Hallo,
Van mijn BX turbo diesel zit de rem links voor vast. Ik heb er al een nieuwe remklauw op gezet maar de cilder wil niet teurg en blijft druk op de schijf uitoefenen.
Waar kan dit nog meer aan liggen? Moet ik denken aan een hoofdremcilinder of iets met het groene systeem?
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
heb je voor het monteren de remklauw eerst goed schoongemaakt?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Re: Rem linksvoor zit vast
bougie schreef:Hallo,
Van mijn BX turbo diesel zit de rem links voor vast. Ik heb er al een nieuwe remklauw op gezet maar de cilder wil niet teurg en blijft druk op de schijf uitoefenen.
Waar kan dit nog meer aan liggen? Moet ik denken aan een hoofdremcilinder of iets met het groene systeem?
Je weet dat je de cilinder terug het huis in moet draaien?
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
draaien en drukken inderdaad!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Drukken is niet nodig. Het is misschien wel handig de ontluchtingsnippel boven op de klauw ook even een slag te lossen. (moet je daarna uiteraard wel weer je remklauw ontluchten).
Het is een nieuwe remklauw.
als je er aan draait moet hij vanzelf terug gaan? welke kant op of maakt dat niet uit?
Nu blijft er druk op staan kan dat ook aan wat anders liggen?
http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)
Je moet de cilinder als het ware terug draaien in de klauw. Er zitten ook 4 inkepingen in als het goed is. Als je de druk er af wil halen dan moet je de ontluchtingsnippel boven op de klauw even een slag lossen.
Dit staat trouwens allemaal keurig in de Haynes beschreven!
Edit: ik heb dat stukje Haynes digitaal. Als je er baat bij hebt mag je gerust even PB’en, dan mail ik het ff.