sans-pareil schreef:Vandaag is de siliconeslang binnengekomen… vanavond er even opklussen…
Mooie blauwe?
goedzo blauw is een koele kleur en alle beetjes helpen!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed, ik weet niet waarom een andere kleur slang zo’n interesse oogst, maar mevrouw wil foto’s dus ik maak foto’s. Kijk Evan, zo moet dat dus.
Ze kwamen er niet af… wel weer een ander probleem… maar ik denk dat ik weet wat dat is.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat is het voordeel van die slang precies?
Wel een hoop ruimte gekregen in die hoek met dat filter
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat ie lang en flexibel genoeg is dat ie er niet elke keer als ik vol gas geef af vliegt. Dat vind ik best een voordeel.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Oh ja, dat luchtfilter zit nog in standje ‘tijdelijk’. Het is nu toch zo koud buiten dat het aanzuigpunt niet enorm belangrijk is…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Mooi blauw is niet lelijk.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ging het alleen maar daar om? Om even iets blauws te kunnen bekijken?
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
OK, scheelt mij weer een vraag die ik net wilde stellen
sans-pareil schreef:Oh ja, dat luchtfilter zit nog in standje ‘tijdelijk’. Het is nu toch zo koud buiten dat het aanzuigpunt niet enorm belangrijk is…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Je gut, ik moet daar nog even over nadenken. De bocht komt niet zo geweldig uit zo. Maar ja, alles beter dan dat obscure originele trajekt met 180 graden bocht.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
sans-pareil schreef:Kijk Evan, zo moet dat dus.
Ja knap hoor gewèldig!
maar….. moet dat verbindingsstripje tussen bocht en inlaatspruitstuk niet terug?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nee dat gedraagt zich als kantelpunt als de motor beweegt, en dan trekt alles echt direkt los. Geen stripje meer dus, denk ik. Ik moet juist de flexibiliteit vand ie slangen zoveeel mogelijk in stand houden.
Bij de originele Turbo 1 loopt het natuurlijk ook naar de turbo die ook gewoon hard aan het blok zit. Dat stripje is dan ook logisch, het hoort allemaal niet te bewegen ten opzichte van elkaar, maar als de slang naar de intercooler loopt heb je juist die bewegingsvrijheid nodig.
Of tenminste, ik heb hem onderweg naar huis wat mishandeld, en het kwam allemaal niet los. Ik moet wel even mijn toerenteller aan de gang krijgen, het is maar lastig dat ik geen idee heb hoeveel toeren ie maakt. Met de nieuwe inlaatopstelling klinkt het ook allemaal anders.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
sans-pareil schreef:ik geen idee heb hoeveel toeren ie maakt. Met de nieuwe inlaatopstelling klinkt het ook allemaal anders.
Dat is dan wel lastig ja.
ipv stripje komt er dan een veer. Verder ben ik natuurlijk weer razend benieuwd. Wanneer gaan we de top uittesten?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er is hier een leuke dragstrip….
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ja drags hebben mij nooit heel erg getrokken… dat kijken hoe snel je 400m aflegt vind ik maar niks. Ik zou het al een stuk interessanter vinden als het bijvoorbeel 0-200-0 metingen waren…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!