Rem linksvoor zit vast
bougie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 11 december 2008 11:50 AM

Hallo,

Van mijn BX turbo diesel zit de rem links voor vast. Ik heb er al een nieuwe remklauw op gezet maar de cilder wil niet teurg en blijft druk op de schijf uitoefenen.
Waar kan dit nog meer aan liggen? Moet ik denken aan een hoofdremcilinder of iets met het groene systeem?

http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 december 2008 11:53 AM
  [ # 1 ]

heb je voor het monteren de remklauw eerst goed schoongemaakt?

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 december 2008 12:07 PM
  [ # 2 ]

Re: Rem linksvoor zit vast

bougie schreef:

Hallo,

Van mijn BX turbo diesel zit de rem links voor vast. Ik heb er al een nieuwe remklauw op gezet maar de cilder wil niet teurg en blijft druk op de schijf uitoefenen.
Waar kan dit nog meer aan liggen? Moet ik denken aan een hoofdremcilinder of iets met het groene systeem?

Je weet dat je de cilinder terug het huis in moet draaien?

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 11 december 2008 12:18 PM
  [ # 3 ]

draaien en drukken inderdaad!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 december 2008 12:20 PM
  [ # 4 ]

Drukken is niet nodig. Het is misschien wel handig de ontluchtingsnippel boven op de klauw ook even een slag te lossen. (moet je daarna uiteraard wel weer je remklauw ontluchten).

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
bougie
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 87
Geregistreerd: 09-05-2006

Gepost: 11 december 2008 01:59 PM
  [ # 5 ]

Het is een nieuwe remklauw.
als je er aan draait moet hij vanzelf terug gaan? welke kant op of maakt dat niet uit?

Nu blijft er druk op staan kan dat ook aan wat anders liggen?

http://www.thuisuiteten.eu
Voor elke keuken een passende oplossing
(bougie werkt samen met visapowerrr)

Profiel  
 
PrutsyLJ
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3107
Geregistreerd: 17-12-2005

- C1 1.0 5 drs
Gepost: 11 december 2008 08:37 PM
  [ # 6 ]

Je moet de cilinder als het ware terug draaien in de klauw. Er zitten ook 4 inkepingen in als het goed is. Als je de druk er af wil halen dan moet je de ontluchtingsnippel boven op de klauw even een slag lossen.
Dit staat trouwens allemaal keurig in de Haynes beschreven!

Edit: ik heb dat stukje Haynes digitaal. Als je er baat bij hebt mag je gerust even PB’en, dan mail ik het ff.

Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook