Olielek achterste veerpoot, help wat nu gedaan?
Dirbra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 09-06-2004

Gepost: 03 juni 2005 09:41 PM

Ik had mijn BX vanmiddag gestart en volgens de regels hydrarobics laten doen om mijn stroeve veerpoten te laten smeren. Ik zag dat er olie wegspoot uit de linker achterste veerpoot, net achter de veerbol. Het zou ook kunnen dat het verder binnenin de cilinder komt, maar dat heb ik tot dusver niet kunnen zien.
Mijn Citroën garagist zegt me dat er waarschijnlijk een lek is in de cilinder en dat deze binnenin eerst volloopt, dit gebeurt bij normale rijstand.
Wanneer je de hoogteregelaar gaat gebruiken, dan verandert er iets in de cilinder waardoor deze begint lekken, dus wat er bij mij nu gebeurt is.
Hoe kan ik dit probleem oplossen, nieuwe veerpoten, herstellen, tweedehands onderdelen, of… .

Citroën BX 19 TRD, 1992, 216.000km, middenarmsteun, elektrisch dak en
een bestuurder die erover waakt dat z’n Bixske niets tekort komt.

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2005 12:07 AM
  [ # 1 ]

Hallo,

Of de afdichting van de veerbol, of er is een gat in je veercilinder zelf gekomen(door een zoutkristal) of een rotte leiding.

Best effe omhoogzetten steuntje eronder en eens zien.

Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 04 juni 2005 03:39 AM
  [ # 2 ]
Citroenbx schreef:

Hallo,

Of de afdichting van de veerbol, of er is een gat in je veercilinder zelf gekomen(door een zoutkristal) of een rotte leiding.

Best effe omhoogzetten steuntje eronder en eens zien.

Ruben

Het laatste betekent dat je een andere veerpoot moet (laten) plaatsen.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2005 12:35 PM
  [ # 3 ]

Inderdaad.
Beste ff melden hier wat het is, dan krijg je verder advies Wink

Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Dirbra
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 09-06-2004

Gepost: 04 juni 2005 02:41 PM
  [ # 4 ]

Ik ben vanmorgen bij de garage LHM gaan halen, de hoogteregelaar op rijstand gezet, 2 busjes erin gegoten en wat blijkt, er lekt GEEN LHM meer.
Nu is het probleem daarmee nog niet opgelost, maar ik kan voorlopig wel nog verder rijden. Wat nu echt het probleem is weet ik niet, hiervoor moet ik hem naar de garage laten doen, want om zelf aan de veercilinder te gaan sleutelen daar ik ken niet veel van.
Wie weet raad?

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2005 03:41 PM
  [ # 5 ]

Als je je BX in de hoogste stand zet komt er volle druk op de vering, dat is de beste manier om het te testen. Als ie dan nog niet lekt is het echt wel raar. Als je eronderligt zal je miss wel wat beter kunnen zien, wel opletten dat je geen LHM in je gezicht krijgt of dat in het ergste geval de auto op je kop valt!(kan bijna niet maar toch).

Ruben

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook