Totaal aantal Berichten: 9
Geregistreerd: 21-09-2008
- GS/GSA Break C-Matic
- CX Break TRD-2
- GS/GSA Service
- CX 25 Prestige
- CX 20 Familiale
Best forum,
De koplampen van mijn GSA Break C-Matic gaan beide niet aan. Grootlicht en stadslicht wel.
- de lampen ze zijn niet stuk, werken in mijn Break Service
- spanning staat bij dimlicht netjes op het bovenste contact van de 3 polige koplamp stekker
- spanning staat bij grootlicht netjes op het rechter contact
- beide kanten hetzelfde
- achterlichten, remlichten, clignoteurs werken
- zonder lampen in de stekker werken de lampjes op de schakelaar in de linker sateliet
- met een lamp in de stekker gaat het blauwe lampje van het grootlicht in de sateliet niet aan
Ra, ra, wie weet de oorzaak van dit electrisch probleem ?
groet,
Gerard Offringa, 06-45759235
P.S: Ik ben geinteresseerd in een echt electrisch schema van een GSA, niet alleen met plaatjeszoals in de meeste boeken, maar zoals in het werkplaatshandboek van de CX 2e type.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Haynes
Beste Gerard,
Mocht je er belangstelling voor hebben, dan heb ik een Haynes door de scanner gehaald en in PDF-vorm op mijn site gezet. je kunt hem hier vinden >> Klik!
Groet, Patrick
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Dit kan wel eens een slecht contact zijn in de sataliet. Probeer maar eens een ander.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ik had dit laatst met beide richtingaanwijzerlampen rechts. Het relais schakelde ineens niet meer en het lampje in de satelliet knipperde een keer en daarna niet meer. Oorzaak: het lampje rechtsvoor bleek slecht contact te maken. Even schoongemaakt en het werkt weer prachtig.
Misschien is dit met het dimlicht hetzelfde, dat beide lampen niet werken als er slechts eentje stuk is of slecht contact geeft.
Het kan ook zijn dat een van de lampen een (bijna) kortsluiting geeft en daardoor alle stroom wegtrekt. Dat zou het niet brandende lichtje op de satelliet weer kunnen verklaren.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Tijdje terug had ik precies het zelfde. Na een heel gezoek en vewisselen van satelliet bleek het een slechte lamp te zijn die sluiting maakte. Het was zelfs een nieuwe lamp die het veroorzaakte… Misschien handig om eerst je lampen te vervangen.
My other car is a broomstick.
Heb dit toevallig van de week ook gehad met mijn GS/A. Bleek ook bij mij aan een slecht contact van het stadslicht RV te liggen. Zit nu met een ander electrisch misterie dat ik wil oplossen. Daarmee nog even terug naar die andere vraag van Gerard: heeft er iemand een echt electrisch schema. Niet zo’n kleurplaat schema als uit de Haynes, die heb ik hier liggen en daar heb ik niks aan. Staat die misschien in de Revue Technique dat iemand weet? Of weet iemand er een online?
groeten Diederik
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Bij mij zou het een massaprobleem zijn. Maar nu ik lees over dat ene knippertje (heb ik ook) op de satelliet denk ik toch maar de lampen eens goed te gaan nalopen. Grappig dat al deze GSA’s er op hetzefde moment problemen mee krijgen.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )