Dag,
onze C5 heeft plots een aklige tik als ie stationair draait. bij wat gas geven gaat het weg. de tik zit rechtsonder bij het blok. dus het luidst bij het rechter voorwiel. We vermoeden een motorsteun maar . .. misshien is het iets anders!
hebben jullei hier ervaring mee? ik kon het niet vinden (zal vast al wat over geschreven zijn).
t is een 140D kilomter 2.0 HDI uit 2002.
groet,
Dirk.
.komma
Rechts van de motor, kan ook de krukaspoelie zijn.
C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
AX 1.0 Tonic ‘95
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
pouli
waarschijnlijk inderdaad de krukaspouli, maar dat is helemaal niet zo erg hoor. is niet zoveel werk.
wel meteen laten repareren. er kunnen delen uit komen die onderdelen kunnen tussen de distributie komen.(in het ergste geval)
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
ah…
krukaspoulie is een deel dat dan losloopt? oid?
ik heb woensdag al een grtoe beurt afspraak. besloten er maar even geen kilomters mee te rijden. Wat gaat me dit kosten denken jullie?
groet
.komma
Voor het geval het de krukaspoulie is (bij mijn C5 2.0 HDi bij 197.000):
1 krukaspoulie € 183,—(ex.BTW)
1 multiriem € 14,—(ex.BTW)
Aantal uren werk: 1,3
Dealerprijzen van oktober 2005 !
Houd dus rekening met € 340,— incl. BTW bij de dealer.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
@dennisvdven: kunnen 2.0HDI’s in een Evasion hier ook last van krijgen of is daar het probleem niet aanwezig?
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
ja hoor alle hdi’s met zo’n soort poulie
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
Ok, dan laat ik er gelijk even naar kijken. Het ding staat morgen bij de dokter vanwege een volledig gedesintegreerd slangenpakket; ze zijn allemaal aan pulp -
Ich bin ein Breaker
peugeotlover schreef:1,3 aan werk
Citroën hanteert standaard uren voor standaard werkzaamheden. Dus als het systeem zegt dat het 1,3 uur is, dan heeft het systeem altijd gelijk (althans in Nederland)
Ik geef slechts een indicatie op basis van de rekening van mijn dealer.
Als Dirkman iemand vindt die het in een half uurtje kan, dan is hij dus goedkoper uit.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Op internet bij mijngrossier.nl is wel te lezen dat er verschil is in krukaspoulie, en ook de prijs. Organummer 9338 en verder, en 9366 voor automaten, en verder, dan kost de krukaspoulie blijkbaar geen 166,40 maar 56,60 euro. Ook de maat is iets anders. Dit geldt voor de HDI. Pin me er niet aan vast, maar zo las ik het op mijngrossier.n
het zou me ook niks verbazen wanneer er verschil is tussen de 90 pk en de 110 pk HDI.
Dus effe checken.
Johan
ex C5 HDIF break automaat exclusief
ex-C5 break 110pk automatic difference 2
ex Xantia 2.1TD break
Aanvulling: kijk dan ook meteen even op het forum-onderwerp dat nu onder dit onderwerp staat: “Piepende krukaspoelie”. Ook daar kom je (aanzienlijk) verschillende prijzen tegen voor schijnbaar dezelfde reparatie. Nogmaals: een indicatie van de kosten, in mijn geval bij een 2.0 HDi 110 PK uit 2001.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
ik zag t onderwerp, bedankt voor de tip!
de C5 staat nu bijde garge, eenskijken wat er gebeurt!
natuurlijk hou ik jullei even op de hoogte
.komma
t was de poeli,
de meedenkende garagist gaf aan dat de distr. riem vervangen dan ook gelijk meegenomen kon worden. dus die 350, - hebben we niet gehaald.!
groet
.komma