3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
De DS van SUPERPETUR
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juni 2005 05:36 PM
  [ # 31 ]

Zagen?
wa bedoelje? Rolling Eyes

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 02 juni 2005 08:30 PM
  [ # 32 ]

Zagend…..

Hoog/laag….

Oftwel, in wellicht begrijpelijker taal, toertental stijgt, daalt dan abrupt, stijgt weer, daalt wederom en zo gaat het dan door. Heel vreemd, bij warme motor heb ik er niks van gemekrt, dit was een koude start.
Wat mij het meest opvalt, is dat het aleen gebeurt bij de combinatie ingetrapte rem en ingeschakelde versnelling (maakt niet uit welke versnelling).
Enig idee wat dit kan veroorzaken? Ikzelf heb het vermoeden dat het “iets” met de hydrauliek te maken heeft, net alsof er ergens druk wordt opgebouwd die plotseling wegvalt.

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 juni 2005 12:00 PM
  [ # 33 ]

Nee heeft denk ik met je mengsel te maken. Als je de rem indrukt daalt het toerental. De hoeveelheid lucht wordt geknepen. daardoor wordt het mengsel rijker. Als ie het warm niet doet is het niet erg.
Cool

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
maartenbokslag
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 26-09-2004

- 2CV 2cv6
- ID/DS ID 19 P
Gepost: 03 juni 2005 12:49 PM
  [ # 34 ]

zal wel ergens valse lucht aanzuigen

Antieke fietsen zijn ook mooi! Kijk eens op http://www.antique-bicycles.net

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 13 juni 2005 12:16 AM
  [ # 35 ]

Afijn, ik denk dat ik het probleem boven tafel heb. Of, eerder gezegd het lek…..
Na een weekendje lekker toeren in clubverband kreeg ik weer het idee dat de remmen slechter werden i[pv de beloofde beterschap.
Controle van LHM vat zei genoeg, daar zat weer minder in dan voor vertrek. Een grondige check bij de rechtervoorrem gaf weer eens een paar druppen olie gelekt op de remschijf en remblokjes aan. Wel iets meer dan een paar drupjes ook…..
Maar waarvandaan? Uit de rubbermof die de uiteinden van het stuurhuis vormen. Oftewel de inwendige lekkage is vermoedelijkeen externe lekkage geworden…......
Da’s lekker Evil or Very Mad
Denk je dat de zaak eindelijk goed loopt…...
Nou ja, maar eens zien wat de kosten van vervanging/revisie zijn, maar het is een domper op de feestvreugde.

MVG, Peter
Dat wordt dus vakantiebestemming: Balkonia…..

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
Ds23man
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1240
Geregistreerd: 30-05-2005

Gepost: 13 juni 2005 01:30 AM
  [ # 36 ]

Dat wordt een revisiestuurhuis bij citrotech bestellen.

Groet Gerhard

.(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Profiel  
 
superpetur
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 914
Geregistreerd: 16-01-2004

Gepost: 13 juni 2005 11:03 PM
  [ # 37 ]

Hoi Rob,

Kun je nagaan hoe de reactie was toen ik zie dat we “komend kampeerweekend ook wel met de DS op pad konden” :madloser
Pas op, ze kan niet tegen regen, wat werkt er nu weer niet, is dta gekloot dan nooit afgelopen, afijn, zo kan ik nog wel even doorgaan.
Echter, ik verschuil me nog steeds achter het naar mijn idee altijd ijzersterke argument dat de dame voor aanschaf dik anderhalf jaar geleden 2 jaar heeft stilgestaan. Overigens, ik begin de vorige eigenaar ook wel te begrijpen waarom die de dame niet meer heeft durven gebruiken Confused
Mijn “probleem” is dat ik de DS weer regelmatig gebruik (tenminste, ik waag eens af en toe een poging) waardoor er zaken aan het licht komen die door verwaarloosd onderhoud in voorgaande jaren niet aangepakt zijn. een voorbeeld, inmiddels heb ik zoveel LHM bijgevuld dat het systeem niet meer ververst hoeft te worden….....
En ik ben ervan overtuigd dat er uiteindelijk een goed werkende DS voor de deur staat. Of dat deze dame dan is, mwagh, valt te bezien.
Zo langzamerhand ben ik ook niet meer van plan me er heel druk over te maken. Ik baal wel, nu helemaal want een stuurhuis is niet echt een goedkoop onderdeel, maar hiervoor was ik anderhalf jaar geleden ook al gewaarschuwd, dat die wel eens zou kunnen gaan lekken.
En ach, ik ben niet de enige die baalt Twisted Evil
Zouden vorige week een poging doen de dagelijkse Tsjech (Skoda, een Volkswagen ZONDER kinderziektes) in te ruilen voor een wat ruimere opvolger. Dus eens geneusd bij betreffende dealer, maar de verkoper deed me een niet al te goed voorstel. Toen ie uitgepraat was bleef ik lekker lang stil. Erg handig in dit geval, want ik was niet van plan om de onderhandelingen voort te zetten met zijn rekenwerk.  En ja, als verkoper probeer je dan wat nietwaar? eind van het liedje was dat ik verteld hoe het rekensommetje volgens mij moest zijn, de verkoper ook gezegd dat ik niet per sé een andere auto nodig had (oftwel, hij wil iets aan mij kwijt en niet andersom) de verkoper bedankt voor zijn tijd en we verlieten het pand. Gelukkig, de verkoper was ook zo eerlijk om niet gelijk in te gaan op mijn rekenwerk, maar zou dat nog eens even intern overleggen.
Zie ik gisteren na thuiskomst in de meelboks dat ie van plan was om er met me uit te komen, met kenteken van betreffende auto. Tsja, en wat doe je dan Confused:
Inderdaad, ik kijk eens bij het RDW naar de gegevens, en zie dat ons oog weer eens is gevallen op een “winkeldochter”. De auto die net even te duur is ingeruild, en waar geen normaal mens brood in ziet. Om kort te gaan, ik gelijk teruggemeeld, dat ik nog wel wilde komen om tot zaken te komen.
Daarna de DS goed bekeken, en de lekkage van het stuurhuis gezien.
Drie keer raden wie ik daarna heb gemeeld…..  Ik ben wel zo eerlijk geweest om aan te geven waarom ik niet in ga op de nieuwe rekensom van die verkoper, maar ik heb zo toch ook het idee dat de DS niet alleen maar mijn dag heeft verknoeid Very Happy , maar ook zeker een verkoper het “maandagochtendgevoel”  er aan heeft overgehouden Twisted Evil
Zo, een beetje off topic, maar ook wel leuk.
Weer on topic dan Rob.
Ëén van de mede ID/DS clubleden die ik ken en die ook kampeerde liet zijn nieuwste aanwinst zien, ook een DS 23 IE. Mooie strakke dame, met bijna alle nuttige opties, hoofdsteunen, getint glas. Dacht ik in eerste instantie dat dit zijn enige was. Niet dus, dit is de derde DS die hij heeft, maar wel de enige die probleemloos is. De andere, een DS 21 IE (was een 23IE) heeft ie een andere motor gegeven (een auto die ik toen ook wilde aanschaffen) maar daar blijft hij problemen mee houden. Allemaal kleine dingetjes, maar gewoon niet leuk, en op die manier niet geschikt voor dagelijks gebruik.
Ik ben bang dat een aantal DS rijders van de DS hetzlefde verwachten als van een moderne auto. Dat is niet het geval, maar wat wel het geval is, is dat een kwalitatieve goede DS niet goedkoop is, maar dat geld voor veel moderne auto’s ook.
Ik vind het nog steeds jammer dat jij jouw dame hebt weggedaan, maar je bent nu wel in staat om rustig te kijken naar een echte goede. En ach, ik heb maar een een jaar 10 gekeken, en een jaartje serieus inclusief proefritten in verschillende werkhokken. Maar door die proefritten heb ik wel bewust durven kiezen voor een halfautomaat, en als het spul goed werkt (en die indruk kreeg ik wel afgelopen vrijdag en zaterdag) dan rijdt het heerlijk, en daar zijn de gezinsleden het ook mee eens. Als ie mochten kiezen (met name de kids) gingen we elke dag wel met de DS!

MVG, Peter

DS 23 ie Pallas 1973   Thuis zit ik slechter….
Wat is Citroën sleutelen toch formidabel!

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook