walther259 schreef:
(in dit specifieke geval was iedereen zijn woord nagekomen, alleen bleek idd de realiteit en de verwachting nogal ver uiteen te liggen, waarna beiden samen besloten van de koop af te zien)
uit jouw verhaal begrijp ik nu die Sm niet overeenkomt met hetgeen dat in de advertentie vermeld wordt. korte omschrijving van de advertentie:
In goede staat verkeerende Sm met slecht een elektr. raam probleemje en rondom wat cosmetische plekjes ofterwel: DE ideale Sm voor een zacht prijsje a 10.000 euro. maar er dus blijkbaar meer aan de hand
kreeg ook het idee van mijn verkorte adv. omschrijving maar naar mijn mening geld dat je voor aanschaf van een Sm zeker eerst fff een proefrit moet maken om er daarna eens rustig om heen te lopen…......
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoek wat er niet klopt
Ik snap niet hoe dat kan zonder dat er iets stuk is
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je op de gedraaide voorwielen doelt dan kan ik duidelijk zijn: wanneer je de wielen draait en de motor afzet/sleutel uit het contactslot haalt dan blijven ze gewoon zo staan. Daar is niets vreemd of kapot aan…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Zolang er druk is,kunnen de wielen terug draaien.Als de druk redelijk rap weg valt,dan blijven de wielen inderdaad zo staan. En inderdaad, er is daarom niks wat hoeft kapot te zijn.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik dacht dat ze dan alsnog op de druk die in het systeem dan nog zit naar het midden gingen?
Of is het zo als de sleutel eruit is, valt die in een soort contact slot?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
gewoon een “antivol” een mechanische vergrendeling van de stuurstang .
Is toch bij elke recente wagen zo ???
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Arjan Verkade schreef:Ik dacht dat ze dan alsnog op de druk die in het systeem dan nog zit naar het midden gingen?
Of is het zo als de sleutel eruit is, valt die in een soort contact slot?
Ik weet niet of hij in een stuurslot valt maar je CX heeft ook Diravi. Bij mijn CX heb ik dit ook wel eens geprobeerd en de wielen blijven staan.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Hoe technisch en vooruitstrevend de SM ook was,heeft hij inderdaad een stuurslot.
maar dan blijven de wielen enkel staan zoals Waterman reeds zei,als de sleutel uit het contact is gehaald. Ik herrinner me bij die van mij,dat als je de wagen stil legt en de sleutel liet steken,dat de wielen met de restdruk nog gedeeltelijk terug kwamen,weliswaar heel langzaam.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
citroen23 schreef:walther259 schreef:
(in dit specifieke geval was iedereen zijn woord nagekomen, alleen bleek idd de realiteit en de verwachting nogal ver uiteen te liggen, waarna beiden samen besloten van de koop af te zien)
uit jouw verhaal begrijp ik nu die Sm niet overeenkomt met hetgeen dat in de advertentie vermeld wordt. korte omschrijving van de advertentie:
In goede staat verkeerende Sm met slecht een elektr. raam probleemje en rondom wat cosmetische plekjes ofterwel: DE ideale Sm voor een zacht prijsje a 10.000 euro. maar er dus blijkbaar meer aan de handkreeg ook het idee van mijn verkorte adv. omschrijving maar naar mijn mening geld dat je voor aanschaf van een Sm zeker eerst fff een proefrit moet maken om er daarna eens rustig om heen te lopen…......
op zich is er met deze wagen niets mis hoor… hij moet opnieuw gespoten worden kost? 2000 euro
nieuw interieur 1500 euro… en de elektriciteit moet gedaan worden…
eigenlijk betaal je voor dus enkel de motorrevisie bij deze wagen de rest krijg je der zo bij…. en het ding rijdt goed. heb er zelf mee gereden.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
wbogaerts schreef:gewoon een “antivol” een mechanische vergrendeling van de stuurstang .
Is toch bij elke recente wagen zo ???
Walter
Een stuurslot springt ( gelukkiglijk ) maar in als je de sleutel uit je contact trekt
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
SM voor een prikje
http://www.classiccarsforsale.co.uk/classic-car-page.php/carno/47082
En dan blijkt het nog een omgebouwde injectie ops:
bouwjaar 1974 met carburators
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
bxsport schreef:op zich is er met deze wagen niets mis hoor… hij moet opnieuw gespoten worden kost? 2000 euro
nieuw interieur 1500 euro… en de elektriciteit moet gedaan worden…
.
Zijn dit belgische prijzen ??
Vind het erg aan de goedkope kant.
Voor het bekleden van een GS interieur betaal ik al meer , en dat is van stof.
Overspuiten zal misschien kunnen , ligt eraan wat je zelf allemaal doet.
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
25trd schreef:bxsport schreef:niet waar waterman,( misschien wel bij jullie in nederland) maar hier moet je enkel weten waar je moet zijn… ben langs mijn spuiter geweest en wil mijn sm voor 2000 euro doen + voorbereiding. natuurlijk moet je weten waar je moet zijn… zo heb ik ook mijn sm gevonden…. walter kan dit bevestigen
deze cx prestige is er gespoten in 1998 en ziet er nu zo uit… hou mijn bronnen wel geheim
is een eenmanszaak, die man kost geen geld heb mijn twee binnenspatborden daar laten spuiten.. kostprijs 40 euro.
Is die 2000 euro incl. demontage of doe je dat dan zelf?
Ik heb ook wel interesse om 2 mille te besparen op het spuiten van mijn limousine
jep incl. demontage van alle onderdelen en strips….
voor mijn prestige was het zelfs minder
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wanneer kan ik die van mij brengen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
bogaard77 schreef:Wanneer kan ik die van mij brengen?
hahahah tja misschien kunnen we het op een akkoordje gooien
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!