36 van de 41
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
   
Timo’s BX 16 TGi Progress - Deel 1
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 05 december 2008 07:45 PM
  [ # 526 ]

Kijk even op de site van roel tiemersma die heft er precies op staan hoe dat moet met foto’s en al.
link http://www.citroenbx.nl/sludge.html

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 05 december 2008 07:46 PM
  [ # 527 ]

Je bent inderdaad het onderste gaasje nog vergeten, kijk even op http://www.citroenbx.nl, daar staat dat gaasje beschreven met foto’s.

Zie je dat het allemaal wel mee valt, een auto is net lego. Wink

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 05 december 2008 07:57 PM
  [ # 528 ]

Stom, je had het nog gezegd tegen me! stupid

Die gaan we dan alsnog even schoonmaken. Surprisedops:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 09 december 2008 11:57 PM
  [ # 529 ]

Bestaat de kans, dat het ook de koppakking kan zijn? En hoe kan ik dat controleren?

Of is dit écht sludge? Op andere fora hoor ik namelijk redelijk vaak de koppakking voorbij komen. Ik hoop het eigenlijk niet.. Rolling Eyes

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Janwillem
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 204
Geregistreerd: 20-01-2007

Gepost: 10 december 2008 12:00 AM
  [ # 530 ]
Timo1990 schreef:

Bestaat de kans, dat het ook de koppakking kan zijn? En hoe kan ik dat controleren?

Of is dit écht sludge? Op andere fora hoor ik namelijk redelijk vaak de koppakking voorbij komen. Ik hoop het eigenlijk niet.. Rolling Eyes

Ik ben ook met het onderwerp sludge bezig in mijn eigen topic. En toevallig zit ik met exact dezelfde vraag als jij nu, dus ik volg met extra interesse de antwoorden Laughing

Profiel  
 
B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1505
Geregistreerd: 18-08-2005

Gepost: 10 december 2008 12:24 AM
  [ # 531 ]

Als je geen KVS hoeft bij te vullen en de KVS ook mooi schoon blijft, zou ik me geen zorgen maken over de koppakking. Blijft de motor ook mooi op temperatuur? Koppakking is bij deze motoren niet zo snel een probleem. Sludge daarentegen…...

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 december 2008 12:26 AM
  [ # 532 ]

Tsjah, als ik de radiatordop open draai, zit ik in een gapend zwart gat te kijken. Mischien als ik er met een lamp in schijn, zie ik het koelvloeistof zitten. Hoeveel CM onder de rand is voldoende niveau? (Volgens mij is dit de enige manier om je KVS peil te checken?)

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 december 2008 12:29 AM
  [ # 533 ]

mijn zx heeft ook last van sludge maar mijn kop is niet lek

kop kan je herkennen aan:

- na half uur rijden nog veel witte rook uit uitlaat
- mayo ( soms dus )
- kvs verbruik
- vieze kvs
- als je radiator dop eraf haalt met warme moter en die dop de lucht in knalt met een fontein van hete kvs.

edit. je moet kvs makkelijk zien zitten als die goed vol zit. paar cm onder de rand cm of 5 geloof ik.
in het vulgat zitten streepjes…

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 10 december 2008 12:31 AM
  [ # 534 ]

Geloof niet alles wat ze op Autoweek zeggen. Hier zitten ‘experts’, daar mensen die niet bekend zijn met de BX.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 10 december 2008 12:32 AM
  [ # 535 ]

Status Quo,

Bedankt! Ik ga het morgen even checken.

Poekoek,

Ik denk dat ik deze conclusie ook ga trekken. Wink

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 december 2008 12:34 AM
  [ # 536 ]

ik denk eigelijk dat het bij jou wel mee zal vallen eigelijk met die kop Wink

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 10 december 2008 12:36 AM
  [ # 537 ]
Status Quo schreef:

- als je radiator dop eraf haalt met warme motor en die dop de lucht in knalt met een fontein van hete kvs.


Dat moet je dus nooit doen!

het systeem staat altijd onder druk, je verlaagt de druk, en dus het kookpunt in 1 klap. Met een goed warme moter komt het koelvloeistof er wel uit.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 december 2008 12:37 AM
  [ # 538 ]

oja lekke kop kan je ook herkennen als je kvs borrelt Wink moest er nog ff bij. dan komen de uitlaat gassen in je koelsysteem.

die sludge van mij zit maar 1 in slang.. zo nu en dan ff doorblazen met de compressor Razz

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 10 december 2008 12:39 AM
  [ # 539 ]
MaartenH schreef:
Status Quo schreef:

- als je radiator dop eraf haalt met warme motor en die dop de lucht in knalt met een fontein van hete kvs.


Dat moet je dus nooit doen!

het systeem staat altijd onder druk, je verlaagt de druk, en dus het kookpunt in 1 klap. Met een goed warme motor komt het koelvloeistof er wel uit.

Dat wist ik zelf, borrelt er gewoon uit

 

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 10 december 2008 12:42 AM
  [ # 540 ]

als mijn kvs heet is kan ik gewoon doperaf doen en dan sist die een beetje.
tis niet dat de kvs eruit klapt ofzo.  mijn auto word dan ook niet heter dan 90 graden.

kennis van me had lekke kop dop eraf—> fontein
koppakking gefixt en hij kon dop er gewoon afdoen met warme motor.

enne dat met dat borrelen is met dop eraf en lopende motor btw.

Profiel  
 
 
36 van de 41
« Eerste  < Vorige 34 35 36 37 38 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook