Thijsvandebles schreef:Nu ben ik dan nieuwschierig wat die meneer in Hilversum vroeg. Is dat niet Sjoerd auto’s?
Die naam komt me heel bekend voor idd! Stonden altijd wel meer citroentjes daar voor de deur.
Volgens mij moest die 4TC 50.000 gulden opleveren, heel zeker weten doe ik het niet meer…
————————————————————————————-
Auto’s:
BX 1.6 TZI (zwart) (DN-DZ-29) (gesloopt)
BX Chic (DB-XD-32) (Verkocht)
Das wel serieus geld. Maar dan heb je ook een serieuze auto.
Ik ben zowiezo serieus als het op BXen aankomt.
Test
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Michielio schreef:Thijsvandebles schreef:Nu ben ik dan nieuwschierig wat die meneer in Hilversum vroeg. Is dat niet Sjoerd auto’s?
Die naam komt me heel bekend voor idd! Stonden altijd wel meer citroentjes daar voor de deur.
Volgens mij moest die 4TC 50.000 gulden opleveren, heel zeker weten doe ik het niet meer…
Klopt inderdaad, met de eerste forum meeting zijn we er nog geweest of was dat een BX meeting. We zaten toen bij de wegrestaurant in Eemnes.
Misschien zelfs een BXNL-meeting, die hebben we een paar keer bij de Witte Bergen gehouden.
Ich bin ein Breaker
Dit is bijv. een 4TC draadje… Misschien hier verder gaan waar we in het BX te koop topic waren gebleven?
Citroenbx schreef:Origineel Chrysler motor, dan in Peugeot ook gemonteerd geweest en zo in de 4TC terecht gekomen.
Een goede vriend van mij heeft een Chrysler Shelby Turbo 2 Daytona,
daar zit exact de zelfde motor in.
Hier leverd hij 175 pk standaard, hij had een andere Shelby waar hij de turbo druk iets hoger stond, dan heb je er zo 20pk bij
Maargoed, het zijn echt oude blokken, ik heb er aan gesleuteld, zwaar gietijzer hehe. Meer info over deze motoren hier!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
BANZER schreef:Citroenbx schreef:Origineel Chrysler motor, dan in Peugeot ook gemonteerd geweest en zo in de 4TC terecht gekomen.
Een goede vriend van mij heeft een Chrysler Shelby Turbo 2 Daytona,
daar zit exact de zelfde motor in. ... Maargoed, het zijn echt oude blokken, ik heb er aan gesleuteld, zwaar gietijzer hehe. Meer info over deze motoren hier!
De BX 4TC (en de 505 Turbo, de Talbots Tagora en Murena 2.2) hebben niet de Chrysler K-series, maar de Simca type 180 motor onder de kap zitten.
ahhhh ok, dan zit het zo…
maar dus de motor is van Talbot? of hebben ze samen de zelfde basis, maar is Talbot een andere kant op gegaan?
Mooie bak is dit hele maal vergeten dat die er waren.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
BANZER schreef:ahhhh ok, dan zit het zo…
maar dus de motor is van Talbot? of hebben ze samen de zelfde basis, maar is Talbot een andere kant op gegaan?
Van orgine is de 180 motor ontwikkeld voor de Simca - Chrysler 160/180/2litres, die auto was kwam in ‘71 of ‘72 op de markt. De Chrysler K-motor kwam in 1982. Daar zit al 10 jaar verschil in.
De K heeft qua constructie niet veel te maken met de ‘180’: géén crossflow-kop (180: wel crossflow) en in de 2.2 een langeslag motor, terwijl de 180 in elke cylinderinhoud altijd een korteslag opzet had.
Nog wat achtergrond van de 180: link
Hoe gaat het nou met de 4TC van dit topic??
Kan de eigenaar weer eens wat vertellen??
Bezig met een winterslaap ofzo?
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
WOW!!! een 4tc in de achterhoek!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Winterslaap
Hallo allemaal, Martijn vroeg zich af of ik met de 4TC in een winterslaap terecht gekomen was… Dat klopt wel een beetje, maar nu ben ik er weer.
Ik verwacht binnenkort te kunnen beginnen met technisch in orde maken de auto en het regelen van een kenteken, maar ik moet eerst nog een nieuw lager met ophangrubber van de cardanas zien te vinden. Ik heb wel een onderdelenhandboek, maar daar kom ik niet verder mee. Suggesties zijn welkom (versnellingsbak type SM, differentieel Peugeot 505).
Zodra er voortgang is meld ik het.
Voor foto’s kun je nog steeds terecht op: www.newprincess.magix.net
Groeten, Bert
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Euhm Dangel allicht? Hmm zie eigenlijk alleen peugeot’s op de site staan, 504, 505. Ed…
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
GoodOldDiesel schreef:Euhm Dangel allicht? Hmm zie eigenlijk alleen peugeot’s op de site staan, 504, 505. Ed…
links onderaan (fff scrollen)........allemaal foto’s 4TC
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Re: Winterslaap
BX4TC schreef:Hallo allemaal, Martijn vroeg zich af of ik met de 4TC in een winterslaap terecht gekomen was… Dat klopt wel een beetje, maar nu ben ik er weer.
Ik verwacht binnenkort te kunnen beginnen met technisch in orde maken de auto en het regelen van een kenteken, maar ik moet eerst nog een nieuw lager met ophangrubber van de cardanas zien te vinden. Ik heb wel een onderdelenhandboek, maar daar kom ik niet verder mee. Suggesties zijn welkom (versnellingsbak type SM, differentieel Peugeot 505).Zodra er voortgang is meld ik het.
Voor foto’s kun je nog steeds terecht op: www.newprincess.magix.net
Groeten, Bert
Leuk dat je ons op de hoogte houd…
Tis echt een prachtige wagen.
Hoop em nog eens in het echt te zien, wellicht op een BX club meeting of Citromobile?
Groetjes Martijn.
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94