Bart1989 schreef:jaimieberkhout schreef:hoeveel pk is eigelijk een kw. Of hoeveel kw een pk. Want als ik nu volgens mijn gegevens ga zitten rekenen (120 KW is 167PK) Dan kom ik uit op 1 kw = 1,39166666 pk. en als ik dan volgens de phase 1 zx 16v ga rekenen (110KW is 155Pk) Dan kom ik uit op 1 kw = 1,40909090909 wat weer zou betekenen dat mijn auto 169pk is ???????????
Wat zwaffel jij toch altijd over die 1 of 2 pk’s..
Hij rijd toch fijn? What is the problem?
Je zou die ene pk er bij moeten trappen. Dat ben je na 10 mijn ook zat.
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik denk dat afhankelijk van de temperatuur van de buitenlucht, je max vermogen met meer dan 1-2 pk varieert…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dan nog maar niet te praten over de staat van onderhoud van je motor na alle km’s en jaren oud dat die inmiddels is
Bij Topgear hadden ze daar wel eens een mooi voorbeeld van, ze moesten oude supercars kopen voor een klein prijsje.
30% van je vermogen kwijt zijn vind ik toch aardig wat
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Arjan Verkade schreef:Dan nog maar niet te praten over de staat van onderhoud van je motor na alle km’s en jaren oud dat die inmiddels is
Bij Topgear hadden ze daar wel eens een mooi voorbeeld van, ze moesten oude supercars kopen voor een klein prijsje.
30% van je vermogen kwijt zijn vind ik toch aardig wat
Die Maserati Merak had nog maar 60PK
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat waren toch wel hele dramatische exemplaren moet ik zeggen. Daar heeft Clarkson nog een merak in de soep gedraaid. Dat was wel erg zonde van zo’n SM motor.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien waren deze auto’s wat extreem, maar geeft wel aan dat je je over 2 pk echt niet druk hoeft te maken
Arjan Verkade schreef:Misschien waren deze auto’s wat extreem, maar geeft wel aan dat je je over 2 pk echt niet druk hoeft te maken
Tenzij je een A-type rijdt.
"Life is what happens to you, while you’re busy making other plans." (John Lennon)
Project Cabrio
Maar is het niet een leuk idee om bijvoorbeeld ieder jaar een citroen racedag te organiceren. Of zo iets. Als daar natuurlijk genoeg animo voor is.
Een paar jaar geleden was er nog ‘Vive le France’ op het circuit van lelystad, dat was leuk, ik stond tussen Renault liefhebbers ( ik ben zelf Citroen en Renault liefhebber ) en er werd wat “lacherig"gedaan over de BX…...tot dat de oude circuit Bx GTi 16v van Molenaar het circuit opkwam.. het spectaculaire ” boenderen” van de berijder bracht iedereen in juichstemming ..wat was dat echt gaaf om te zien….
Na een paar heats had hij gewonnen, en iedereen die daar stond had opeens een heel ander idee over de BX, geweldig!
Bijna elk merk, heeft wel een interessant model…..
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
hocks schreef:Maar is het niet een leuk idee om bijvoorbeeld ieder jaar een citroen racedag te organiceren. Of zo iets. Als daar natuurlijk genoeg animo voor is.
Wordt al georganiseerd, kijk maar in het forumdeel Evenementen.
hocks schreef:Een paar jaar geleden was er nog ‘Vive le France’ op het circuit van lelystad, dat was leuk, ik stond tussen Renault liefhebbers ( ik ben zelf Citroen en Renault liefhebber ) en er werd wat “lacherig"gedaan over de BX…...tot dat de oude circuit Bx GTi 16v van Molenaar het circuit opkwam.. het spectaculaire ” boenderen” van de berijder bracht iedereen in juichstemming ..wat was dat echt gaaf om te zien….
Na een paar heats had hij gewonnen, en iedereen die daar stond had opeens een heel ander idee over de BX, geweldig!
Haha leuk verhaal! Dat gevoel hebben die mensen nou ook als je ze eruit trekt bij het stoplicht
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Arjan Verkade schreef:Dan nog maar niet te praten over de staat van onderhoud van je motor na alle km’s en jaren oud dat die inmiddels is
Bij Topgear hadden ze daar wel eens een mooi voorbeeld van, ze moesten oude supercars kopen voor een klein prijsje.
30% van je vermogen kwijt zijn vind ik toch aardig wat
Heb ik niks te klagen dus 117.5kw voor die gechipt was. Maar goed van de meeste stoplicht sprintjes staan ze later toch mooi ff te kijken
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF