3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

Lederhoezen voor de Sm
walther259
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 217

Gepost: 11 december 2008 01:47 AM
  [ # 31 ]

wat betreft leder producten: Test-aankoop had hierrond een zeer uitgebreide test voor een drietal jaar. Ze testten àlles zelfs luiercrème en vaseline…
Vooreerst steeds een ‘melk’ gebruiken.
En ver uit het best was ça-va-seul Ledermelk (bij ons in de Macro te koop voor luttel geld).
Ik gebruik het sindsdien en ben zéér tevreden. Anderhalf jaar geleden kocht ik een lederinterieur dat 20 jaar had opgeslagen gelegen en harder was dan karton. 3x helemaal ingewreven met die melk en tussenin dagen afgedekt met cellofaanfolie: telkens en daar waar de melk was opgenomen, herhaald. kwam er weer soepel en schitterend uit. Best is eigenlijk als je het langs de onderkant (ruwe zijde) van het leer kan aanbrengen; volledig laten opzuigen tot verzadiging.

Walther

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  

walther259
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 december 2008 01:54 AM
  [ # 32 ]

en steeds eerst je leer goed reinigen: warm water met glycerinezeep op een washandje.
(Heb je barsten en ontkleuring, moet je terug gaan kleuren (commercieel product) na opkuisen met wat thinner op een vod. Veel leer is gespoten met kleur (aniline-leer), dus thinner haalt de kleur weg, opgelet hé)
Scheuren: kan je een stukje leer nemen van de onderkant van de zetel en in de scheur duwen en dan tegen de onderkant van de scheur lijmen.

Walther

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 december 2008 12:31 PM
  [ # 33 ]

Welke ledermelk,gebruik jij uit de makro,Walther?
Ik heb ook ooit gelezen dat de Fransen,het genaamde “huile de boeuf” gebruiken.
Wat dit produkt eigenlijk is willen er niet veel zeggen.Je hebt voor gans een SM interrieur een liter of 5 nodig en gelijk jij zegt,moet je het ook tot verzadiging toe aan brengen. Eens uw leder verzadigt,moet je het in de toekomst enkel onderhouden,met de in de handel zijnde producten voor leer.Het kost ook niet te veel, ik geloof een 30 € voor een kan van 5 liters. Wink

Profiel  

walther259
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 11 december 2008 01:34 PM
  [ # 34 ]

ja, ken ik ‘huile de boeuf’, je hebt zo een hele reeks producten (visolie, vaseline, bijenwas); ook hoornolie etc. Ik heb ze gezien en geprobeerd, maar was toch niet gelijk.
Die Ledermelk is van het merk Ca-va-seul, in een sproeifles.
soms krijg je je leder niet soepel omdat de verf/vernislaag hard geworden is. Dan neemt het niets op en moet je voorzichtig met wat thinner op een propere vod, het leder voorbereiden. Maar probeer dit eerst op een onder- of achterkant…
wel veilig voor reinigen ook is ‘zadelzeep’ als een alternatief voor glycerinezeep. Maar steeds vochtig (en niet nat) werken; verzadigd doekje of spons (soms gebruik ik de groene schuurkant van zo’n keukensponsje).
Onderhoud is belangrijkst want reparatie gaat goed maar nooit perfect: leer krimpt, zodat oa. de deurpanelen aan de randen los komen van de deur, alsook sommige naden van zittingen.
Vermijdt zwart leer bij nieuwe interieurs (wordt te warm)

Walther

ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2470

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 12 december 2008 01:04 AM
  [ # 35 ]
walther259 schreef:

ja, ken ik ‘huile de boeuf’, je hebt zo een hele reeks producten (visolie, vaseline, bijenwas); ook hoornolie etc. Ik heb ze gezien en geprobeerd, maar was toch niet gelijk.
Die Ledermelk is van het merk Ca-va-seul, in een sproeifles.
soms krijg je je leder niet soepel omdat de verf/vernislaag hard geworden is. Dan neemt het niets op en moet je voorzichtig met wat thinner op een propere vod, het leder voorbereiden. Maar probeer dit eerst op een onder- of achterkant…
wel veilig voor reinigen ook is ‘zadelzeep’ als een alternatief voor glycerinezeep. Maar steeds vochtig (en niet nat) werken; verzadigd doekje of spons (soms gebruik ik de groene schuurkant van zo’n keukensponsje).
Onderhoud is belangrijkst want reparatie gaat goed maar nooit perfect: leer krimpt, zodat oa. de deurpanelen aan de randen los komen van de deur, alsook sommige naden van zittingen.
Vermijdt zwart leer bij nieuwe interieurs (wordt te warm)

Walther

ik heb het nooit zo gehad met thinner en leder…. blijkbaar met de producten van swissvax krijg je het ook goed het duurt iets langer maar eht product is niet zo agressief… bugatti’s, en verwanten worden er ook mee gedaan…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 december 2008 12:24 PM
  [ # 36 ]

Swissvax kost véél geld. Wink

Profiel  

U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1069

Gepost: 14 december 2008 04:44 PM
  [ # 37 ]

Gisteren was ik in Zevenhuizen bij onze paardrijzadelmaker. Zij onderhouden o.a. de koningklijke rijtuigen. Voor de lederen zetels van de deze rijtuigen gebruiken zij altijd Rapide leder dressing 12 euro. Ik heb het gisteren uitgetest het resultaat van zeer goed.

Wat betreft lederverf kan je hier ook eens kijken http://www.lederverf.nl
Deze producten ken ik echter nog niet.

Blooper1963 schreef:

Swiwwvax kost véél geld. Wink

Profiel  

3 van de 3
 < Vorige 1 2 3

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook