Hallo allemaal,
Zoals eerder vermeld starte mijn BX eergisteren niet.
Bleek de naald van de gasklep te zijn die bleef hangen.
(Boven op motor, kapje met twee schroeven, en van daaruit de slang naar het luchtfilterhuis).
Vanmorgen bleef ie weer hangen en was starten dus weer niet mogelijk.
Plots sprong ie gelukkig toch weer aan.
Mijn is verteld dat je de gasklep kan smeren met een toevoeging aan de benzine!!??
Is het probleem dan snel verholpen???
Thanks,
Bob
Dergelijke toevoegingen zijn volgens mij allemaal flauwekul. Dure flauwekul. Als het al een reinigende werking zou hebben is het van korte duur. Een duur lapmiddel dus,in het gunstigte geval. Gewoon de boel open schroeven en goed schoonmaken lijkt mij het beste.
Verleden: BX 19TZI,BX 16TGI Progress,2cv6, BX 14 RE (type 1)GSA X3,GSA X1.BX GTI automatic ZX1.8i. Heden: XM 2.1 TD VSX
TinusTussengas schreef:Dergelijke toevoegingen zijn volgens mij allemaal flauwekul. Dure flauwekul. Als het al een reinigende werking zou hebben is het van korte duur. Een duur lapmiddel dus,in het gunstigte geval. Gewoon de boel open schroeven en goed schoonmaken lijkt mij het beste.
Tja, een simpel sapje kán soms wel wát “oplossen” als het maar niet teveel “oplost”.
Als daardoor het spul wel in elkaar kan blijven zitten is dat wel zo handig. Kijk alleen niet gek op als het niks uithaalt en het spul alsnog uit elkaar moet.
Ich bin ein Breaker
Koop gewoon een busje motip carburant-cleaner.
Is een zilveren bus. Net zo’n bus als remmenreiniger enzo.
Waar kan ik dit kopen?
Ook voor injectiemotor?
En waar toevoegen?
Bedankt,
Bob
je kunt vanalles kopen bij de brezan, en hier in delft krijg je nog korting ook als je lid van van de citroen-club (wat je vast bent ivm lage verzekering)..
dus die tattie koop je gewoon bij de brezan maar vraag anders eerst even wat ze je aanraden, die kerels zijn over het algemeen extreem behulpzaam(bij mij iig wel)...
En wat betreft de werking van die stoffen, bij mij werkt het prima hoor, af en toe een injectiereiniger in de tank en de boel rijdt weer als een dolle voor een kilometer of 5000. Daarna gewoon weer een flesje erin….
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
nu geef ik je geen antwoord.
Je koopt het bij de Brezan (of een andere auto-zaak)
Je hebt nodig voor een carburateur, carburant (geloof ik dat het heet)
en voor injectiemotoren injectiereiniger(staat gewoon in de schappen)
je gooit het in een tank benzine (volgens de aanwijzing op een volle, maar voor betere werking mag een halve tank ook hoor)
=
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:nu geef ik je geen antwoord.
Je koopt het bij de Brezan (of een andere auto-zaak)
Je hebt nodig voor een carburateur, carburant (geloof ik dat het heet)
en voor injectiemotoren injectiereiniger(staat gewoon in de schappen)
je gooit het in een tank benzine (volgens de aanwijzing op een volle, maar voor betere werking mag een halve tank ook hoor)=
Dan hebben we het over verschillende dingen.
Motip carburant-cleaner is voor zowel carburateur als carburatiehuis. (monopoint)
Alles goed mee schoon spuiten. Droog maken en de auto starten. De auto kan een paar seconden moeite hebben met starten, maar dat is heel snel over.
malle pietje schreef:En wat betreft de werking van die stoffen, bij mij werkt het prima hoor, af en toe een injectiereiniger in de tank en de boel rijdt weer als een dolle voor een kilometer of 5000. Daarna gewoon weer een flesje erin….
Maar dan is er toch iets anders aan de hand?? Je motor moet toch ook goed blijven lopen zonder toevoeging aan de benzine!!??
Heb vandaag “WYNN’S” INJECTOR+PLUS+CLEANER bij Halfords gekocht.
Moet heb dus bij de benzine gooien.
Iemand hier ervaring mee?
Hoop dat het werkt!
Groet,
Bob
austria schreef:Heb vandaag “WYNN’S” INJECTOR+PLUS+CLEANER bij Halfords gekocht.
Moet heb dus bij de benzine gooien.
Iemand hier ervaring mee?
Hoop dat het werkt!
Groet,
Bob
Ja; open de tankdop, draai het flesje open, gooi de inhoud in de tank en doe het hele zaakje weer dicht. Simpel he?
Even serieus (sorry, ben melig): houdt rekening met de tankgrootte. 1 flesje is te weinig voor een 66 liter tank; bovendien blijft het dan in de voortank zitten totdat je “erover heen tankt”; vraag me niet waarom. Met een enkele tank (52 of 44 l) gaat het wel goed, mits je ‘m niet te vol doet ivm de verdunning.
Verder is het volgens mij gewoon de duurste terpentine die je ooit gekocht hebt.. Kijk maar eens goed op de verpakking: “contains white spirit” en dat goedje kennen wij als…. precies! Wat er verder inzit ruik je niet, maar het vermoeden bestaat dat…
Ik ontdekte dat doordat het lege flesje in m’n kofferbak lag en een beetje uitlekte; ik rook een ontzettende verfachtige lucht en wist niet waardoor….
Ich bin ein Breaker
ben zelf heel tevreden van marly C2i , is een zeer goede brandstof toevoeging mijn gedacht , houd smering van carburatie in orde en is helemaal niet duur , eerste maand iedere tankbeurt beetje toevoegen , vanaf dan om de drie tankbeurten is ruim voldoende
Het goedje werkt goed bij mijn BX. Werking is duidelijk merkbaar.
Groet,
Bob
Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 25-04-2005
- ZX 1.8 Break aura
Hou ons op de hoogte of het weer verslechterd (hoop het niet voor je)..mijn ervaring is dat helaas nl wel..
Rien