patje74 schreef:michel-16v schreef:Het dashboard van een serie 1 is gewoon tig keer mooier.
En persoonlijk vind ik de neus van een serie 1 mooier, het is gewoon de oer bx.Persoonlijk durf ik dat anders te stellen.
Het dashboard (en vele andere elementen) van een Type 1 is wel mooi!
Type 2’s zijn prima orgaandonoren, dan dan weer wel.
Type’s 2 zijn voor dagelijks gebruik of voor sloopdoeleinden inderdaad!
Type’s 1 zijn top!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
BX19trs schreef:patje74 schreef:michel-16v schreef:Het dashboard van een serie 1 is gewoon tig keer mooier.
En persoonlijk vind ik de neus van een serie 1 mooier, het is gewoon de oer bx.Persoonlijk durf ik dat anders te stellen.
Het dashboard (en vele andere elementen) van een Type 1 is wel mooi!
Type 2’s zijn prima orgaandonoren, dan dan weer wel.Type’s 2 zijn voor dagelijks gebruik of voor sloopdoeleinden inderdaad!
Type’s 1 zijn top!
type 2 zijn ook geschikt voor het ombouwen tot type 1 Nee zonder gekkegeit, persoonlijk vind ze allebij mooi! en geweldig ze hebben bijde hun voor en nadelen!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
McDean schreef:BX19trs schreef:patje74 schreef:michel-16v schreef:Het dashboard van een serie 1 is gewoon tig keer mooier.
En persoonlijk vind ik de neus van een serie 1 mooier, het is gewoon de oer bx.Persoonlijk durf ik dat anders te stellen.
Het dashboard (en vele andere elementen) van een Type 1 is wel mooi!
Type 2’s zijn prima orgaandonoren, dan dan weer wel.Type’s 2 zijn voor dagelijks gebruik of voor sloopdoeleinden inderdaad!
Type’s 1 zijn top!
type 2 zijn ook geschikt voor het ombouwen tot type 1 Nee zonder gekkegeit, persoonlijk vind ze allebij mooi! en geweldig ze hebben bijde hun voor en nadelen!
Ben blij dat jij het zegt!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Wat een leuke discussie gaande of een type 1 al dan niet mooier is dan een 2. Ik heb eerder een type 2 gehad. Niet te vergelijken met de BX die ik nu heb (dit is een 1.6 TRS AUT en die type 2 een 1.9 TZI). Deze rijdt heerlijk maar die 1.9 tzi was ook echt een super wagen!
Helaas moet ik jullie nog steeds op de foto’s laten wachten… Thuis heb ik i.v.m. verhuizing even geen internet en dat kan ook nog wel even duren, vandaar. Maar jullie zien de foto’s vast eens verschijnen of de auto’s op een of andere meeting!
Apart trouwens± 2 van de 3 BX/en hebben het zelfde euvel: de kachelaanjager doet het alleen op stand 3. Iemand een idee hoe ´t kan?
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Ik denk dat je weerstand vuil is of kapot. Meten is weten.
Daantje schreef:
Apart trouwens± 2 van de 3 BX/en hebben het zelfde euvel: de kachelaanjager doet het alleen op stand 3. Iemand een idee hoe ´t kan?
Ik heb een keer iets soortgelijks gehad met de Digit. In het kachelhuis, zit onder het dashboard ter hoogte van je bass-box een printplaatje tegen het kachelhuis geschroefd. Op dit printplaatje zitten wat spiraaltjes, deze kan dan stuk zijn. Die van de Digit was kapot gegaan omdat er een lekke kachelradiator boven hing…
Oplossen was een kwestie van even uitvogelen hoe je dat printplaatje moet overbruggen. (2 aansluitingen aan elkaar vast solderen, en alles werkte weer)
Wat het nut is van deze printplaat weet ik niet.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hier ze je het printplaatje los liggen, 1 blauwe en 2 gele draden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
GoofBlikscha schreef:
Hier ze je het printplaatje los liggen, 1 blauwe en 2 gele draden.
Heb ik het goed dat hier ook de kachelradiateur uitgebouwd is?
Dan zie ik daar (voor het eerst) ook eens een duidelijke foto van!
Helaas nog geen tijd gehad om naar de ventilator - unit te kijken. Komt wel als het wat warmer weer isw. Voorlopig blaast hij op stand 3 ook wel okee.
Helaas heb ik er een probleem bij gekregen waardoor de BX nu stil staat! Help!
Vorige week reed ik met de BX op de snelweg toen deze ineens wat inhield. De motor zeg maar, deze wilde niet meer het volle vermogen leveren. Vervolgens wilde ik even naar de benzinepomp afslaan om het probleem nader te onderzoeken - en de bx sloeg af zodra ik het gas los liet. Gelukkig uieindelijk thuis gekomen, maar ik kom er niet meer mee weg. Starten doet de bx, maar zodra de motor een beetje warm is slaat die af wanneer het gas wordt losgelaten.
Wie weet wat dit kan zijn??? Hulp is welkom. De carburateur is er al af geweest en schoongemaakt maar het probleem blijft.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
automatische choke? (ik bedoel zit die erop?)
Te laag stationair toerental wanneer de automatische choke eraf is? als je iets gas houd blijft hij aan?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Vlotterniveau? Vlotternaald versleten/vervuild/kwijt? Brandstofdruk?Vervroegingsprobleempje?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Penny Lane schreef:Vlotterniveau? Vlotternaald versleten/vervuild/kwijt? ?
goeie!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hoofdverdachte is toch de auto-choke. Die kun je met een “McDean-klosje” omzeilen; zet het mechanisme buitenspel. Dat start lastiger maar als de auto bij warme motor goed blijft lopen weet je dat dat het probleem is. Dan, als je zeker weet dat dat het probleem is, ga je naar www.bccp.nl en bestel je daar een nieuw choke-element.
Er zit inderdaad een automatische choke op. Vriend van me die ook een bx type 1 heeft zei ook al dat het hier wel eens aan zou kunnen liggen. Hij stelde ook voor om de aut. choke er af te halen. Zelf vind ik dat dan weer zonde… Maar goed als het nodig is. Maar zal het daar aan liggen dan?
En anders eens kijken naar de vlotternaald. Misschien dat dat het is. Maar als ik zo de reacties hoor heeft het in ieder geval te maken met de carburateur en/of choke.
Geschiedenis: Wartburg 312 / 1969 - Citroen Dyane Confort 1982 - Citroen BX 1.9 TZI - Citroen Visa Club ‘87 - Peugeot 205 ACE - Citroen BX 16 TRS AUT - Citoen Acadiane 1986 - Peugeot 306 - Citroen LN ‘77 - Fiat Bravo