Heeft iemand ervaring met de wezenlijke verschillen tussen Roestwerende producten van valvoline en dinitrol?
Thanks!
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
valvoline ken ik, maar heb ik persoonlijk nog niet gebruikt… ben altijd wel zeer tevreden geweest van dinitrol… zeker als je het bij een gespecialiseerd bedrijf laat doen die hebben ook het materiaal om in nauwe holle ruimtes te komen….
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik hoor ook goede dingen over Mike Sander
Zelf geen ervaring of wat dan ook
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als dinitrol profesioneel is aangebracht is het een prima bescherming .
Bewijs mijn goude SM die ik gekocht heb van de eerste eigenaar , heeft twee roestplekjes , op de voorvleugel en de passagiersdeur ; deze zijn ooit bij schade vervangen en niet terug behandeld.
Het allerbelangrijkste is dat je alle dode hoekjes en spleten weet te bereiken ; dinitrol heeft daarom voor elke wagen een plan waar de nodige gaatjes moeten geboord worden , hoe en met welke injectieslang deze ruimte moet ingespoten worden .
Dat er slechte producten zijn durf ik te betwijfelen , alleen de manier van aanbregen en het bereiken van alle kritieke punten zal het verschil maken volgens mijn ervaring .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Ik denk ook dat ze bijde geen slechte producten leveren. Ik ben altijd nieuwschierig naar ervaringen van anderen. Vandaar dit bericht.
Deze week gaat mijn SM in de rolbeugel/brug zodat ik er niet onder hoef te liggen tijdens de behandeling van de onderzijde De onderzijde behandel ik zelf. Wat betreft de holle ruimtes e.d., deze komen aan de beurt nadat de carroserie gespoten is.
Thanks voor de reacties.
wbogaerts schreef:Als dinitrol profesioneel is aangebracht is het een prima bescherming .
Bewijs mijn goude SM die ik gekocht heb van de eerste eigenaar , heeft twee roestplekjes , op de voorvleugel en de passagiersdeur ; deze zijn ooit bij schade vervangen en niet terug behandeld.
Het allerbelangrijkste is dat je alle dode hoekjes en spleten weet te bereiken ; dinitrol heeft daarom voor elke wagen een plan waar de nodige gaatjes moeten geboord worden , hoe en met welke injectieslang deze ruimte moet ingespoten worden .
Dat er slechte producten zijn durf ik te betwijfelen , alleen de manier van aanbregen en het bereiken van alle kritieke punten zal het verschil maken volgens mijn ervaring .
Walter
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hier ook,heel blij met dinitrol!Mijn SM zit dan ook vol met afgedopte gaatjes.
Ik zou graag dat Mike Sanders vet gebruiken. Ik geloof er echt wel in.
Ik heb het zelf toegepast voor mijn DS, maar ik denk dat ervaring en kennis in toepassing ervan ook heel belangrijk zijn, alsook een flink verwarmde garage (spuitcabine).
Dus te doen door iemand die alle de rotplekjes van een sm van buiten kent.
Sanders Vet is dan 1 verwerkstation in Nederland en 200 in duitsland.
Kent iemand zo’n verwerkstation dat veel ervaring heeft met Sanders (Duitsland)?
ervaringen met VDPols in Bennebroek?
Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik geloof alleen in Dinitrol. De auto’s die met dinitrol behandeld waren rotten niet weg langs de grachten van Amsterdam. Auto’s die met wax-oil, tectyl, Sanders en owatrol behandeld waren vertoonden allemaal roest van 5 jaar langs het water. Dinitrol niet…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Maar dan heb je het wel over Amsterdam, daar is alles in no-time naar de klote!
Maar ik ben het wel met Waterman eens Dinitrol is het beste! Het kruipt namelijk overal dwars doorheen ook in alle felsnaaden e.d.
waterman771 schreef:Ik geloof alleen in Dinitrol. De auto’s die met dinitrol behandeld waren rotten niet weg langs de grachten van Amsterdam. Auto’s die met wax-oil, tectyl, Sanders en owatrol behandeld waren vertoonden allemaal roest van 5 jaar langs het water. Dinitrol niet…..
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Beste bewijs van Dinitrol is de SM van George ( georgeskawa ) die als hij nieuw was een behandeling heeft gehad .
En hij heeft zelfs na onder water te hebben gestaan in zijn kelder , nog zo goed als geen schade .
Als je iets demonteerd bij deze wagen komt er nog overal de dinitrol onderuit .
zelfs het afdekkapje van de hoogteregelaar in de koffer zit nog onder de dinitrol laangs de binnenkant .
Hoe ze dat klaar kregen zonder dat heel de bekleding vol hangt is mij een raadsel .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
waterman771 schreef:Ik geloof alleen in Dinitrol. De auto’s die met dinitrol behandeld waren rotten niet weg langs de grachten van Amsterdam. Auto’s die met wax-oil, tectyl, Sanders en owatrol behandeld waren vertoonden allemaal roest van 5 jaar langs het water. Dinitrol niet…..
Heb je dit effectief geweten voor Sanders vet?
Die test in Duitsland was voor mij zéér overtuigend…
http://www.autobild.de/artikel/rostschutzmittel-im-test_35817.html
ik vind het probleem met Dinitrol dat het soms water onder de gebarsten afdeklaag doorlaat, dat niet meer weg kan dampen.
Walther
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Da afdeklaag van Dinitrol is flexibel, dus dat die zou barsten lijkt mij vreemd. Wat wél barst zijn lagen van Tectyl, deze worden wél hard.
Onder de deklaag van Dinitrol is overigens zijn overigens nog twee lagen aangebracht: een roest-bind laag en een laag dinitrol, daarna pas de feitelijke laag sealer.
Maar goed, ik zweer bij dinitrol omdat het in 30 jaar bewezen heeft dat het werkt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja feit is zoals waterman zegt..; dinitrol heeft bewezen in de 30 jaar dat het werkt… de rest wil ik binnen dit en 15 jaar nog wel eens zien hoor…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk wel dat het erg van belang is wat je met de auto gaat doen.
Als je hem elke dag in weer en wind gaat gebruiken of alleen met erg mooi weer.
Dinitrol is wel mooi spul maar dan alleen inwendig en niet de gehele bodem en wielkasten mee laten nemen.
Ik heb ze gezien dat er echt alles mee vol gespoten was en dat is en niet mooi en het sleuteld ook niet plzeierig.
Er zullen altijd voor en tegenstanders zijn van bepaalde producten. Feit is dat in sander vet niet ken. Ik heb me zelf de afgelopen tijd wel verdiept en veel geinformeerd/gelezen over de diversen andere producten. In alle gevallen komt Dinitrol als beste uit de bus. Dinitrol heeft voor alle facetten van de auto aparte producten, voor de holle ruimtes de wielkasten en de bodem enz. enz. het product geschikt voor de holle ruimtes trekt overal dwars doorheen, en blijft tientale jaren flexibel.
Ik heb inmiddels ook de aparatuur ter beschikking om het te verwerken ook in alle holle ruimtes.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
citro-power schreef:Ik denk wel dat het erg van belang is wat je met de auto gaat doen.
Als je hem elke dag in weer en wind gaat gebruiken of alleen met erg mooi weer.
Dinitrol is wel mooi spul maar dan alleen inwendig en niet de gehele bodem en wielkasten mee laten nemen.
Ik heb ze gezien dat er echt alles mee vol gespoten was en dat is en niet mooi en het sleuteld ook niet plzeierig.
Wat wil je dan , dat je bodem en wielkasten lekker wegrotten
Het allerbelangrijkste is waar en hoe het wordt aangebracht .
Bij mijn weten is Dinitrol de enige die voor elke wagen een compleet schema uitwerkt voor wat er waar en hoe moet behandeld worden !
En nee ik zou het niet zelf proberen , laat dat door een gespecializeerd bedrijf doen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen