Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dit topic omdat de discussie hier al starte:
Goed wat is sneller?
De SM met het Maserati V6 blok
Het koppel van een CX Turbo
Een V6.24 van een XM/Xantia
De lichtere 16 kleppers uit een BX of ZX?
Of zijn het toch de nieuwere VTSjes, Xsara, Saxo C4 of C2
Of toch….
Hier kan je je bevinden allemaal kwijt
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hebben we het over standaard (fabrieks/OEM) versies? Of zijn de aangepaste varianten die slingeren ook toegelaten tot de discussie?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
tja ik heb geen idee want een V6.24 van een XM/Xantia kan ook in een BX liggen dat in combi met een compressor of turbo blijft een normale sm/cx niks bij.. maja dat is appels met peren vergelijken.
Ik zou zeggen, fabriek! zet ze is naast elkaar en probeer het uit
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Dat 16vtje dat er bij mij in ligt. Is het zelfde als die in een xsara vts. En de xsara is zwaarder dus wat zou sneller zijn?
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat mij betreft mag de discussie breed gaan
Simpel gezegd:
Houd een opgefokte BX GTi 8v een BX 16v bij?
Houd een orginele ZX 16v een orginele SM bij?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
In principe is dezelfde motor in een lichtere auto sneller, of kwa topsnelheid of kwa acceleratie, of allebei afhankelijk van hoe ze bakverhoudingen hebben ingericht.
Maar ja, ik vond de theoretische discussie over de rit Nieuwegein -> Heusden eigenlijk wel grappig. Mijn CX heeft nog allerlei eigenaardigheden, als ik die er op 1 feb grotendeels uit heb dan zou ie wel tamelijk snel zijn verwacht ik zo.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het gaat om de snelste Citoën. Of er nou gepimpt is of niet. Een snelle Citroën is een snelle Citroën. In het topic waar we uit zijn gejaagd ging het om wijzigingen, dus denk ik dat wijzigingen gelden.
Als DEZE weer gaat draaien, dan zal dat zo mogelijk de snelste zijn.
Ik tokkel lekker met 110….
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
jaimieberkhout schreef:Dat 16vtje dat er bij mij in ligt. Is het zelfde als die in een xsara vts. En de xsara is zwaarder dus wat zou sneller zijn?
Oordeel zelf:
De Xsara is ook amper zwaarder
garagestmarien schreef:Het gaat om de snelste Citoën. Of er nou gepimpt is of niet. Een snelle Citroën is een snelle Citroën. In het topic waar we uit zijn gejaagd ging het om wijzigingen, dus denk ik dat wijzigingen gelden.
Als DEZE weer gaat draaien, dan zal dat zo mogelijk de snelste zijn.
Zo lang ie zo op de grond staat kan ie prima draaien, maar snel zal hij dan niet zijn!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
kwa acceleratie is/wordt de beast zeker de snelste. Maar uhmmm wordt het nou ook nog de bedoeling dat ie de bocht om kan? En die korte bak is niet bevorderlijk voor topsnelheid natuurlijk…
Probleem is dus… wat is ‘snelste’? Acceleratie of topsnelheid?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat ligt dus duidelijk aan je wensen
Topsnelheid bereik je naar mijn idee toch niet zovaak
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
garagestmarien schreef:Het gaat om de snelste Citoën. Of er nou gepimpt is of niet. Een snelle Citroën is een snelle Citroën. In het topic waar we uit zijn gejaagd ging het om wijzigingen, dus denk ik dat wijzigingen gelden.
Als DEZE weer gaat draaien, dan zal dat zo mogelijk de snelste zijn.
Kannone, volgens mij is die al de snelste als ie daar zo op de grond blijft liggen….
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
sans-pareil schreef:kwa acceleratie is/wordt de beast zeker de snelste. Maar uhmmm wordt het nou ook nog de bedoeling dat ie de bocht om kan? En die korte bak is niet bevorderlijk voor topsnelheid natuurlijk…
Probleem is dus… wat is ‘snelste’? Acceleratie of topsnelheid?
Zal dat niet afhangen van de afstand waarover je dat wilt bepalen ?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Bedoel je wie legt en snelste die en die afstand af? Ja gut dan blijft er een acceleratie/topsnelheid aspect, over een korte afstand is acceleratie belangrijker, over een langere gaat topsnelheid meetellen….
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43276
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wat zijn nou belangrijke waarden?
Ik denk zelf: de 0 tot 100 km/h tijd, én de acceleratie van 80 naar 120 km/h. Daarnaast is topsnelheid gewoon leuk om te weten
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste