Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Autofan schreef:Ik heb een sleutel 10 naast me liggen om de accupool eraf te schroeven, als hij nog blijft draaien bij contact af…
och gewoon iets los laten zodat je hem er zo af en op kan doen, scheeld je steeds los en vast draaien
dat moest ik namelijk ook toen ik lekstroom had, accupool er elke keer af anders was de accu leeg
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Autofan schreef:Contactslot krijg ik donderdag. Tot die tijd moet ik maar goed luisteren en met de deur open de motor starten. Ik heb een sleutel 10 naast me liggen om de accupool eraf te schroeven, als hij nog blijft draaien bij contact af…
Laat gewoon je koppeling schieten in de versnelling met je voet flink op de rem
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Arjan Verkade schreef:Autofan schreef:Contactslot krijg ik donderdag. Tot die tijd moet ik maar goed luisteren en met de deur open de motor starten. Ik heb een sleutel 10 naast me liggen om de accupool eraf te schroeven, als hij nog blijft draaien bij contact af…
Laat gewoon je koppeling schieten in de versnelling met je voet flink op de rem
wel lastig als je hem net netjes strak hebt ingeparkeerd maar het werkt!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als je de rem redelijk intrapt dan beweegt die amper, misschien 2 cm ofzo
Je voelt meer een schok dan dat de auto echt verplaatst.
Arjan Verkade schreef:Autofan schreef:Contactslot krijg ik donderdag. Tot die tijd moet ik maar goed luisteren en met de deur open de motor starten. Ik heb een sleutel 10 naast me liggen om de accupool eraf te schroeven, als hij nog blijft draaien bij contact af…
Laat gewoon je koppeling schieten in de versnelling met je voet flink op de rem
Dat heeft geen nut. Want als ik mijn contact helemaal uitzet, blijft mijn startmotor draaien… Als ik dan mijn accupool eraf gooi slaat hij af. Maar volgens mij draait mijn motor niet.
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ah zodra je gestart heb blijft de motor draaien
Begreep dat na het uitzetten van het contact de motor bleef draaien.
Dat wil ook nog wel eens gebeuren namelijk
Oke. Dat de motor blijft draaien na uitzetten contact heb ik nog nooit meegemaakt. Volgens mij had ik zaterdag dat ik de motor en contact uitzette dat de startmotor gewoon vrij bleef draaien. Dus dat het rondsel alleen draait maar de starterkrans niet aandrijft. Zo klonk het in ieder geval. Maar we hadden de accupool er gelukkig snel af.
Ben je nou nog steeds met die startmotor aan het kloten?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Nee dat is sinds zaterdag eigenlijk opgelost. Nu is het mijn contactslot die ik nog moet vervangen.
Ik sleutelde niet iedere dag eraan en als ik ermee bezig was was het hoogstens een uurtje denk ik.
de startmotor blijft idd draaien als de sleutel uit het contact is het relais heeft nl een contante voeding en waneer deze blijft plakken zal de startmotor blijven draaien was bij mij ook zo.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Dus jij wil zeggen dat het waarschijnlijk mijn contactslot niet is? Hij gaat wel zwaar namelijk. Dus dat zou erop kunnen wijzen dat hij gewoon blijft hangen dat contactslot.
bij mij lag het aan het relais wat op de startmotor zit.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Nee, daar zal het bij mij niet aan liggen. Want die is eigenlijk nieuw. Ik heb wel een gereviseerde gehaald, maar daar kun je gewoon vanuit gaan dat die goed is. Aangezien het contactslot ook zwaar gaat, ligt het daar denk aan.
Ik begin de indruk te krijgen dat je allemaal niet zeker weet.
Maar dat komt dan ook omdat je er volgens mij geen echt verstand van hebt. Wordt het niet eens tijd om iemand die er wel verstand van heeft na je auto te laten kijken, want zo is het hopeloos gissen.
En gissen is….
Juist dat ja.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ja ik doe alles met m’n vader, maar aangezien het ook al bijna 10 jaar geleden is dat hij een BX gezien heeft weet hij het ook niet allemaal heel zeker. Maar dat het contactslot slecht is weet hij wel zeker. Maar hoe het precies met de bedrading zit en de aansturing van de startmotor. Daar heeft hij gewoon veel tijd bij nodig en veel meetwerk, wil het weer komen opdagen en herinnert hij weer hoe het zat. Maarja ondertussen heb ik denk alweer 30km gereden zonder problemen.