Na het instappen en sluiten van de deur(en) maakt onze Grand C4 Picasso Exclusive automaat een hinderlijk zwaar brommend geluid, ergens onder-achterin de auto. Dit duurt enige seconden en zakt dan weg. Vermoedelijk heeft dit te maken met het oppompen o.i.d. van de pneumatische vering.
Zijn er andere exclusive rijders die dit herkennen? Het lijkt me niet normaal; ik vind het behoorlijk hinderlijk en vraag me af of hier iets aan te doen is.
Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Re: Luid brommend geluid pneumatische vering
jminderh schreef:Na het instappen en sluiten van de deur(en) maakt onze Grand C4 Picasso Exclusive automaat een hinderlijk zwaar brommend geluid, ergens onder-achterin de auto. Dit duurt enige seconden en zakt dan weg. Vermoedelijk heeft dit te maken met het oppompen o.i.d. van de pneumatische vering.
Zijn er andere exclusive rijders die dit herkennen? Het lijkt me niet normaal; ik vind het behoorlijk hinderlijk en vraag me af of hier iets aan te doen is.
Iedereen heeft het, het is compleet normaal.
Dus je moet je geen zorgen maken.
Is idd het oppompen van de luchtvering, of beter bijpompen.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Dat heet: automatische hoogteregeling…
Van 17/11/07 tot 31/12/09: C4 Picasso 7pl, Diesel FAP 138 pk, Automaat,
Exclusive, Pack Techno, Navidrive,
Aluminium Grijs
Belgisch Kenteken
picassoke schreef:jminderh schreef:Na het instappen en sluiten van de deur(en) maakt onze Grand C4 Picasso Exclusive automaat een hinderlijk zwaar brommend geluid, ergens onder-achterin de auto. Dit duurt enige seconden en zakt dan weg. Vermoedelijk heeft dit te maken met het oppompen o.i.d. van de pneumatische vering.
Iedereen heeft het, het is compleet normaal.
Dus je moet je geen zorgen maken.
Is idd het oppompen van de luchtvering, of beter bijpompen.
Bedankt.
Ik ben weer gerustgesteld.
Het is even wennen, maar ik leer wel leven met die brombeer achterin.
Grand C4 Picasso, 2.0 16V, Exclusive. Gris Fer. Volautomaat.
Brink trekhaak.
jminderh schreef:
Bedankt.
Ik ben weer gerustgesteld.
Het is even wennen, maar ik leer wel leven met die brombeer achterin.
Zolang het maar geen brombeer is voorin !
Het geluid komt ook mij niet onbekend voor.
Laatst had ik echter ineens een storingsmelding op mn display staan iets van “Storing luchtvering”.
Na uitzetten van de auto en en de sleutel uit t contact halen en weer opnieuw starten van de auto, bleef de melding terug komen.
Nadat ik de auto uitgezet had en achterin handmatig de vering opgepompt had was de storing weg en sindsdien ook niet meer teruggekomen…..
Meer mensen dit gehad??
Met de Franse slag?