hey hey
eerst en vooral hallo.mijn naam is Breght en ben sinds vandaag nieuw hier .leuke site moet ik toegeven en veel info.maar ik zit met ene probleem :s
ben op het moment een meterhouder aan het “ontwerpen” voor de c2 die onder de radio komt te zitten.maar goed het probleem is ik had daar graag een olie druk en tmeperatuur metertje in gehad maar hoe en waar moet ik de sensors ervan aansluiten ofwat dan ook :s
ow btw het gaat om een citroen c2 1.4 hdi motor
alle hulp is ehct welkom,zit vast tot daar :s
vriendelijk groet Breght
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
zoiets:
:
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Hoe :
2 Metertjes gekocht bij http://www.conrad.nl met de bijbehorende verloopbussen.
Sensor voor oliedruk is het moeilijkste: de standaard(stap)sensor voor het oliedruklampje is veel smaller.
Sensor voor olietemp kan bij de GS X3 (en bij alle GS/A met 1299cc motor?) in het oliecarter, op de plaats van de standaard(stap)sensor voor de olietemplamp, maar met verloopbusje.
Aansluiten is een eitje. Heb zelfs geen draad hoeven trekken voor de olietemp (die draad lag er immers al, van sensor naar dashbord).
Metertjes met de bijgeleverde houders links en rechts van de console bevestigd. Lampjes in de meters kan je aansluiten op de orginele dashbordverlichting. Heb ik niet gedaan: De naalden van de meters zijn altijd verlicht en geven genoeg licht.
Typen van dit bericht kostte meer tijd dan de meters aansluiten….
Citroen!
Nee, het ziet er heel anders uit. Het gaat namelijk over een C2. De aansluitingen zullen wellicht anders zijn, dan bij jou auto? Want jij hebt het hier niet over een C2, als ik dat goed begrepen heb…
Alvast bedankt voor de gedane uitleg!
Groetjes
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als je auto standaard (af-fabriek) geen oliedruk- of olietemperatuurmeter heeft, moet je zelf een plaats zoeken voor de sensoren. Heb je wel meters met bijbehorende sensoren?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 7807
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Wellicht een adapterplaat voor tussen het blok en het oliefilter waar je een en ander op aan kunt sluiten?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
adaptor plaat tss de oliefilter en het blok gaat niet want een C2 heeft ene inlegoliefilter ofzo iets
en daar bestaan geen adaptors voor.
meters beschikken over alle sensoren.enkel de plaats en manier van aansluiting op het blok blijft een raadsel aangezien er dus geen adaptor voor bestaat.
groetjes
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Plaats eens wat foto’s van onder je motorkapje.
Misschien is je carterpan al wel voorbereid op een olietemperatuursensor.
Een originele olietemperatuurzender heeft (waarschijnlijk) hetzelfde draad als je carteraftapschroef. Als jij 2 stoppen in je carter hebt zitten, is de bovenste voor je olietempzender.
Voor de oliedrukmeter moet je waarschijnlijk een T-stukje achter de oliedrukschakelaar (die het lampje aanstuurt) schroeven, waar weer een oliedrukzender (die de meter aanstuurt) bij in geschroefd kan worden. Volgens mij bedoelt DriverD dit ook.
Maar het kan natuurlijk ook zijn dat jouw motor al een afgedopte aansluiting heeft voor die zender…
Van welk jaar is je C2? Dit is niet zomaar even een sensor hier en daar plaatsen zoals bij een BX of GS/A het geval is. Hier heb je te maken met een BSI en die krijgt gegevens binnen. Krijgt hij gegevens binnen die voor hem onbekend zijn, schiet hij in storing en ben je verder van huis. Je kunt misschien bij de dealer navragen of het mogelijk is om die sensoren in te bouwen. Dan ben je ook niet met je garantie aan het spelen, als je dat nog hebt.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
2 draadjes leggen van een sensor naar dit soort meters kan natuurlijk altijd. Heeft niks met je boordcomputer van doen…
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
DatT-stuk is voor de oliedruk, die monteer je tussen je oliedrukschakelaar (16 in de tekening) en je motorblok.
De temperatuurzender plaats je normaalgesproken achter het oliefilter (dat wil bij jou niet tenzij je een heel handige kennis hebt met een CNC-freesmachine) of de carterpan.
Ik heb zelf een aansluiting in mijn carterpan gelast:
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
En… gelukt?
ben nog aan het wachten op de oliedruk meter.heb voorlopig alles in huis behalve die meter dus.maar ik twijfel een klein beetje aangezien er nog nooit iemand dit heetf ingebouwd bij een c2 en er dus geen info over bestaat.nu heb ik wel aan rally team aangesproke dat met c2 rijd en zij zegge dat het t-stukje op de plaats kan van de orginele sensor dus ben benieuwd.moest het lukke of niet dan hore jullie het wel
grtsss
oliedruksensor
Als je weet waar de orginele sensor zit dan kun je die eraf schroeven en een t stuk erop zettendan heb je 2 aansluitingen.
Vraag evt even na bij biesheuvel autosport die kunnen het zo vertellen.
gr bert
opa kan het toch niet laten maar het houd mij wel jong!!!