingen wat poreus is geraakt en lucht aanzuigt? Alhoewel je dat wel op andere manieren zou merken. Ik zou gewoon de hele benzineleiding vanaf tank tot motor even nakijken, wellicht doet de pomp het ook niet helemaal lekker meer?
Het is overigens de bedoeling dat je bij normaal gebruik in z’n 2 wegrijdt, althans, volgens het instructieboekje.
Veel plezier er verder mee, een C-Matic rijdt heerlijk
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Veel plezier ermee.
En zoals al gezegd , kijk het gehele brandstof circuit even na. Of beter , vervang alle brandstof leidingen en filters.
En even lid worden van de vereniging , altijd makkelijk voor onderdelen en gezellige toertochtjes.
Gefeliciteerd!
Ik ben benieuwd naar het hele verhaal.
it’s all in the family
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Echt gaaf…..weer een GSA in Apeldoorn. Ah, kom je af en toe even een rondje door de Maten knallen, kan ik haar wellicht eens in levende lijve voorbij zien komen…...
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Gaaf ding, Paul. Wordt het een zomer-en-mooi-weer-GSA of zien we haar ook vaker in het jaar rondrijden in Apeldoorn?
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Nice car! Hope to hear more about the C-matic gearbox
http://www.gs-gsa.dk
GS 1220 Club BK, 74. GSA Pallas C-matic, 83. Simca Solara 1,6 GL, 1980. C4 HDI VTR Pack, e6g, 2008
Het is ook een hele mooie kleur
Gefeliciteerd met de GSA.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gefeliciteerd met je aankoop. Die kleur was destijds toch nieuw bij de introductie van de GSA?
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Leuk, een collega in de regio…..
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Heb het voor elkaar, de bellen in de benzine werden veroorzaakt door een stokoud filter bij de tank wat zo goed als verstopt zat, ook de aansluitingen waren wat gammel. Nieuw filter, slangen iets ingekort, klemmetjes en klaar! Nu kan ik ook harder dan 45km/h. Vandaag het dune pijpje uitlaat bij het inlaatspruitstuk gerepareerd. Heb er nu veel plezier van, het rijd super.
Haha Veel plezier ermee!!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Dat het super rijdt dat kan ik alleen maar beamen. Heel veel plezier ermee
en veel zweef km gewenst
een citroen voor even is een citroen voor de rest van je leven