2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Hoe stel ik mijn tps af? bosch monopoint A2.2
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 13 december 2008 09:51 PM
  [ # 16 ]
Mechuccio schreef:

Citroen: BX, ZX, Berlingo
Peugeot: 205, 206, 309, 306, partner
En nog wel wat auto’s waar ik ff niet op kom

Ik woon in China, en er rijden hier veel ZX’xen rond hier met die motoren…
Maaruh, nog andere dingen nodig van hier?

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11790
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 13 december 2008 11:46 PM
  [ # 17 ]
Eric schreef:

het gaat erom dat je een bepaalde hoek hebt waarmee je hem kan positioneren t.o.v. de gasklep. Dit luistert heel nauw. Je kunt de multimeter gebruiken om te meten wat de tps doet. Bij mij meet deze in uiterste stand 4.85 V. Er moet een grafiek zijn waaruit je kan bepalen wat je goede stand is. Ik ben deze niet in een vraagbaak tegengekomen.

Is dat uit te meten met een goed lopende TU met standaard tps?

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 14 december 2008 02:48 PM
  [ # 18 ]

Dat zou idd een optie zijn.
Ik moet de waarde weten van pin 1 en 2 met de idle control stepper motor in uiterste stand. Je kan die uiterste stand veroorzaken door 12 volt op de twee bovenste pinnen van die motor te zetten. Dit is geen simpel klusje. Het mooiste is als je een injectiehuis los hebt liggen.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
Eric
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 379
Geregistreerd: 09-03-2005

Gepost: 16 december 2008 06:39 PM
  [ # 19 ]

Ik rij nu een weekje rond met nieuwe tps.
Gisteren heb ik een reset gedaan van ecu. Hierbij heb ik de motor warm laten worden, daarna contact af, stekker ecu los, even wachten, stekker weer erin, starten zonder gas aan te raken, hij startte moeilijk maar naar een paar turns sloeg ze toch aan, het toerental gaat dan even op en neer en stabiliseert zich dan. Dit “inleren” van de ecu is dus aan te raden als je aan de tps gezeten hebt. De bx rijdt nu super soepel en sappig.  Very Happy

Blijft de vraag mij bezig houden of er nu harde waarden zijn te verbinden aan het afstellen van de tps.

Eerst maar even brandstofverbruik in de gaten houden.

Citroen Bx Deauville 1993

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2010 09:44 PM
  [ # 20 ]

Eric

Waar heb je deze TPS vandaan?
Ik zoek er één voor onze AX 1.4i

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook