Toch maar weer gebruik maken van alle kennis hier.
Voor op het motorblok zit een blauw stekkertje die nergens op aangesloten zit.
Wie kan ons vertellen waar deze voor is?
Wij zitten tevens met het probleem dat de motor afslaat als ie warm is. Het toerental zakt dan bij remmen tot de nul en slaat dan af. Als de motor koud is is er geen probleem. Zoekend op het forum zijn wij al het vervangen/schoonmaken van de stappenmotor tegengekomen, ook het vervangen van een breed bruin relais stond er beschreven. Dat is zeker iets wat wij gaan bekijken aan onze Xant. Maar wellicht heeft het stekkertje er ook iets mee te maken???
Graag jullie reacties!!!!
groetjes
Diana
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dat is óf een diagnosestekker óf een loze stekker: nieuwere Cit’s hebben vaak nog één kabelboom/ model, waarin allerlei opties kunnen worden opgenomen.
Wanneer jouw auto niet van alle opties is voorzien, hangen er hier en daar loze stekkers te bungelen…
‘Spirit of avant-garde’
Pascal schreef:Dat is óf een diagnosestekker óf een loze stekker: nieuwere Cit’s hebben vaak nog één kabelboom/ model, waarin allerlei opties kunnen worden opgenomen.
Wanneer jouw auto niet van alle opties is voorzien, hangen er hier en daar loze stekkers te bungelen…
Oké, nu antwoord vriendlief dat het niet alleen een loze stekker is maar dat er ook een aansluiting op het blok zit. (ik heb alleen de blauwe stekker gezien) Waar is deze aansluiting dan voor? Lijkt ons niet handig om deze loze blauwe stekker zomaar in de aansluiting op het motorblok te pluggen namelijk!
groetjes
Diana
Waar ergens voor op de motor? linksvoor, rechtsvoor, in de buurt van een bepaald onderdeel?
Of plaats even een foto.
ZX1.4i schreef:Waar ergens voor op de motor? linksvoor, rechtsvoor, in de buurt van een bepaald onderdeel?
Of plaats even een foto.
Voor op het motorblok, links beetje naar het midden…..
gr
Diana
Dat zou best wel eens een stekketje van het gasklephuis kunnen zijn.
In princiepe hebben alle stekkers inkepingen, waardoor je ze maar op één manier en op één plek kunt aansluiten, tenminste voor de stekkerers die bij een bepaald onderdeel uitkomen. Als de aansluiting op het blok ook blauw is en het stekkertje past erop, dan zal deze zeer waarschijnlijk ook daarop horen.
quote=“ZX1.4i” date=“1252147597”]Dat zou best wel eens een stekketje van het gasklephuis kunnen zijn.
In princiepe hebben alle stekkers inkepingen, waardoor je ze maar op één manier en op één plek kunt aansluiten, tenminste voor de stekkerers die bij een bepaald onderdeel uitkomen. Als de aansluiting op het blok ook blauw is en het stekkertje past erop, dan zal deze zeer waarschijnlijk ook daarop horen.
Oké! Als het van het gasklephuis is zou het dus ook iets te maken kunnen hebben met de toeren die weg vallen? Of moet ik dan toch meer aan een kapotte of vervuilde stappenmotor denken?
gr
Diana
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Dat zou heel goed mogelijk kunnen zijn ja.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton