Een vraag mbt een BX 1.4 cannes 1990 met monopoint injectie.
Mijn motor slaat aan, maar 4 sec later weer af. Aan de hand van voorgaande onderwerpen begrijp ik dat er een aantal problemen aan ten grondslag kunnen liggen. Er relaxed trouwens, alle tips die ik ben tegengekomen! Aan de hand van alle adviezen bij andere chauffeurs met dezelfde problemen wil ik hem eerst laten uitlezen, echter de dealer kon me niet helpen.
Wie weet een garage in of in de omgeving van Rotterdam waar dit gedaan kan worden?
Een bx kan je zelf uitlezen met een knopje en een paar meter snoer,
Heeft iemand de link met de HOW-to nog?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_31.gif)
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
En Floris,Ben je er al uit? was het de temperatuursensor of de stappenmotor?
Nee, met die gebrekkige tijd, regen en vroege inval van de duisternis heb ik er nog geen gelegenheid voor gehad. Eigenlijk wilde ik hem naar de garage laten slepen, foutcode laten uitlezen en laten repareren. Maar gezien het aantal reacties mbt tips voor een garage, heb ik weinig keuze…het OV is ook niet alles.
Overigens, ik vindt de link wel top!!
Haal dan eerst de accu maar eens een kwartiertje los, dan is de computer gereset en kan je kijken hoe lang het duurt voordat de foutcode er weer is, misschien een half jaar?
ik heb het pas ook gedaan in het donker en het is super simpel. Bijna magic. Eerst de draad aan de stekker verbinden en dan met de draad binnen in de auto gaan zitten. vervolgens de draad tegen een kaal stukje chassis gehouden. En daar begon het feest. Ik had code 33. Dat is de tps.
Citroen Bx Deauville 1993
ik heb het pas ook gedaan in het donker en het is super simpel. Bijna magic. Eerst de draad aan de stekker verbinden en dan met de draad binnen in de auto gaan zitten. vervolgens de draad tegen een kaal stukje chassis gehouden. En daar begon het feest. Ik had code 33. Dat is de tps.
Citroen Bx Deauville 1993
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_31.gif)
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003
- Xantia Turbo Diesel Break
Laat ik je wel waarschuwen,die computer kan niet denken,hij krijgt gegevens en slaat die op als een code.Stel er vonkt een bougie niet.door
welke oorzaak dan ook.De computer zal dit melden als"Het mengsel is niet armer te zetten” omdat er te veel onverbrande benzine bij de kat komt.Dus let op wat je uitleest!
Nou, ik heb hem net uitgelezen en het valt idd alles mee. 41….53….bingo!
Dit komt neer op accuspanning en bobine. Dan ga ik eerst eens even een andere accu regelen, want de foutcode bobine kan daar weer een gevolg van zijn…denk ik. Wat relaxed zeg, die link.
ga er maar vanuit dat het je bobine is want als je accuspanning slecht is of je accu dan slaat hij heel moeilijk aan of niet aan, maar afslaan na 4 seconden doet ie dan niet. Want dan draait hij op de dynamospanning.
ok…echter hij start inmiddels ook niet meer, dat was ik vergeten te vermelden.
niet starten of niet aanslaan? Als de startmotor niet rond draait is je startmotor overleden of heb je een massa probleem. Moet je een 4-puntsmeting uitvoeren. Maar als hij niet aanslaat en de startmotor draait wel rond. Een nieuwe accu erin zetten. Is normaal dat accu’s kuren gaan vertonen bij deze koude omstandigheden. Dan moet de accu meer kracht leveren en dat kan een accu die bijna op zijn einde is niet meer trekken. Als je er dan een andere accu in hebt gezet meet dan met draaiende motor even op de accu of hij 14V aangeeft. Dan laad je dynamo ook nog bij.
Als de startmotor niet rond draait hoeft die natuurlijk niet kapot te zijn, of een massa probleem te hebben. Accu kan ook gewoon dood zijn. Voor je gaat meten of met startmotoren in de weer gaat zou ik eerst ff je accu (laten) testen of met goede startkabels proberen(niet die goedkope krengen van de halford,s, of uit de 5 euro bak van de lokale bouwmarkt)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Lader geregeld en accu opgeladen: startmotor draait enthousiast, maar motor slaat niet aan. Vervolgens nogmaal diagnose procedure toegepast en hij geeft ditmaal alleen foutcode 41 aan: bobine. Blijkbaar heb ik mijn accu destijds leeggestart.
Uit de reacties hierboven begrijp ik dat het niet per se de bobine hoeft te zijn, maar dat (afhankelijk van de manier waarop hij tot de diagnose komt) het ook andere elementen kunnen zijn die kapot zijn.
Het eerste dat ik wil gaan doen is de bobine vervangen.