Ik had mijn BX vanmiddag gestart en volgens de regels hydrarobics laten doen om mijn stroeve veerpoten te laten smeren. Ik zag dat er olie wegspoot uit de linker achterste veerpoot, net achter de veerbol. Het zou ook kunnen dat het verder binnenin de cilinder komt, maar dat heb ik tot dusver niet kunnen zien.
Mijn Citroën garagist zegt me dat er waarschijnlijk een lek is in de cilinder en dat deze binnenin eerst volloopt, dit gebeurt bij normale rijstand.
Wanneer je de hoogteregelaar gaat gebruiken, dan verandert er iets in de cilinder waardoor deze begint lekken, dus wat er bij mij nu gebeurt is.
Hoe kan ik dit probleem oplossen, nieuwe veerpoten, herstellen, tweedehands onderdelen, of… .
Citroën BX 19 TRD, 1992, 216.000km, middenarmsteun, elektrisch dak en
een bestuurder die erover waakt dat z’n Bixske niets tekort komt.
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Hallo,
Of de afdichting van de veerbol, of er is een gat in je veercilinder zelf gekomen(door een zoutkristal) of een rotte leiding.
Best effe omhoogzetten steuntje eronder en eens zien.
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Hallo,
Of de afdichting van de veerbol, of er is een gat in je veercilinder zelf gekomen(door een zoutkristal) of een rotte leiding.
Best effe omhoogzetten steuntje eronder en eens zien.
Ruben
Het laatste betekent dat je een andere veerpoot moet (laten) plaatsen.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Inderdaad.
Beste ff melden hier wat het is, dan krijg je verder advies
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Ik ben vanmorgen bij de garage LHM gaan halen, de hoogteregelaar op rijstand gezet, 2 busjes erin gegoten en wat blijkt, er lekt GEEN LHM meer.
Nu is het probleem daarmee nog niet opgelost, maar ik kan voorlopig wel nog verder rijden. Wat nu echt het probleem is weet ik niet, hiervoor moet ik hem naar de garage laten doen, want om zelf aan de veercilinder te gaan sleutelen daar ik ken niet veel van.
Wie weet raad?
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je je BX in de hoogste stand zet komt er volle druk op de vering, dat is de beste manier om het te testen. Als ie dan nog niet lekt is het echt wel raar. Als je eronderligt zal je miss wel wat beter kunnen zien, wel opletten dat je geen LHM in je gezicht krijgt of dat in het ergste geval de auto op je kop valt!(kan bijna niet maar toch).
Ruben
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.