5 van de 46
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Viola CV doet weer raar…........ zucht
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 06 december 2008 12:28 PM
  [ # 61 ]
sjorsh schreef:

Ok. Surprisedops: Je hebt wel diravi dan zeker?

Yep Cool

Profiel  
 
sweef
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 06-07-2007

- Méhari 2 zitter
- XM Type1 V6.24
- XM Type1 V6.24
Gepost: 06 december 2008 02:13 PM
  [ # 62 ]

Natuurlijk heeft Mark Diravi!
Het moet dan de aandijving betreffen van de centirfugaal regeling voor de Diravi toch? Rechts boven in de tekening:

Als die niet meer draait dan werkt de Diravi ook niet meer, en heb je dus bij hogere snelheid de volledige stuurbekrachtiging die je ook bij parkeren tot je beschikking, en dat is ERG licht sturen!

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 06 december 2008 03:39 PM
  [ # 63 ]
sweef schreef:

Natuurlijk heeft Mark Diravi!
Het moet dan de aandijving betreffen van de centirfugaal regeling voor de Diravi toch? Rechts boven in de tekening:
plaatje
Als die niet meer draait dan werkt de Diravi ook niet meer, en heb je dus bij hogere snelheid de volledige stuurbekrachtiging die je ook bij parkeren tot je beschikking, en dat is ERG licht sturen!

Ahaa, nu wordt ‘t duidelijker   Smile

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 07 december 2008 12:57 AM
  [ # 64 ]

Het is onderdeel no. 3 en het heet; loopwerkaftak, onderdeel nummer 96 142 040, € 86, = incl ex arbeid.

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 07 december 2008 11:15 PM
  [ # 65 ]

Ja, krachtig spul he, Diravi. Het blijft toch een dame met een grbruiksaanwijzing.

Trouwens, toch wel vreemd dat een wagen met zo weinig kilimeters als de jouwe er al problemen mee heeft.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 december 2008 02:03 AM
  [ # 66 ]
Paul Cornelisse schreef:

Trouwens, toch wel vreemd dat een wagen met zo weinig kilimeters als de jouwe er al problemen mee heeft.

Je kunt het op mijn foto’s niet héél goed zien maar het huis vertoonde eerst een barst, omdat er natuurlijk constant tandwielen in rondrazen en door de barst kwam er zand e.d. naar binnen. Ik vind het dan niet verwonderlijk dat dit ding sneuvelt, temeer het zich dicht bij de uitlaat bevind (temperatuurverschillen). Het nieuwe onderdeel is wel van een ander soortig (zwart) kunstof.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 08 december 2008 02:14 AM
  [ # 67 ]

Hoeveel werk is het om dat ding te vervangen??? is dat echt een specialisten klus?

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 08 december 2008 02:53 AM
  [ # 68 ]
gompy58 schreef:

Hoeveel werk is het om dat ding te vervangen??? is dat echt een specialisten klus?

Op de brug een half uurtje (met warme motor)  Laughing  Laughing
(vond de monteur niet echt fijn)

Zit met 1 inbusboutje m6 in/aan de bak.

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 15 december 2008 05:08 PM
  [ # 69 ]

Zo vandaag weer bij Citroville geweest, de overige 6 bollen gecheckt en gevuld (de rem accu was plat…..) dus daarvoor een nieuwe, nieuwe snaar op de hydropomp, deze werd al aardig dun en nieuwe olie op de automaatbak.

Veercomfort verbeterd, ahm nee niet echt ff verder zoeken dus…..
We kwamen erachter dat de klep die schakelt tussen sport en comfortstand niet voldoende spanning vanaf de VC krijgt…... Confused

Direct 12 volt op de klep en WOW…...wat een enorm verschil in veergedrag….. Tjonge jonge jonge wat veert ze fijn Cool  Cool

Iemand dit al eens geprobeerd via een relais ?
Heb n.l. sterk de indruk dat de VC niet voldoende spanning uitgeeft.

Kan de VC wel middels een dooverbinding op constantcomfort instellen maar vind het niet echt heel fijn als de auto erg rolt in scherpe bochten.
Op die momenten heb ik liever de sportstandmodus.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 15 december 2008 07:39 PM
  [ # 70 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Zo vandaag weer bij Citroville geweest, de overige 6 bollen gecheckt en gevuld (de rem accu was plat…..) dus daarvoor een nieuwe, nieuwe snaar op de hydropomp, deze werd al aardig dun en nieuwe olie op de automaatbak.

Veercomfort verbeterd, ahm nee niet echt ff verder zoeken dus…..
We kwamen erachter dat de klep die schakelt tussen sport en comfortstand niet voldoende spanning vanaf de VC krijgt…... Confused

Direct 12 volt op de klep en WOW…...wat een enorm verschil in veergedrag….. Tjonge jonge jonge wat veert ze fijn Cool  Cool

Iemand dit al eens geprobeerd via een relais ?
Heb n.l. sterk de indruk dat de VC niet voldoende spanning uitgeeft.

Kan de VC wel middels een dooverbinding op constantcomfort instellen maar vind het niet echt heel fijn als de auto erg rolt in scherpe bochten.
Op die momenten heb ik liever de sportstandmodus.

Waar zit die klep van de sport/comfortstand ?
Wil dat bij mij ook ff uitzoeken. Very Happy

Groet,Dirk

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 december 2008 09:21 PM
  [ # 71 ]

Ehhh, direct 12 V op de klep is niet de bedoeling. Grote kans dat-ie daarvan te warm wordt of kapot gaat!

De VC stuurt de klep, als ‘t goed is, aan met een pulserende spanning om hem open te houden. Als je die pulserende spanning meet met een gelijkspanning multimeter, dan zal je ws iets van 6 V meten.
Als je helemaal niets meet, dan is waarschijnlijk het solid state uitgangsrelais (meestal een VN05N) in de VC defect.

Overigens weet ik even niet meer uit m’n hoofd wanneer de klep nu aangestuurd wordt, als de vering hard of zacht moet zijn. Ik denk het laatste.

Maar de boodschap is, kijk uit met 12 V op de klep te zetten, daar is-ie niet voor gemaakt.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 15 december 2008 10:01 PM
  [ # 72 ]

Yep, idd het laatste.  Dat is op zich ook logisch. De spanning zorgt ervoor dat de klep (eigelijke een staafje) word weggetrokken. Valt die spanning weg, dan zal de klep/staaf door de druk vanzelf terugklikken en heb je een harde vering.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 15 december 2008 10:06 PM
  [ # 73 ]
par eXeMple! schreef:

Ehhh, direct 12 V op de klep is niet de bedoeling. Grote kans dat-ie daarvan te warm wordt of kapot gaat!

De VC stuurt de klep, als ‘t goed is, aan met een pulserende spanning om hem open te houden. Als je die pulserende spanning meet met een gelijkspanning multimeter, dan zal je ws iets van 6 V meten.
Als je helemaal niets meet, dan is waarschijnlijk het solid state uitgangsrelais (meestal een VN05N) in de VC defect.

Overigens weet ik even niet meer uit m’n hoofd wanneer de klep nu aangestuurd wordt, als de vering hard of zacht moet zijn. Ik denk het laatste.

Maar de boodschap is, kijk uit met 12 V op de klep te zetten, daar is-ie niet voor gemaakt.

De serie 1 krijgt gewoon continu 12V voor z’n kiezen

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 15 december 2008 10:22 PM
  [ # 74 ]
Willem schreef:

De serie 1 krijgt gewoon continu 12V voor z’n kiezen

Oeps dat wist ik niet. Weer wat geleerd… Surprisedops:

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 15 december 2008 10:56 PM
  [ # 75 ]

Zo, voor alle duidelijheid de topictitel maar even ietsie aangepast met de toevoeging “serie 1” kan daar in het vervolg geen onduidelijkheid meer over bestaan.

Dus afgaande op Willem z’n antwoord kan ik het dus rustig proberen om 12 volt op de klep te zetten?

ene Peter, geen punt hoor, gelukkig zijn we met velen Wink

Profiel  
 
 
5 van de 46
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook