mmmh heb de 26 ste een afspraak in Beneden leeuwen.
Was er indertijd ook met de Xantia en dat beviel me prima, is overigens ook een hele klap dichterbij dan soest pour moi
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
stooftaker schreef:... is overigens ook een hele klap dichterbij dan soest…
Al een tijdje Almere
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Brian schreef:gompy58 schreef:Na, net even met ze gesproken, die Ivo in dit geval.
Blijkbaar verwacht men dat de bollen in een mandje met je meegaan en dan is het testen kostenloos. Op het moment dat ze iets aan je auto moeten doen om de bol op het apparaat te zetten dan is het dus helemaal niet kostenloos…
Dat betekent dat ze dus met meerdere maten meten als ik Example’s verhaal begrijp. Volgens MArtin is het alleen kosten als ook die rottigste bol eraf gaat…. bij Ivo krijg je al kosten als hij ze eraf haalt en dan de achterste voorraad bol doet hij dan nog niet eens…
Ik kreeg net van Ivo het verwijt dat hij het hitteschild eraf moest halen… Ja duh… gek he…
Volgens mij staat in hun prijslijst op de laatste bladzijde een meerprijs voor (de)montage van de “moeilijke” bollen. Voor de andere bollen is het gratis.
Ik check het vanavond thuis wel even.
Uit de prijslijst van Chyparse:
Veerbollen testen: gratis (staat niet bij of ze er gratis uitgehaald worden en weer teruggeplaatst, maar bij deed Martin dat wel)
Voor (de)montage XM voorraadbol (latere types), hydractive bollen en remaccu (V6) worden extra (de)montagekosten gerekend.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
gompy58 schreef:stooftaker schreef:mmmmh electrisch verwarmde ruitensproeiers 118,-
die heb ik nog liggen, dus als je belangstelling hebt
te laat….
Had nieuwe besteld en gekregen zonder de verwarming, wist ik veel….
Bleek al snel dat dat niet de goede waren dus andere besteld, had ik deze prijs geweten had ik even verder gezocht maar ja, nu zitten ze al gemonteerd dus zitten ze mij goed.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Rogier Verhoef schreef:- Ongevraagd ook een beurtje, macht der gewoonte? De XM had net 7500km gereden na vorige oliewissel, echt nog niet nodig. Na opmerking de bijna 100 euro arbeidsloon er vanaf gehaald. Vond ik prima compromis - die olie en filter kan nooit kwaad, ook al is ‘t wat te vroeg.
Hm, toch niet helemaal schadeloos. Ipv wat zweten, drupt de XM nu iets motorolie: ze hebben er dunne 5W40 ingedaan. Terwijl ik vandaag bij de aircocheck in de werkplaats de instructie bij de twee olieslangen (5W40 en 10W40) heb gezien die toch echt meldde: auto’s met ORGA<8200 moeten 10W40 krijgen!. Zucht, bij het volgende bezoek maar vervanging eisen?
Rogier Verhoef schreef:
- Airco gecontroleerd op lekkages (na 1,5 jr weer leeg). Niets gevonden, opnieuw afgevuld incl. contrastspul en over 3-4 weken terug voor check.
Net langsgeweest voor check. Nog mooi op druk, maar miniem lekje bij aansluiting op pomp. Kwestie van nwe o-ring en weer vullen, maar ring niet op voorraad. Moet nog ff nwe afspraak maken, advies was ook “of gewoon weer 2 jaar rijden, en bij volgende vulbeurt laten doen”, zo extreem langzaam als ‘t lekt.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
135 euro voor nieuwe thermostaat en verse bakolie.
Kan dat voldoende zijn om de auto veel kwieker te laten rijden? Of zou dat het welbekende net bij de garage geweest dus alles is beter gevoel zijn…
Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Op onderhoud geweest, na 14000 quasi zorgeloze km’s… (als je de laatste lhm-hoofdleiding breuk niet meetelt… )
groot onderhoud!
alle filters vervangen
dichting oliestop
diesel- en remmenreiniger
nieuwe batterij
keuringskosten en het erheen rijden
auto startte zéér slecht en viel bij koude motor makkelijk stil bij stationair toerental:
motor nam valse lucht omwille van verduurde leidingen, dus mazoutleidingen vervangen en een terugslagklep geplaatst
nog wat werkuren en: 550€ excl. BeTerWeer…
Da’s pakweg 750€ onderhoud het laatste Xm jaar, so I’m quit happy
Volgend tussendooronderhoudje een nieuwe koppeling, nieuwe km-tellerkabel, nieuw schakelrooster,... Zal dan wel anders piepen
Zweef zu…!
eXaMple schreef:Kijk had ik het echt goed. Ivo is een beetje %$%
nah, ik kwam ‘m deze week dus tegen op de snelweg in zijn Rover vanderplas. Die vogel rijd ook als een randdebiel zeg.
Links en rechts inhalen, bumperkleven.. echt absurd.
gompy58 schreef:eXaMple schreef:Kijk had ik het echt goed. Ivo is een beetje %$%
nah, ik kwam ‘m deze week dus tegen op de snelweg in zijn Rover vanderplas. Die vogel rijd ook als een randdebiel zeg.
Links en rechts inhalen, bumperkleven.. echt absurd.
In een XM???
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Smultie schreef:gompy58 schreef:eXaMple schreef:Kijk had ik het echt goed. Ivo is een beetje %$%
nah, ik kwam ‘m deze week dus tegen op de snelweg in zijn Rover vanderplas. Die vogel rijd ook als een randdebiel zeg.
Links en rechts inhalen, bumperkleven.. echt absurd.
In een XM???
Links en rechts inhalen gaat heel goed hoor, in een XM.
En bumperkleven wil ook nog wel als de kleevie niet te hard gaat..
ambijajance schreef:Smultie schreef:gompy58 schreef:eXaMple schreef:Kijk had ik het echt goed. Ivo is een beetje %$%
nah, ik kwam ‘m deze week dus tegen op de snelweg in zijn Rover vanderplas. Die vogel rijd ook als een randdebiel zeg.
Links en rechts inhalen, bumperkleven.. echt absurd.
In een XM???
Links en rechts inhalen gaat heel goed hoor, in een XM.
En bumperkleven wil ook nog wel als de kleevie niet te hard gaat..
Dat ‘t kan weet ik wel. Maar ik wordt zelf altijd lekker rustig als ik erin stap
Totaal aantal Berichten: 3000
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Smultie schreef:ambijajance schreef:Smultie schreef:gompy58 schreef:eXaMple schreef:Kijk had ik het echt goed. Ivo is een beetje %$%
nah, ik kwam ‘m deze week dus tegen op de snelweg in zijn Rover vanderplas. Die vogel rijd ook als een randdebiel zeg.
Links en rechts inhalen, bumperkleven.. echt absurd.
In een XM???
Links en rechts inhalen gaat heel goed hoor, in een XM.
En bumperkleven wil ook nog wel als de kleevie niet te hard gaat..Dat ‘t kan weet ik wel. Maar ik wordt zelf altijd lekker rustig als ik erin stap
Dus jij wordt links en rechts ingehaald en bumpergekleefd ?
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
263 euro voor een APK-tje, 2 Valeo ruitenwissers, lampies, gebruikte remklauw en een uitlaatklem om een lekkende remklauw, rammelende uitlaat en er weer een jaar tegenaan te kunnen…
Weer bij de vertrouwde Civer.
Goedkoopste XM ooit !
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Willem schreef:......een uitlaatklem om een lekkende remklauw, .......
da moek sien!
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
gompy58 schreef:Willem schreef:......een uitlaatklem om een lekkende remklauw, .......
da moek sien!
En zo trekken ze bij Civer een XM door de APK?
Zo heel goedkoop vind ik dat APK beurtje trouwens niet…