39 van de 41
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende > 
   
Timo’s BX 16 TGi Progress - Deel 1
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 12 december 2008 09:58 AM
  [ # 571 ]

Kijk je wel uit met je olieslangen iedere keer loshalen bij je olievuldop? Want ik kan uit ervaring vertellen dat ze niet goedkoop zullen zijn en een aantal zijn niet meer te leveren. Dit weet ik omdat ik 1 slang heb op moeten zoeken en daar een aantal bijstonden die niet meer leverbaar waren.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 12 december 2008 11:27 AM
  [ # 572 ]

Ik vind het ook echt een slap flut systeem. Rolling Eyes  Maar ik zal er inderdaad op letten!

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 december 2008 02:45 PM
  [ # 573 ]

Ik heb nu bij mijn zx een carterontluchting slang los te hangen en nu heb ik geen sludge meer Smile

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 12 december 2008 03:33 PM
  [ # 574 ]

Is dat die dikke slang op de vuldop? Oftewel bovenste dikke slang. Want jij hebt een draaidop op je ZX.

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 12 december 2008 06:58 PM
  [ # 575 ]

ja die draaidop kan je ook in je bx zetten trouwens. voor als die trekdop steeds kapot gaat! aansluitingen zijn gelijk voor de 1.6 en 1.9.

uh ja tis die slang ja.. die ging naar gasklephuis en dat stukje zat altijd vol sludge. Daardoor kwam mijn gasklephuis ook weer vol sludge te zitten.

En omdat ik geen zin heb elke week dat schoon te houden met de compressor heb ik die slang gewoon 8er de koplamp neergelegt. ( wel met filtertje erop op de foto zit er nog een doek om )


Resultaat: beter lopende moter omdat die slang eens niet verstopt zit. Want nu komt er niet eens sludge in die slang.

Met slang op gasklephuis. en mijn oude gesmolten filter en nieuwe spruitstuk

Met mijn aanpassing.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 12 december 2008 07:24 PM
  [ # 576 ]

Ja ik heb zo’n draaidop niet. Ik heb die rubberringen eraf gehaald van de dop en nu kan ik hem er gewoon vanaf halen. Het gaat nog wel een beetje moeilijk, maar wel stukken makkelijker dan met die ringen.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 december 2008 12:08 AM
  [ # 577 ]

Ik ben blij als ik woensdag aan de gang kan met verversen en spoelen. Dan hopen dat het opgelost is.

Ook nog goed nieuws, vind ik. Laughing

Ik heb een set splinternieuwe spatlappen, van het type ‘reflector’ op de kop kunnen tikken! Cool Nog nieuw in de verpakking, en met alle bevestigingsmaterialen! Daar ben ik heel erg blij mee.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Status Quo
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006

- AX GT injection ph1
Gepost: 13 december 2008 03:42 AM
  [ # 578 ]
Autofan schreef:

Ja ik heb zo’n draaidop niet. Ik heb die rubberringen eraf gehaald van de dop en nu kan ik hem er gewoon vanaf halen. Het gaat nog wel een beetje moeilijk, maar wel stukken makkelijker dan met die ringen.

zo een vulhals is 5 euro op de sloop Razz zo over te schroeven.


en @ timo hoop het ook voor je.  Voorover hangen is niet prettig heb het ook gehad met mijn bx een tijdje.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 december 2008 09:56 AM
  [ # 579 ]

En ook opgelost met verversen en spoelen?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 13 december 2008 10:57 AM
  [ # 580 ]

Ik heb het ook gehad met mijn bx, oplossing was de rubber doppen van de hoogte regelaar afhalen en met remmenreiniger schoonmaken en met de hand heen en weer halen net zolang tot het weer soepel heen en weer gaat. (ik heb dit wel op een brug gedaan!!!!) Let op als je dit doet, de auto zal naar beneden zakken!!!!

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 13 december 2008 01:12 PM
  [ # 581 ]

Als er op de koelvloeistof niets drijft is het goed, ik ben ervan overtuigd dat het condenswater is wat in de carterventilatie condenseert, je kunt het proberen met het isoleren van de carterventilatieslangen en dop dat scheelt echt.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 december 2008 01:36 PM
  [ # 582 ]
Art schreef:

Let op als je dit doet, de auto zal naar beneden zakken!!!!

Wellicht handig om de auto van te voren in de laagste stand te zetten? Wink

b.rozema schreef:

Als er op de koelvloeistof niets drijft is het goed

Dat kan je dus eigenlijk bijna niet zien bij een BX Confused

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 13 december 2008 02:27 PM
  [ # 583 ]

Als je er met een goede lamp inschijnt kun je het wel zien. Goed is iets anders maar je kan het wel zien. En dan kun je aan de hand van je bevindingen bepalen of er vuil op de kvs drijft.

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 13 december 2008 03:00 PM
  [ # 584 ]

met een zaklamp, en je hunt ook een stokje of zo erin steken net als een peilstok dan zie je vanzelf wat eraan blijft hangen.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 13 december 2008 09:09 PM
  [ # 585 ]

Bedankt voor de tip! Wink

@ Art,

Ik ga zelf woensdag de LHM verversen, daarna ga ik tussen kerst en oud en nieuw naar een medeforummer die voor mij gaat spoelen. Mocht de voorkant nog steeds niet omhoog willen komen vanuit de laagste stand/ingezakte stand, ga ik even verder kijken! Wink Maar ook bedankt voor de tip! Ik heb zelf alleen geen beschikking tot een brug, maar dat zie ik dan wel weer.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
 
39 van de 41
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook